Skip to main content

Hallo,

Mijn buurvrouw heeft een Chicago 900 handset. Als ze deze van de lader pakt staat rechtsboven de optie “Info” in de headset. als ze daar per ongeluk op drukt komt ze bij de nummerinformatie dienst van KPN uit. Dat is nu al een paar keer per ongeluk gebeurt, met wat kosten tot gevolg.

Ik kan het niet in de handleiding vinden, of in de opties van de telefoon, maar is het mogelijk om 

  • of de info toets te “verwijderen”
  • Het informatienummer te wijzigen, bijvoorbeeld naar een leeg nummer

alvast bedankt,

Groet

Niels 

Wat fijn dat je je buurvrouw hiermee wilt helpen (via onze hulp :wink: ).

Wil mischien iets meer specificeren. Ik vind diverse Chicago modellen onder de lijn 900. Wat het meest in de buurt komt met 900 is de handset 900c. Maar een 900 is er niet. Wel dus 900c en andere 900+ modellen.

Helaas is van die 900c geen handleiding online.

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/handleidingen-vaste-telefoon.htm


Hallo, 

Het gaat om de 900s. Dank dat we samen mijn buurvrouw kunnen helpen :)

Ze heeft zelf nog het boekje van deze telefoon, die heb ik van kaft tot kaft gelezen maar ik kon deze optie zo snel niet vinden. Hier een tweetal foto's, beetje overbelicht, maar dan weten we waar ik het over heb. 

De info functie wordt direct geactiveerd met de functie toets boven de rode "ophangen" knop. 

 

 

 


Oud beestje. Ruim 10 jaar. Vervanging is een optie. Dan beter een Gigaset. Dan is je buurvrouw klaar voor rond 40 euro met één handset (incl. basis dus). De functietoesten hebben dan de niet instelbare basisfuncties herhalen en menu.

Chicago 900s. Helaas is ook hier geen handleiding online van te vinden.

Maar ik vind bij de 990s wel '’programmeerbare functietoetsen'’. Op pag. 24 van deze pdf. Alinea Displaytoetsen programmeren. Het lijkt me dat het met die handset van de 900s niet anders is.

Hopelijk lukt het zo.


Zoals de meeste mensen begin ik zonder gebruiksaanwijzing bij zo’n vraag :-)

Kun je in een menu komen ? Deez is krek gelijk aan mijn gigaset 400 of 415.

Maar, dan is het toetsje rechtsboven om in het menu te komen.

Zou dit zo voorgeprogrammeerd zijn geleverd speciaal voor kpn ?

Als het echt niet lukt dan zou ik in dit geval op zoek gaan naar iets anders, 2e hands zeer voordelig, maar daar heb je misschien geen zin in. En, bij een andere telefoon moeten alle nummers handmatig overgezet worden, voor zo ver van toepassing.

( daar heb ik met diverse dects op een fritzbox als basis station geen last meer van gelukkig maar dat ter zijde )

Succes, ik ben benieuwd.