Skip to main content
Antwoord

Vaste telefoonlijn geeft in gesprek toon, kan niet gebeld worden?

• September 3, 2025
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Waarschijnlijk sinds 01 september kan ik op mijn vaste telefoonlijn niet meer gebeld worden.

De telefoon gaat niet over.

Beller hoort in gesprek toon en ziet op zijn mobiel "gebruiker in gesprek"

Heb op de community de posts 610325 en 605404 en 633545 en 574600 en 610583 en 636733 gelezen maar die geven geen oplossing, heb je dus niets aan.

Via de vaste telefoonlijn naar buiten bellen gaat wel

Via Box12 modem telefoontest gaat goed, te telefoon gaat over

Wisselen op modem tussen poort-1 en poort-2 voor de telefoonaansluiting maakt niets uit

Box12 firmware V12.C.25.06.06

Herstart modem haalt niets uit.

Modem minuutje van stroom haalt niets uit.

Liever geen reset fabrieksinstellingen, dan ben ik al mijn instellingen kwijt. Of is er een optie om die te backuppen en weer te restoren ?

Kunnen jullie vanuit jullie systeem iets zien of iets doen ?

Beste antwoord door familievandenheuvel

Allereerst iedereen dank die de tijd genomen heeft om op mijn vraag te reageren.

Zojuist met 0800 0402 gebeld en een heel aardige jongedame aan de lijn gehad. 

Die heeft enkele dingen gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat alleen een harde reset het probleem van de vaste telefoonlijn kon oplossen.

Dus met paperclip naar de box12 en 7+ seconden in het gaatje bij de uit/aan knop duwen. 

Daarna werkte de telefoon weer.

Helaas alles in de box12 gereset behalve het wifi ssid en bijbehorend wachtwoord.

Andere zaken zoals ftp en gastnetwerk en leasetime en dhcp leases, firewall settings enzovoorts zijn weg.

Gelukkig door ervaring wijs geworden (firmware updates zijn destructief) alles op “papier”. 

Had ik maar een fritzbox (toen bij xs4all), maar ja, we doen het er maar mee.

Nogmaals iedereen dank

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Via de MijnKPN app kun je het probleem aankaarten en KPN probert het dan real time op te lossen .

Forum|alt.badge.img+1

Via de MijnKPN app kun je het probleem aankaarten en KPN probert het dan real time op te lossen .

Dank, maar wat als je geen app hebt. 

Ik dacht altijd dat een post op dit forum ook door KPN opgepakt wordt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Dan kun je het via de MijnKPN website aankaarten of bellen met 0800 0402.

Dit forum is geen klantenservice van KPN maar van klanten voor klanten onder toezicht van een moderatieteam van KPN die waar nodig bijspringen. 

Forum|alt.badge.img+1

Dan kun je het via de MijnKPN website aankaarten of bellen met 0800 0402.

Dit forum is geen klantenservice van KPN maar van klanten voor klanten onder toezicht van een moderatieteam van KPN die waar nodig bijspringen. 

Ok, heb ik net geprobeerd.

Krijg 2FA, is weer iets nieuws. Wil zelf graag bepalen waar ik 2FA voor wil gebruiken.

Eindelijk ingelogd, gaat de kpn ia-bot aan de gang. 

Nee er zijn geen problemen bij u bekend.

we gaan de verbinding testen, duurt hoogstens twee minuten.

Na twee minuten: 

Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

Wat zakt mijn broek hiervan af. Nu weet ik weer waarom ik het altijd bij het forum aanmeld, daar reageren mensen van vlees en bloed en geven vaak nuttige informatie terug.

Ik dacht echt dat je via het forum ook hulp van KPN krijgt.

Nou ja, zal0hjet “later” nog maar eens proberen, wie weet heb ik dan geluk.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste familievandenheuvel,

via X of Facebook is ook contact mogelijk en via een terugbelafspraak, zie link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Forum|alt.badge.img+1

Dank, 

ik ga het maar eens op de ouderwetse manier proberen, kijken of ik een telefoonnummer van KPN helpdesk ergens kan vinden.

Dat zal wel behoorlijk verstopt zijn, maar via hun “op afstand automatisch storingzoeken en verhelpen”  dat gaat het niet worden ben ik bang. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste familievandenheuvel, het telefoonnummer heb ik in een eerdere reactie genoemd, 0800 0402 en ook de link voor de terugbelafspraak als je zelf niet (meer) wilt of kan bellen.

Forum|alt.badge.img+1

Beste familievandenheuvel, het telefoonnummer heb ik in een eerdere reactie genoemd, 0800 0402 en ook de link voor de terugbelafspraak als je zelf niet (meer) wilt of kan bellen.

Oeps, gemist,

dank voor nogmaals posten, heb er gewoon overheen gelezen.

Ik ga dat proberen.

Forum|alt.badge.img+1

Allereerst iedereen dank die de tijd genomen heeft om op mijn vraag te reageren.

Zojuist met 0800 0402 gebeld en een heel aardige jongedame aan de lijn gehad. 

Die heeft enkele dingen gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat alleen een harde reset het probleem van de vaste telefoonlijn kon oplossen.

Dus met paperclip naar de box12 en 7+ seconden in het gaatje bij de uit/aan knop duwen. 

Daarna werkte de telefoon weer.

Helaas alles in de box12 gereset behalve het wifi ssid en bijbehorend wachtwoord.

Andere zaken zoals ftp en gastnetwerk en leasetime en dhcp leases, firewall settings enzovoorts zijn weg.

Gelukkig door ervaring wijs geworden (firmware updates zijn destructief) alles op “papier”. 

Had ik maar een fritzbox (toen bij xs4all), maar ja, we doen het er maar mee.

Nogmaals iedereen dank

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste familievandenheuvel

bedankt voor de update en goed om te lezen dat de vaste telefoon weer goed werkt.

De modem heeft helaas (nog) geen back-up mogelijkheid voor de bestaande instellingen.

Misschien gaat KPN dat in de toekomst toevoegen, maar dat is koffiedik kijken.

Daarom is het voor nu verstandig de instellingen op te schrijven en/of screenshots te maken van de betreffende aangepaste modempagina's.