Skip to main content
Antwoord

VoIP instellen op FRITZ!Box 5690 aangesloten op de Box 12

• May 27, 2025
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb een kpn modem box 12 en daarop aangesloten de fritzbox 5690 pro. TV box is aangesloten op het modem van kpn zelf. TV werkt prima, internet via de fritzbox werkt ook prima. Maar alleen het installeren van een vaste telefoon lukt niet. Ik heb in het modem van kpn al de telefooninstelling uitgezet en Ik moet vervolgens in de fritzbox instellingen van telefonie invullen, maar krijg dat niet werkend voor elkaar. Iemand tips??

Beste antwoord door smoky2000

Nu nogmaals het modem gecontroleerd. Bleek dat het telefoonnummer weer aan stond. Opnieuw uitgezet en in 5690 telefonie opnieuw weer geconfigureerd. Resultaat: het werkt. Dit topic kan wat mij betreft worden afgesloten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 27, 2025

Beste ​@smoky2000 zie onderstaande link met sublinks aangaande internet en vastew telefonie:

https://community.kpn.com/kennisbank-thuisnetwerk-133

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Bedankt voor de links. Helaas had ik deze al eerder gelezen, maar daarin geen oplossing gevonden. De configuratie van de 5690 pro is niet bijzonder ingewikkeld. Je kunt kiezen voor KPN als provider, telefoonnummer invullen, toegangscode en wachtwoord. Maar ergens gaat dat fout, want ik krijg geen verbinding voor telefonie (errorcode 403).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Nu nogmaals het modem gecontroleerd. Bleek dat het telefoonnummer weer aan stond. Opnieuw uitgezet en in 5690 telefonie opnieuw weer geconfigureerd. Resultaat: het werkt. Dit topic kan wat mij betreft worden afgesloten. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@smoky2000! Fijn dat je t hebt weten op te lossen!