Skip to main content

We zijn vandaag over gegaan naar KPN glasvezel (van Odido) met nummerbehoud van ons vaste telefoonnummer. Vanochtend vroeg stopte de Odido verbinding al met werken. We hebben toen de experiabox aangesloten en hadden al snel internet en tv. Alleen de vaste telefonie werkt niet (voicelampje op de experiabox is ook niet aan). Meteen gebeld vanochtend, toen moesten we wachten tot 13.00 uur. Helaas werkte het toen nog niet en zou het tot 18 uur kunnen duren werd me verteld aan de telefoon. De verbinding was nog niet gereed gemeld. Indien dit niet opgelost was, konden we vanavond weer bellen.

Het is inmiddels 19.15 uur, we hebben geen telefonie en de klantenservice is niet meer bereikbaar.

Kunnen jullie hier helpen?

(van Odido)

Dan moet je bij Odido zijn. Je bent geen klant bij kpn.

Odido is een zelfsstandige provider en heeft geen banden met de provider kpn.

Ik neem aan dat hun nummer je bekend is. Het staat er namelijk effies niet bij op de site. (wat heet nog service tegenwoordig) https://www.odido.nl/service . Maar … Google biedt uitkomst: 0800-0092

Bel met Odido Service

Liever even bellen? Kan natuurlijk ook. Wij zijn morgen vanaf 9 uur weer bereikbaar.

Kan je niet wachten? Snappen we. In de Odido App chat je nog tot middernacht met een medewerker.


(van Odido)

Dan moet je bij Odido zijn. Je bent geen klant bij kpn.

Odido is een zelfsstandige provider en heeft geen banden met de provider kpn.

Ik neem aan dat hun nummer je bekend is. Het staat er namelijk effies niet bij op de site. (wat heet nog service tegenwoordig) https://www.odido.nl/service . Maar … Google biedt uitkomst: 0800-0092

Bel met Odido Service

Liever even bellen? Kan natuurlijk ook. Wij zijn morgen vanaf 9 uur weer bereikbaar.

Kan je niet wachten? Snappen we. In de Odido App chat je nog tot middernacht met een medewerker.

We zijn juist wel klant bij KPN, sinds gisteren. KPN zou de oplevering moeten afronden is mij verteld aan de telefoon. De oude provider is Odido.


Hallo @HT54 ,

Dit komt mij bekend voor. (Is bij mij destijds ook gebeurd.) KPN moet dan even iets aanpassen in hun systeem. 
 

Het beste is om zo vanaf 8.00 weer te bellen naar 0800-0402. Spreek in “storing” en vraag om een reset van de vaste lijn. 


We zijn juist wel klant bij KPN, sinds gisteren. KPN zou de oplevering moeten afronden is mij verteld aan de telefoon. De oude provider is Odido.

Dat was mij ook niet duidelijk uit je bericht te halen.
Maar goed je kunt beter hierover even bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


KPN gebeld en het is nu opgelost. Een reset van het modem was voldoende om de boel te activeren.

We kunnen weer bellen.

Er mag een slotje op dit topic :)


Mooi zo. 👍🏽


KPN gebeld en het is nu opgelost. Een reset van het modem was voldoende om de boel te activeren.

We kunnen weer bellen.

Er mag een slotje op dit topic :)

Wat bedoel je met een reset? Modem uit en aanzetten? Of een complete factorory reset?


KPN gebeld en het is nu opgelost. Een reset van het modem was voldoende om de boel te activeren.

We kunnen weer bellen.

Er mag een slotje op dit topic :)

Wat bedoel je met een reset? Modem uit en aanzetten? Of een complete factorory reset?

Bij mij deze ze destijds die reset vanuit KPN. Was inderdaad zo gebeurd.  


We zijn juist wel klant bij KPN, sinds gisteren. KPN zou de oplevering moeten afronden is mij verteld aan de telefoon. De oude provider is Odido.

Oh, aha. Tja taal is een vreemd ding.

Bij mijn bovenburen (80+) heb ik 2 x de Box 12 even uit moeten zetten. Met de witte drukknop aan de achterkant. Nu na de 2de keer werkt de vaste telefoon al maanden.

Zelf gebruik ik de (dure!) vaste telefoon niet meer. Alleen nog mobiel met onbeperkt bellen. Sinds 2012 al. Mijn moeder ook. Scheelt ons per persoon al gauw 30 euro gesprekskosten per maand.


Ik bel veel minder, maar ik zou de gesprekskwaliteit van mijn DECT handsets tot niet graag ruilen voor de veel mindere smartphone kwaliteit.


Thuis bel ik via “Wifi bellen”. Fantastische kwaliteit. Zeker net zo goed als dect. @Wim27 . Via 4G (heb geen 5G tel) gaat het ook goed.

Als ik mijn broer aan de lijn heb, iPhone via Odido, is vreselijk. Krakerig en kleine stukjes vallen weg. Of het bij hem de iPhone of Odido is weet ik niet.


KPN gebeld en het is nu opgelost. Een reset van het modem was voldoende om de boel te activeren.

We kunnen weer bellen.

Er mag een slotje op dit topic :)

Wat bedoel je met een reset? Modem uit en aanzetten? Of een complete factorory reset?

Een complete factory reset. Ik moest met een paperclip aan de achterkant het resetknopje indrukken. Even later kreeg ik ook de sms van KPN dat de diensten nu actief waren.


KPN gebeld en het is nu opgelost. Een reset van het modem was voldoende om de boel te activeren.

We kunnen weer bellen.

Er mag een slotje op dit topic :)

Heel fijn dat het is opgelost met een reset @HT54 😊 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!