Skip to main content

Goedendag,

Op dit moment heb ik zowel een Ziggo abonnement (Internet/TV/Bellen) als KPN glas (Internet/TV/Bellen).


Ziggo van oudsher en aangehouden als back-up internet verbinding. (automatisch failover in mijn eigen router geconfigureerd). Een  All-in-One abonnement is voordeliger dan alleen internet afnemen.

Nu wil ik  het vaste nummer van Ziggo overzetten naar miin KPN abbo (ter vervanging van mijn KPN vastenummer). De rest moet gewoon zo blijven zoals het is.

Is dit mogelijk? of wordt dit ingewikkeld.
Mits mogelijk, wat is proces om dit zonder problemen te regelen?




 

Ik begrijp dat je nu zowel via Ziggo als KPN een vast nummer hebt want je vermeldt : KPN glas (Internet/TV/Bellen).

Het moet in principe mogelijk zijn als je niet de V10A modem hebt. Bij alle andere modems is een 2de phone poort aanwezig voor een tweede nummer. Daar zou je nummer van Ziggo naar geporteerd kunnen worden. Een tweede nummer is wel € 2,50 extra p/m. I.p.v. je huidige nummer bij KPN porteren en die dus laten vervallen lijkt me in eerste instantie te ingewikkeld voor de systemen (niet voor mensen, die snappen het wel).

Hoe deze portering in te steken zou ik niet weten. Handigst lijkt me om te wachten op een KPN moderator.

Wat wil je doen met de rest van het Ziggo abonnement? (TV , internet)


Ik begrijp dat je nu zowel via Ziggo als KPN een vast nummer hebt want je vermeldt : KPN glas (Internet/TV/Bellen).

Het moet in principe mogelijk zijn als je niet de V10A modem hebt. Bij alle andere modems is een 2de phone poort aanwezig voor een tweede nummer. Daar zou je nummer van Ziggo naar geporteerd kunnen worden. Een tweede nummer is wel € 2,50 extra p/m. I.p.v. je huidige nummer bij KPN porteren en die dus laten vervallen lijkt me in eerste instantie te ingewikkeld voor de systemen (niet voor mensen, die snappen het wel).

Hoe deze portering in te steken zou ik niet weten. Handigst lijkt me om te wachten op een KPN moderator.

Wat wil je doen met de rest van het Ziggo abonnement? (TV , internet)

 

Klopt, ik heb inderdaad beiden.
De Ziggo verbinding gebruik ik nu alleen als fallback oplossing.
 

Het KPN Modem gebruik ik niet. Ik gebruik mijn eigen router (UBNT EdgeRouter) waar zowel KPN als Ziggo op aangesloten zijn.

Ik wil mijn Ziggo nummer overzetten naar KPN (en het nummer nu van KPN mag weg).
De bedoeling is om Ziggo de deur uit te doen, mits nummer alleen verhuisd kan worden.


lammertsm schrijft: De bedoeling is om Ziggo de deur uit te doen, mits nummer alleen verhuisd kan worden.

 

lammertsm schrijft: Ik gebruik mijn eigen router (UBNT EdgeRouter)

Werkt KPN interactieve tv daar wel overheen?

@wjb )


lammertsm schrijft: Ik gebruik mijn eigen router (UBNT EdgeRouter)

Werkt KPN interactieve tv daar wel overheen?

Ja, ik gebruik zelf ook een EdgeRouter.


lammertsm schrijft: De bedoeling is om Ziggo de deur uit te doen, mits nummer alleen verhuisd kan worden.

 

lammertsm schrijft: Ik gebruik mijn eigen router (UBNT EdgeRouter)

Werkt KPN interactieve tv daar wel overheen?

@wjb )

Ja, routed IPTV


Is blijkbaar niet makkelijk te beantwoorden…….


Waarom porteer je dat Ziggo nummer niet naar CheapConnect?


@lammertsm . Welkom op het forum.

Excuses voor mijn late reactie. Het is érg druk op het forum.

In theorie kun je ‘gewoon' dat nummer naar KPN porteren. Het zou zelfs via MijnKPN moeten lukken. 

Je hebt nu de voip ook aan de praat op je eigen router? 


In MijnKPN zie ik niet de mogelijkheid omdat te doen of ik zie het niet…..

Voip loopt nog niet over de router, ik maak nog gebruik het Ziggo systeem.
Ik heb wel een Gigaset N300 Voip basisstation.

Ik gebruik het KPN nummer verder niet, deze zal ik dus willen vervangen door mijn Ziggo vaste nummer.
Voordat ik iets opzeg bij Ziggo moet ik wel ergens een aanvraag of nummerportering ingang zetten.


In MijnKPN zie ik niet de mogelijkheid omdat te doen of ik zie het niet…..

Je zult in mijnKPN je pakket waarschijnlijk moeten uitbreiden met een tweede telefoonnummer en dan daarvoor de nummerportering aanvragen.

Maar bel anders klantenservice even want dat is ook de melding die je krijgt bij het aanvinken van de optie om een telefoonnummer te bestellen of te behouden.

 

Voip loopt nog niet over de router, ik maak nog gebruik het Ziggo systeem.
Ik heb wel een Gigaset N300 Voip basisstation.

Ik gebruik het KPN nummer verder niet, deze zal ik dus willen vervangen door mijn Ziggo vaste nummer.
Voordat ik iets opzeg bij Ziggo moet ik wel ergens een aanvraag of nummerportering ingang zetten.

Je hebt dus wel een KPN nummer begrijp ik.

Om dat KPN nummer op jouw N300A IP te kunnen gebruiken zal je eerst het wachtwoord van het bijbehorende SIP account moeten instellen.

Dat kan via de SIP/VoIP servicetool van KPN

Daarnaast zal je natuurlijk de N300A IP moeten configureren…

...en op de EdgeRouter zal je de SIP module uit moeten zetten.

 


In MijnKPN zie ik niet de mogelijkheid omdat te doen of ik zie het niet…..

Je zult in mijnKPN je pakket waarschijnlijk moeten uitbreiden met een tweede telefoonnummer en dan daarvoor de nummerportering aanvragen.

Maar bel anders klantenservice even want dat is ook de melding die je krijgt bij het aanvinken van de optie om een telefoonnummer te bestellen of te behouden.

 

Voip loopt nog niet over de router, ik maak nog gebruik het Ziggo systeem.
Ik heb wel een Gigaset N300 Voip basisstation.

Ik gebruik het KPN nummer verder niet, deze zal ik dus willen vervangen door mijn Ziggo vaste nummer.
Voordat ik iets opzeg bij Ziggo moet ik wel ergens een aanvraag of nummerportering ingang zetten.

Je hebt dus wel een KPN nummer begrijp ik.

Om dat KPN nummer op jouw N300A IP te kunnen gebruiken zal je eerst het wachtwoord van het bijbehorende SIP account moeten instellen.

Dat kan via de SIP/VoIP servicetool van KPN

Daarnaast zal je natuurlijk de N300A IP moeten configureren en op de EdgeRouter zal je de SIP module uit moeten zetten.

 

Het wachtwoord van mijn SIP gegevens had ik al geweizigd. Ik zal van het weekend eens kijken om het nummer die ik van KPN heb te configureren op de N300


Het wachtwoord van mijn SIP gegevens had ik al geweizigd. Ik zal van het weekend eens kijken om het nummer die ik van KPN heb te configureren op de N300

Zie het screenshot dat ik nog toegevoegd heb in mijn vorige bericht.

De codecs die ik gebruik zijn…

 


Top!


@Erwin_ in MijnKPN kan het niet.


@Erwin_ in MijnKPN kan het niet.

Maar ben je wel op het scherm gekomen waar je een telefoonnummer kunt bestellen of overzetten?

 


@Erwin_ in MijnKPN kan het niet.

Maar ben je wel op het scherm gekomen waar je een telefoonnummer kunt bestellen of overzetten?

 

Ja, die heb ik gezien. Kan alleen via telefonisch contact.


@lammertsm . Leuk je even gesproken te hebben.

Doorgaans werkt het als volgt:  Jij bent de 'baas’ over het nummer. Als jij aangeeft dat je naar een andere provider wilt gebeurt dit ook. Ongeacht contract. 

Als ik zo'n verzoek in het systeem zet plukken we het nummer weg bij ziggo. Dit proces duurt meestal een dikke week. Het nummer blijft gedurende die tijd werken bij de oorspronkelijke provider. 

We hebben afgesproken dat je nog wat extra informatie bij Ziggo gaat inwinnen.

Geef maar een seintje als je er klaar voor bent en dan zoeken we weer contact. 

 


@Erwin_ 

Net contact gehad met Ziggo, Zij adviseren om het nummer eerst te later porteren. Na de portering krijg ik automatisch een nieuw nummer van Ziggo en dan het vaste nummer abonnement opzeggen. 
Dan weten we zeker dat het nummer over is en er geen problemen onstaan.

Wat mij betreft mag het nummer verhuisd worden en het nummer wat ik nu van KPN heb mag weg.
 


Helemaal duidelijk @lammertsm .

Mijn voorstel zou zijn om dit nummer eerst als tweede nummer aan je KPN abo toe te voegen. Als dat gelukt is, verwijder ik het andere nummer. 

Kun jij het nummer waar het om gaat in jouw profiel zetten en mij een seintje geven? Moet dit trouwens een geheim nummer worden/blijven?


@Erwin_  Ik heb het nummer toegevoegd aan mijn profiel onder kopje “Persoonlijke opmerkingen”
Nummer moet verder geheim blijven (niet in telefoonboek etc. vermeld).

Prima om eerste het nummer van Ziggo als 2e extra nummer onder mijn abo te zetten.

Zijn er nog extra kosten aan verbonden voor deze actie of 2 nummers tijdelijk?
 


Goedendag,

Op dit moment heb ik zowel een Ziggo abonnement (Internet/TV/Bellen) als KPN glas (Internet/TV/Bellen).


Ziggo van oudsher en aangehouden als back-up internet verbinding. (automatisch failover in mijn eigen router geconfigureerd). Een  All-in-One abonnement is voordeliger dan alleen internet afnemen.

Nu wil ik  het vaste nummer van Ziggo overzetten naar miin KPN abbo (ter vervanging van mijn KPN vastenummer). De rest moet gewoon zo blijven zoals het is.

Is dit mogelijk? of wordt dit ingewikkeld.
Mits mogelijk, wat is proces om dit zonder problemen te regelen?

 

VOIP en de Ziggo vaste lijn samen werkend nu op de Gigaset.
Spraakwaliteit staat standaard met onderstaande geselecteerde codes.
 

 


Het wachtwoord van mijn SIP gegevens had ik al geweizigd. Ik zal van het weekend eens kijken om het nummer die ik van KPN heb te configureren op de N300

Zie het screenshot dat ik nog toegevoegd heb in mijn vorige bericht.

De codecs die ik gebruik zijn…

 

 

VOIP en de Ziggo vaste lijn samen werkend nu op de Gigaset.
Spraakwaliteit staat standaard met onderstaande geselecteerde codes.
 


Hoi @lammertsm . Ik heb zojuist het porteringsverzoek gedaan.  Laten we aan het begin van volgende week even kijken of het gelukt is. Ik ga er van uit dat jij hier een (automatisch aangemaakte) mail over gaat krijgen.

Wat de kosten betreft: Er zullen een hele korte periode twee nummers in de lucht zijn. Bij KPN betaal je voor voor een extra nummer 2,5 euro p/m extra.

Mocht dit aan het eind van het verhaal ook daadwerkelijk doorberekend worden, crediteer ik dit. Ik zorg er voor dat jij onder de streep geen extra kosten hebt. 

 

 


@Erwin_ Ik zie inderdaad dat er van alles gebeurd (emails). Ziggo meldt per email dat het nummer klaar staat per vandaag voor overname. Ziggo heeft zelf het tel. abonnement beëindigt.

Inmiddels ook van KPN een email voorbij zien komen voor  een wijziging (extra tel. nummer).

Martijn

 


@Erwin_ Mijn beide nummers nu via KPN actief. De verhuizing is snel geregeld!
Belllen en gebeld worden werkt prima via VOIP en mijn Router.

 

Wat mij betreft mag het ander nummer van KPN eraf. Het nummer wat in Profiel staat moet blijven :wink: