Skip to main content

Na 5x bellen naar mijn vaste toestel zou de de voicemail worden ingeschakeld. Echter, bij mij is dat pas na 10x het geval. Dit duurt veel te lang en de beller heeft dan meestal al opgehangen. Ik begrijp, dat de standaardtijd 5x overgaan is en dat dit niet is aan te passen (?) Maar waarom gaat de voicemail bij dan pas in na 10x bellen? Voor alle duidelijkheid: het betreft hier vaste telefonie. Ik heb een Experiabox V10 en de de vaste telefoon is hier direct ingeplugd. Ben benieuwd wie de de oplossing weet :-)

https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm

 

Hier staat een handleiding. Onder ‘Voicemail aanzetten’ staat een code die je moet invoeren op je vaste telefoon en dan op de bel-toets (meestal het groene telefoontje) drukken. Dan zou dit aangepast moeten zijn. Gelukkig makkelijk te testen door jezelf te bellen met een mobiele telefoon :)


Bedankt, meneer Hendriks. Maar kan ik dan ook het aantal keren invullen dat de vaste telefoon overgaat, voordat de voicemail wordt ingeschakeld? Dat kan ik namelijk niet vinden.


Die zou standaard op 5x moeten staan. Voor zover mijn kennis rijkt is het niet mogelijk om dit verder aan te passen. Zou het kunnen zijn dat dit in te stellen is op het telefoontoestel zelf? Ik dacht dat sommige sets wel zoiets moeten kunnen maar daar kan ik mij ook in vergissen. Ik krijg nog maar weinig met vaste telefonie te maken dus mijn kennis van dit soort zaken is niet erg groot.


Ik heb eerder wel een onderwerp gelezen dat een moderator dat op verzoek intern heeft aangepast.
(Dus het aantal keer over laten gaan voordat de voicemail start).


Hi @Dick B., je kunt het aantal keer dat de lijn overgaat, zelf instellen via je MijnKPN account :blush:

Als je bent ingelogd, vind je deze optie onder de instellingen voor vaste telefonie:

Ik heb het vermoeden dat hij hier bij jou ook daadwerkelijk op 10 keer zal staan, gelukkig kan je hem aanpassen naar 5 keer als dat de voorkeur heeft!


Bedankt, Maja. Erg simpel als je het weet 🙂 Nu werkt de voicemail zoals ik het wil. Nogmaals dank!


Top dat je 'm weer naar wens in hebt weten te stellen, graag gedaan :smiley: