Skip to main content

Goedendag,

sinds een paar dagen is mijn vaste telefoonlijn dood.

Als ik mijn eigen nummer bel krijg ik ingesprek toon.

Alsof er een ander toestel naast de hoorn ligt, wat niet het geval is !

Graag uw check binnen uw bedrijf. Het lijkt op een melding eerder op dit forum en toen lag het probleem bij de KPN.

Graag uw check.

Hier is niets gewijzigd anders dan dat wij te horen hebben gekregen dat telfort is omgezet naar KPN,

kan daar het probleem zitten ?

Betreft vaste telefoonlijn via wandcontactdoos, heeft het altijd prima gedaan.

 

Dank en wacht uw bericht af.

Mevr. A, Piersma

 

Hoi @Anneke Piersma, welkom bij ons op het forum. Bij de overzetting van Telfort naar KPN is technisch gezien niets gewijzigd inderdaad, ik check graag voor je wat er precies aan de hand is. Wat voor modem heb je precies van ons en welke lampjes branden daarop? Heb je het modem al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Daarmee worden de telefoongegevens opnieuw in het modem geladen, dat kan de oplossing zijn.

Als dat het niet verhelpt, kan je jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven. Dan kijken we verder met je mee.


Ha Jasper, fijn contact.  Ik snap je niet hoezo modem ?

Misschien was  mijn opmerking van Telfort naar KPN niet handig in het verband met de vaste telefoonlijn van KPN want daar hebben wij al jaren het KPN abonnement lopen en heeft eigenlijk niets met Telfort te maken.

Telfort hebben wij omdat wij via Tiscali ADSL internet hebben en dat is overgegaan naar worldonline en later naar telfort en nu naar KPN. Maar daar hebben we het niet over, ik heb het over de vaste telefoonlijn van KPN dat via een stekkercontact verloopt en met een vierpuntsstekker in de wandcontactdoos is geplugd en nooit hier is gewijzigd, heeft het altijd gedaan en nu ineens een dooie lijn. Hier in huis is niks gewijzigd. Ik heb dit probleem op uw forum gelezen en daar lag het probleem ook bij KPN, ging ook over een wandstekkercontact vaste telefoon aansluiting.

Ik heb een modem Experia V8 box waar mijn ADSL internetlijn in zit. Ik ga dat modem niet resetten omdat mijn telefoon daar niet in zit en nooit in heeft gezeten ! Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk en ga daar niet aan rommelen.

De vaste telefoonlijn zit niet in het modem. De telefoon heeft nooit via het modem gelopen. 

Mijn vermoeden is dat het echt aan uw kant onze vaste lijn is overigens altijd van KPN geweest, al jaren hebben we dat vaste abonnement met geheim telefoonnummer.

Graag nogmaals bekijken.

 

 


@Anneke Piersma Bedankt voor je reactie, het gaat hier dus om een analoge enkele telefoonlijn die niet werkt. Deze bestaat naast de internet aansluiting. Tegenwoordig is internet en telefonie vaak gecombineerd, vandaar waarschijnlijk de vraag van Jasper. 

Ik controleer graag voor je of ik kan achterhalen wat er met de telefoonlijn aan de hand is en hoe we dit op kunnen lossen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het kunnen laten weten als dit gelukt is? 

Dan kan ik de gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan. 


Kunnen we je hier nog verder mee helpen @Anneke Piersma? Of heb je via een andere weg hulp gehad en is alles weer in orde? Hoor het graag!