Skip to main content

Mijn vaste telefoon Chicago Duo valt soms midden in een gesprek uit, blanco schermpje.

Ik reset dan mijn modem Experia V-19A door op het knopje links achter te drukken waarna het weer goed gaat.

Ik heb pas een nieuwe SIMkaart gekregen in mijn Nokia C2-01 , kan het daardoor komen? Het gebeurt als ik een 08…. nummer bel, en dat zijn vaak medische nummers, om een afspraak te maken bv.

Wie weet wat ik moet doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @OpaHans991, welkom hier op het forum!

Je Chicago toestel gaat helemaal uit? Of is het schermpje nog wel verlicht maar valt er verder niets op te zien?

Als het toestel echt helemaal uit is (en het schermpje dus niet alleen blanco is, maar ook ‘uit’), lijkt aan het toestel zelf te liggen. In de handleiding van dit type toestel, wordt aangegeven dat er sprake is van een lege batterij, is het je wellicht al eens opgevallen dat het batterij icoontje in het schermpje aan het knipperen is? 

Als het schermpje wél aan blijft, kan het zijn dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat er iets in het toestel niet helemaal in orde is. Je geeft aan dat het gebeurt als je een 08-nummer belt, verder gaat het altijd goed? En heb je 2 toestellen in gebruik, zo ja gebeurt dit bij beide?

Zou je in ieder geval, de stroomstekker van het basisstation van je Chicago eens voor een minuut of 5 uit het stopcontact willen halen? Als je hem daarna weer aansluit, gaat het toestel zich opnieuw aanmelden en dat zou best wel eens de oplossing kunnen zijn :slight_smile:

Je vaste lijn staat helemaal los van je mobiele telefoon, een nieuwe simkaart kan dit dus niet veroorzaken!

 


Hi @OpaHans991, hoe staat het er nu voor met de telefoon? Heeft het geholpen om het basisstation even van de stroom af te halen? Hoor het graag!


Als er niets meer te zien is op het schermpje van je handset dan heeft resetten modem (experiabox) natúúrlijk totaal geen zin.

:arrow_right: Dan moeten er gewoon nieuwe oplaadbare NiMH batterijen in. 550 - 750 mAh.

De capaciteit loopt na 1½ tot 2 jaar sterk terug als ze altijd maar op de oplader/basis liggen. Hij kan dan vol aangeven maar na enkele minuten bellen al de geest geven.

 

Ik zie even het verband niet met de Experiabox en uitvallen van Chicago handset (DECT)… bij

Ik heb pas een nieuwe SIMkaart gekregen in mijn Nokia C2-01 , kan het daardoor komen? Het gebeurt als ik een 08…. nummer bel, en dat zijn vaak medische nummers, om een afspraak te maken bv.

Want dit betreft mobiel bellen, dat is ook geen DECT, maar GSM, 3G of 4G. Met die Nokia met simkaart bel je ook niet via wifi, want dat ondersteunt KPN voor dat merk ook niet.
Er is totaal geen verband tussen de Nokia en het uitvallen tijdens gesprek van de handset Chicago.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp meer nodig hebt. Anders weet je ons te vinden!