Skip to main content

De Voicemail op mijn vaste telefoon blijft vreemd doen, o.a. door na opruimen van alle berichten de schermmelding VOICEMAIL te houden in plaats van de tijd weer te tonen. Op de KPN-website kon ik daar niets over vinden. Kan dat aan een slechter wordende comptabiliteit van de KPN met mijn (in 2013 gekochte) Philips XL305 liggen?

Hi @Sible, welkom en bedankt voor jouw bericht. Zou je het basis station van het toestel eens 30 seconden van de stroom kunnen halen? Dit lost in veel gevallen eventuele problemen op. Laat je weten of dit het probleem bij jou ook heeft opgelost? Ik hoor het graag van je!


De "voicemail” doet niks met je telefoon. Wel de nummerweergave en als je zélf het nummer 0842333 belt.

Als iemand jou belt en de telefoon gaat langer dan 20 sec. over gaat het lampje knipperen. Het toestel gaat er dan ook van uit dat er een bericht is ingesproken maar dat is natuurlijk een aanname.

Bellen met 0842333 zou dat 'vanzelf’ moeten resetten op jouw toestel.

Maar…. is het niet een versie met eigen antwoordapparaat (en dus ook knoppen daarvoor op de basis)?

  • antwoordapparaat zit in het eigen telefoontoestel
  • voicemail zit in de centrale van de aanbieder, wordt dus gebruikt als je geen ant.app. in de telefoon hebt.

Vriendelijk dank, Ron en Peter, voor het beantwoorden van mijn vraag die overigens inmiddels ook nog zoiets uit mijn achterhoofd haalde. Verwijderen van de gemiste oproepen (met een handset-toestel) bleek de schermmelding VOICEMAIL te laten verdwijnen en daardoor de tijd weer te tonen. Vervolgens is besloten tot via 1233 de Voicemail uitzetten en daardoor voor zijn werk het antwoordapparaat laten herleven. Sedert krijgt een gemiste oproep hier (weer) een knipperlicht op de basisstation plus een melding op beide handsets. Met als voordeel dat alles verwijderen door indrukken van een knop op het basistation heel wat gemakkelijker is dan hier voor Voicemail gebeurde en als nodig werd gezien, namelijk dat met ettelijke toetsindrukken op een handset doen