Verkeerd huisnummer in telefoongids en bij nummerinformatiediensten
Ik heb gezien dat KPN een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven aan de nummerinformatiediensten over de aansluiting van mijn vaste telefoon. De toevoeging aan mijn huisnummer ontbreekt namelijk. Daardoor klopt mijn vermelding in de Telefoonids en bij andere nummerinformatiediensten niet.
Wellicht dat een moderator dit kan herstellen? Het juiste huisnummer (met de toevoeging) staat in mijn profiel op dit forum.
Bladzijde 1 / 2
Ik vraag me af of KPN dat doorgegeven heeft. Vroeger deden ze dat misschien. Maar ik vermoed dat ze dat al jaren niet meer doen.
Vroeger, toen de PTT dit regelde, klopten de telefoongidsen tenminste.
Nu staan er bij de informatiediensten zes telefoonnummers van mij,
op drie verschillende adressen, waar ik vroeger ooit gewoond heb,
en ik zie geen kans om vijf van die nummers te ( laten ) verwijderen, helaas.
Wel kan ik bij http://mijnnummervermelding.nl mijn naam veranderen ( ! ) maar niet
mijn adres …….
Ook het verwijderen van een telefoonnummer, wat al lang niet meer bestaat, kan niet.
Misschien heeft deze organisatie een bezoekadres, waar ik met m'n paspoort en
inschrijving GBA langs kan gaan, om dan alles een keer te laten opschonen ?
Ik heb gezien dat KPN een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven aan de nummerinformatiediensten over de aansluiting van mijn vaste telefoon. De toevoeging aan mijn huisnummer ontbreekt namelijk. Daardoor klopt mijn vermelding in de Telefoonids en bij andere nummerinformatiediensten niet.
Wellicht dat een moderator dit kan herstellen? Het juiste huisnummer (met de toevoeging) staat in mijn profiel op dit forum.
Naar ik heb vernomen is KPN verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste abonnee-informatie aan gidsen en nummerinformatiediensten.
Mijn verzoek is dus nogmaals of een moderator dit eventueel kan oppakken? Het zelf aanpassen van een adres is bij www.mijnnummervermelding.nl niet mogelijk, dat kan alleen een provider doen.
Hoi @Piet van der Vooren. Helaas kan ik je niet verder helpen hierin, wat @PeterG hierboven schrijft klopt. Anders had ik je graag verder geholpen hierin.
Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…
Piet.
Dat is mijn ervaring ook, maar dan alleen bij detelefoongids.nl , de rest maakt statische (min of meer) kopieën daar van.
En je huisnummer toevoeging is er nog niet ?
Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…
Piet.
@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Staat jouw huisnummer toevoeging nu wel goed? Anders ga ik het weer intern doorgeven. Ik wist dus niet dat KPN dit kon regelen voor klanten, dus ik heb hier zelf ook iets van geleerd.
Piet.
@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Staat jouw huisnummer toevoeging nu wel goed? Anders ga ik het weer intern doorgeven. Ik wist dus niet dat KPN dit kon regelen voor klanten, dus ik heb hier zelf ook iets van geleerd.
Alleen een provider kan dit regelen @Vikash van KPN , de database van nummervermelding wordt gevoed met de klantgegevens die de providers verstrekken.
Het enigste dan de klant bij mijnnummervermelding kan doen is het nummer afschermen voor de diverse media. Daarom is het belangrijk dat de gegevens die verstrekt worden wel juist zijn.
In de basis is de klant verantwoordelijk voor de controle van de NAW-gegevens, zoals die bij de provider bekend zijn.
Piet.
Mijn huisnummertoevoeging ontbreekt nog steeds bij de vermelding, @Vikash van KPN. Dus als je dat intern kunt doorgeven graag.
Piet.
@Piet van der Vooren Ik heb het opnieuw doorgegeven. Ik hoop dat we deze keer meer succes hebben.
@Piet van der Vooren Ik heb het opnieuw doorgegeven. Ik hoop dat we deze keer meer succes hebben.
Het is gelukt, @Vikash van KPN! Op de website van de Telefoongids staat mijn vermelding nu inclusief de huisnummertoevoeging, dus het probleem is opgelost.
Dank voor je inspanningen!
Piet (die je ook nog een privébericht heeft gestuurd).
Goed om te lezen dat het (eindelijk) is opgelost @Piet van der Vooren
Ah mooi. Ik zie er nu inderdaad een letter bij staan.
Ah mooi. Ik zie er nu inderdaad een letter bij staan.
Weet jij het adres van @Piet van der Vooren dan? @PeterG
Niet het adres. Maar wel z'n achternaam (die weten we allemaal) en z'n woonplaats.
@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het uiteindelijk toch is gelukt. (ik reageer zo op jouw privébericht)
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.