Skip to main content

Dag beste mensen,

na jarenlang probleemloos (met XS4all glas) te hebben gewerkt met een Draytek 2133 en Grandstream UCM6202 PBX werkt de telefonie na de overstap naar KPN glas niet. Het proces liep al vanaf maandag erg stroef, er kon in beginsel met de experiabox ook geen sip geregistreerd worden.

De sip registratie lukt met bovengenoemde hardware (Draytek met Grandstream) niet.

Ik verwacht dat de instellingen niet kloppen, n.a.v. de pdf Vast Bellen specificaties kom ik er alsnog niet uit.

P.s. de username ondersteund geen @ teken.

Wie kan mij hierin ondersteunen?

 

Alvast bedankt!

Hier mijn instellingen:

 

Geen ervaring met de Grandstream UCM6202 PBX

Maar wellicht moet je nog wel ergens een outgoing proxy instellen:   voip1-ext.kpn.net
(misschien onder "advanced settings" ?)

En mogelijk op dezelfde pagina van je schermafbeelding ook nog onder "From Domain” daar nog:
ims.imscore.net


@Babylonia, thanks voor je meedenken! De proxy kan ik inderdaad onder advanced settings instellen. Nu blijkt dat ik op de experiabox v12 ook de sip niet kan registreren. Probleem ligt nog steeds bij de nummerportering van XS4ALL naar KPN, dat al vanaf maandag middag (Grrrr). 


Ik heb inmiddels al 3 uur gespendeerd aan telefoontjes met de helpdesk, KPN wijst naar XS4ALL en andersom.


Zodra de experia werkt ga ik over op de eigen hardware. 

Jullie horen van me...


Via de experiabox werkt de telefonie nu 😉, dit na een reset via kpn.

Met Grandstream lukt het nu niet, iemand nog ideeën?

 


@Babylonia, je bent een held. Het werkt. Dit was de juiste instelling die ik nodig had. Ter info, dit functioneerde wel pas nadat ik de sip registratie via de experiabox via een reset online heb gedaan. 

Dus eerst experia activeren en mogelijk resetten, daarna via selftool voip password aanmaken.

Case closed ;)

Dit zijn de werkende instellingen van de trunk.

 


(Met wellicht onder advanced settings, voor proxy  daar ook  voip1-ext.kpn.net  is ingevuld?)

Eind goed al goed  👍


Inderdaad op deze pagina gewoon de proxy aangezet 🙂. Hierbij de screenshot van deze instellingen nog:

 


@Ruudth Ik heb dezelfde problemen met UCM6202 na de omzetting. Als ik al je instellingen overneem lukt het met op te registreren bij de Voip-server, maar ik ontvang geen inkomende calls en uitgaande gesprekken worden na precies 32 seconden afgebroken.

Zou jij de settings onder PBX-Settings → SIP Settings willen delen?

Of iemand nog andere suggesties. Ik heb de Fritzbox 7360 als Router. 


Zou jij de settings onder PBX-Settings → SIP Settings willen delen?

Die staan afgebeeld in een plaatje bij een reactie eerder in het onderwerp < HIER >


@Ruudth Ik heb dezelfde problemen met UCM6202 na de omzetting. Als ik al je instellingen overneem lukt het met op te registreren bij de Voip-server, maar ik ontvang geen inkomende calls en uitgaande gesprekken worden na precies 32 seconden afgebroken.

Zou jij de settings onder PBX-Settings → SIP Settings willen delen?

Of iemand nog andere suggesties. Ik heb de Fritzbox 7360 als Router. 


Ik herken er

in.