Skip to main content

Sinds kort krijgen wij op onze vaste telefoon ineens een belbericht nadat iemand onze voicemail heeft ingesproken. Dit is erg storend aangezien de telefoon nu blijft overgaan. Met het thuiswerken nemen we deze juist bewust niet op. Hoe zetten we dit uit?

 

Gerelateerd hieraan, maar minder belangrijk: mijn Siemens A540 telefoon heeft de mogelijkheid om een voicemail melding weer te geven maar dit werkt niet. Is het überhaupt mogelijk om dit te gebruiken?

Hoi @jellehieminga, welkom op ons forum!
De sms-berichten kan je laten stoppen door je telefoon (tijdelijk) door te schakelen naar een mobiele telefoon (bellen naar *21*je06nummer# . Daarna kun je de doorschakeling er weer afhalen door te bellen naar #21#

Om onze voicemail uit te zetten kun je met je telefoon bellen naar #61#. Daarna zou de ingebouwde voicemail van je toestel het weer over moeten nemen. Als deze dat niet direct doet moet je hem daar mogelijk opnieuw instellen maar ik zou eerlijk gezegd niet precies weten hoe dat moet met jouw toestel.

 

Alles nog even op een rijtje:

Doorschakelen aan

  1. Toets *21*
  2. Kies het (mobiele) telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #
  3. Je hoort nu een kiestoon en iedereen die jou belt wordt meteen doorgeschakeld

Doorschakelen uit
Door te bellen naar #21# zet je het direct doorschakelen uit

Voicemail aanzetten via de vaste telefoon

Dit kan op 3 manieren:
VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomen: Toets *61*0842333# en verbreek de verbinding
VoiceMail als je in gesprek bent: Toets *67*0842333# en verbreek de verbinding.
Inkomende gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail: Toets *21*0842333# en verbreek de verbinding.

Voicemail uitzetten via de vaste telefoon

1. Neem de hoorn op en toets #61#
2. Leg de hoorn weer neer

Deze instellingen kun je ook aanpassen via je MijnKPN

 

 

 


Hallo @Thomas , bedankt voor je reactie, helaas is het geen antwoord op mijn vraag.

Het gaat niet om een SMS-bericht maar om een belbericht. Ik zal vanavond je suggestie proberen om te zien of het ook mijn probleem oplost maar ik krijg de indruk dat we het over twee verschillende zaken hebben.

Mijn vraag ging over het gebruiken van een voicemail melding op een vaste telefoon. Ik heb het nergens gehad over het uitzetten van de voicemail. Lees mijn bericht a.u.b. nog eens goed. KPN heeft al heel lang (sinds het begin van voicemail op de vaste lijn) de optie van een voicemail melding. Dit was vroeger een apart kastje met een rode knipperende LED als er een bericht was ingesproken. Dit is op termijn overgenomen door meldingen op het (vaste) toestel zelf. Mijn Siemens A540 heeft deze mogelijkheid maar deze werkt niet. Als de voicemail ingesproken wordt blijft de melder op mijn telefoon gewoon op ‘geen berichten’ staan. Hoe krijg ik dit wel werkend? Aangezien KPN zelf een omgekatte versie van deze toestelreeks verkoopt als de Chicago lijkt me dat dit geen onbekende optie zou moeten zijn.


Als iemand je belt en na 20 seconden overgaan het gesprek naar je voicemail gaat staat het in de nummermelder van je telefoon. Hierop zal een ledje (meestal envelopje) knipperen om aan te geven dat er onbeantwoorde gesprekken zijn. Die persoon KAN dan je voicemail ingesproken hebben maar het hoeft niet. Je telefoon registreert alleen onbeantwoorde gesprekken.

Hij moet dan natuurlijk wel het nummer weergeven van de beller. Dan kan het ook opgeslagen worden.

Bijlagen:
Gigaset.nl/support voor A540

kpn.com/voicemail gebruiken op de vaste telefoon


De sms-berichten kan je laten stoppen door je telefoon (tijdelijk) door te schakelen naar een mobiele telefoon (bellen naar *21*je06nummer# . Daarna kun je de doorschakeling er weer afhalen door te bellen naar #21#

Laten we het even bij het belangrijkste probleem houden. Deze suggestie van @Thomas heeft geen invloed op de belberichten. Ik krijg nog steeds een belbericht wanneer de voicemail ingesproken is. Het is ook niet mogelijk om deze melding te stoppen. Ik wil deze optie graag weer kwijt, zeker aangezien het een recente wijziging lijkt te zijn. Tot een week geleden hadden we deze berichten niet.


Ik heb een pdf gevonden met het menu van voicemail, wat via het vm nummer 0842333 bereikbaar is. Dan kun je het belbericht (zo heet het inderdaad) uitzetten.

http://kpn-klantzm.custhelp.com/euf/assets/documents/handleiding_1746400_GebruiksVoiceMail.pdf

TIP: gebruik ctrl F om het woord belbericht in de pdf makkelijk te vinden.

3.3. VoiceMail BelBericht

Door het aanzetten van VoiceMail BelBericht belt VoiceMail u als er een nieuw bericht voor u is.
Hiervoor heeft u een abonnement op NummerWeergave nodig en een toestel dat
NummerWeergave ondersteunt.
Als u VoiceMail BelBericht AAN zet en er is een nieuw bericht ingesproken dan gaat uw telefoon
één keer over en verschijnt het nummer 0842-333 in het display van uw telefoon of
Nummermelder.

Toets s3] ]3] ]1] en VoiceMail BelBericht staat AAN.

De volgende keer dat u u3] ]3] ]1] intoetst staat VoiceMail BelBericht UIT

 

Zelf gebruik ik al jaren een antwoordapparaat (in mijn dect set). Veel makkelijker en gebruiksvriendelijker. En geen kosten bellen naar 0842333 (standaard belkosten).


Ah ik kom er net achter dat voicemail smsberichten ook helemaal niet meer verstuurd worden. Mijn informatie was helaas achterhaald. @jellehieminga lukt het met de instellingen die @PeterG hierboven noemt?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


@Thomas het probleem is niet opgelost aangezien de informatie in de PDF die hierboven gedeeld wordt niet overeenkomt met het menu van de Voicemail. De nummers die aangegeven worden [3], [3], [1] werken niet want het eerste nummer geeft meteen de melding ‘Er zijn geen berichten’. Vanuit het hoofdmenu gaat a2] naar de instellingen maar hierbinnen is geen optie te vinden om belberichten uit te zetten. Bij notificatie instellingen krijg ik alleen maar de optie om nummermelding uit te zetten, maar dat wil ik niet. Kan ik a.u.b. een overzicht krijgen van de huidige instellingen binnen Voicemail?

 

Ik snap dat KPN graag zelf besluit dat het probleem opgelost is, maar ik verbaas me er echt over dat ik van KPN medewerkers onjuiste informatie krijg. Ik heb meerdere keren geprobeerd om op basis van de geboden informatie dit op te lossen, ik had sneller antwoord kunnen geven als deze juist was geweest.


Zo jammer dat deze pdf geen datum heeft.

Maar ik kijk eens op de eerste pagina en daar wordt in een kader over de Terugbeltoets gesproken. Die is er al zeker 3 jaar niet meer!

Op dit forum vind ik een ander schema.

[2] instellingen [2] notificatie [1] notificatie instellingen.

Laat je niet misleiden door de datum van het topic. Deze worden altijd bijgewerkt. Onderaan staat dat dat 19-8-2019 is gedaan. Dit moet 'm dus zijn.

En anders die vm eruit gooien en een antwoordapparaat gebruiken. Dan ook geen belkosten naar voicemail meer. Die zijn bij mijn weten alleen nog te krijgen geïntegreerd in een basisstation. Maar een dect (met één handset) met basis/beantwoorder heb je al v.a. ca. € 44. Daar kan je je huidige handset ook nog bij aanmelden.

Vm uitzetten: “bel” #61#.

Of, net als ik, helemaal geen antwoordapparaat of voicemail. Zodat anderen ook geen kosten hebben als je niet thuis bent. Ze kunnen je natuurlijk op je mobiel bereiken n.m.m.
Persoonlijk is één van mijn grootste telefoonergernissen een antwoordapparaat of voicemail aan de lijn krijgen.


Ik snap best dan anderen verschillende meningen hebben over Voicemail, maar het is een functie waar ik voor betaal (het hoort bij de vaste lijn) en ik zou graag zien dat deze goed werkt. Ik vind het niet nodig om zelf extra te investeren alleen omdat KPN zijn werk niet goed doet. Sinds dit belbericht is aangezet levert het ons vooral overlast op wanneer we thuis zitten te werken en gestoort worden door dat belbericht. Aangezien het een instelling is geweest in de oude configuratie (zie PDF hierboven) snap ik niet dat dit nu niet te beinvloeden lijkt te zijn, want de opties die in het gelinkte forumtopic staan praten er niet over.


Heb je de stappen in het forumbericht al geprobeerd?

maar het is een functie waar ik voor betaal (het hoort bij de vaste lijn)

Dat is niet zo. Als je het niet gebruikt betaal je er niet voor. Je betaalt er alleen voor middels de gesprekskosten die je maakt iedere keer als je 0842333 gebruikt.
En de provider verdient eraan doordat er toch verbinding komt als je niet opneemt. (maar dat is met een ant.app. ook zo)

Sinds dit belbericht is aangezet levert het ons vooral overlast op wanneer we thuis zitten te werken en gestoort worden door dat belbericht.

Het belbericht belt alleen als er is ingesproken. Als je thuis bent neem je op, is er dus geen belbericht, want de beller spreekt niet in…..

Hoe ik er verder in sta m.b.t. voicemail moge je inmiddels wel duidelijk zijn. Als ik al wat aan zet is het mijn antwoordapparaat. Meestal niet nodig, want 95 % de tijd beschikbaar via m'n mobiel. Antwoordapparaat is eenmalige investering (hoewel een dect met ca. 5 € meer kost als je kijkt naar de gem. prijzen) en is verder gratis. Voicemail is dat niet.

Ant.app. is een uitstekende manier om van dat irritante belbericht af te komen. Maar het moet onder 'notificaties’ in het menu zitten lijkt mij. Ik heb geen geactiveerde voicemailbox dus kan het niet uitproberen.