Skip to main content

Mijn vader van 84 is / was erg tevreden en komt uit het XS4ALL tijdperk, met voicemail door naar email. Werkt€ heel goed, hij hoeft niet te rennen naar de telefoon, en een .wav audio bestand zit in zijn mailbox. Tot 'recent’ ca 1 maand, de berichten komen wel aan in de mail, maar de voicemail bak loopt vol. Er wordt dus niet meer automatisch gewist na doorzenden. Nu krijgen we ineeens voicemail vol (25 berichten).   Deze kan hij niet zelf verwijderen (hij weet niet hoe # of 1233 of toets 3 werkt), Hamvraag, wat is er in de systemen door jullie gewijzigd, want dit was nooit.

Geen idee of er iets is veranderd, maar als hij uit het xs4all tijdperk komt heeft hij waarschijnlijk nog een fritzbox, en daar mee kun je ook regelen dat je voicemail krijgt gemaild.  dat zou dus een oplossing kunnen zijn. 


Hi @Vincent_Jaco, had je iets aan de tip van @retep_ en is het wellicht gelukt om dit in te stellen via de Fritzbox?

Zo nee: bij KPN is het enkel mogelijk om voicemail ontvangen in de mail aan of uit te zetten, instellen dat de voicemail daarna automatisch verwijderd wordt is volgens mij geen optie. Als je vader nog steeds een XS4all abonnement heeft, kan hij even bellen met de XS4all helpdesk die nog te bereiken is via 020-3987666. Hopelijk kunnen ze hem er daar verder mee helpen!

 


Er zijn Fritzboxen met “ingebouwd” antwoordapparaat. 


Maja: Ik zal XS4all eens bellen.

De voicemail wordt al oud en vertrouwd doorgestuurd naar mail. dat gaat goed, alleen elke doorgestuurde bericht, telt nog mail in de voorraad voicemail, die moet juist automatisch worden verwijderd, dat is nu ineens niet meer het geval.

 


Ik hoop dat ze er iets nuttigs over kunnen melden @Vincent_Jaco 😊 Laat je het hier even weten als ze met een oplossing komen, zodat eventuele meelezers ook wat wijzer worden? 


Reageer