Skip to main content

Ik ben overgestapt naar KPN glasvezel, en nu wilde ik mijn eigen fritzbox gebruiken.

Internet en TV werkt goed, alleen nu wil ik op de service pagina mijn voip wachtwoord ophalen en krijg de volgende melding:

 

Gebruik Servicetool niet mogelijk

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Gebeld met de klanten service en ze konden niets voor me doen, moet ik maar lid worden van de techdesk voor 5,- per maand. (ik wil gewoon een wachtwoord ophalen / wijzigen en dit is mij nooit verteld dat ik voor een eigen modem 5,- p/m extra moet betalen)

 

U heeft de fritzbox al aangesloten? Misschien moet u tijdenlijk eerst even de Experiabox / KPN Box aansluiten?


Hoi @dirk-144, welkom op het forum en welkom bij KPN! Laat ik beginnen met dat je prima je eigen FRITZ!Box kunt gebruiken. Je hoeft daar ook niet extra voor te betalen. Wel is het zo dat de reguliere klantenservice geen ondersteuning biedt op eigen apparatuur. Mocht je dat wel willen, dan is de Techdesk van €5 per maand een optie. Je kunt echter hier op het forum ook veel informatie, en hulp, vinden. We hebben een topic met algemene informatie over vrije modemkeuze bij KPN (waar de VoIP tool onder valt) en eentje specifiek over de FRITZ!Box. Dat is eigenlijk een topic over de F!B die je dan via ons kunt huren, maar in de reacties kun je ook prima vragen stellen (als het nodig is) over een eigen F!B.

Dan, de VoIP tool, deze werkt alleen als jouw aansluiting bij ons volledig opgeleverd is. Is dat ook al zo? Zo ja, wil je dan eens je forumprofiel invullen? Dan kan ik even meekijken.

 


Hartelijk dank voor jullie reactie.

 

Ik zal anders straks wel de Experiabox weer aansluiten in de hoop dat ik dan wel bij de tool kan.

 

@Erik_ heb mijn profiel ondertussen ingevuld.

Alle verbindingen zijn volledig opgeleverd. en het enige wat ik nodig had was nog een voip wachtwoord of deze te wijzigen. (had dit nl al eens eerder bij mijn ouders gedaan, dus viel nu even tegen 😉 ) Maar als je nog even mee wilt kijken heel graag!


Helaas, zojuist de Experiabox v12 aangesloten en weer naar de service tool gegaan, maar niet mogelijk.


Had ook niet verwacht dat het daarmee dan wel zou werken.  Bij mezelf werkt die servicetool namelijk wel gewoon, ongeacht of ik mijn eigen router heb aangesloten of niet. Ofwel niet afhankelijk van een Experia Box. Als het niet werkt, zit het hem in andere zaken bij KPN.


Dank voor de gegevens, @dirk-144! Het klopt wat Babylonia zegt, de tool werkt onafhankelijk van welke router je aangesloten hebt. Het enige wat belangrijk is, is dat je op je KPN verbinding zit, dat die activering daarvan volledig is afgerond en dat er geen openstaande wijzigingen zijn. Die eerste twee dingen waren al het geval. Het laatste echter niet. Er liep, onder water, een wijziging om je Husselvoordeel van onderling gratis bellen te activeren. Dat is nu voltooid per vandaag, dus ik zou verwachten dat de tool nu ook moet werken. Wil je het nog eens proberen?


Hoi @Erik_ , Hartelijk dank voor je genomen moeite. Zojuist weer geprobeerd (in drie verschillende browsers en ook nog een in een privebrowser) maar helaas is het nog steeds niet mogelijk.

 


Hmmm, da's gek. Dan duik ik er nog even verder in, ik kom er z.s.m bij je op terug, @dirk-144!


Ik heb wat dingen verder nagekeken, @dirk-144. Wat betreft je verbinding lijkt alles in orde. Ik zie echter dat jij twee vaste abonnementen aan je KPN ID gekoppeld hebt. Dit is in de basis geen enkel probleem, maar we zien in de praktijk dat de VoIP tool dit soms lastig vindt. Wat ik je dan ook wil vragen is om eens het abonnement dat niet het internetabonnement van je thuisadres is te ontkoppelen in de MijnKPN. Probeer vervolgens opnieuw de VoIP tool.

Als het dan werkt, dan kun je daarna het andere vaste abonnement weer opnieuw aan je MijnKPN koppelen. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Want dan moet ik hier waarschijnlijk even door een andere afdeling naar laten kijken.


@Erik_  Er stonden nu geen benamingen meer bij de twee thuis producten, dus beide ontkoppeld.

1 is van onze vakantie woning (voormalig Telfort) en de andere van thuis.

Denk dat ik nu moet wachten met toevoegen, want bij toevoegen van huis herkent hij het product niet (moet nu 15 minuten wachten).


 Helaas lukt het nu ook niet om abonnement toe te voegen aan m’n KPN id. Zo’n zelfde fout melding.

Screenshot bijgevoegd

 


Ik heb wat dingen verder nagekeken, @dirk-144. Wat betreft je verbinding lijkt alles in orde. Ik zie echter dat jij twee vaste abonnementen aan je KPN ID gekoppeld hebt. Dit is in de basis geen enkel probleem, maar we zien in de praktijk dat de VoIP tool dit soms lastig vindt. Wat ik je dan ook wil vragen is om eens het abonnement dat niet het internetabonnement van je thuisadres is te ontkoppelen in de MijnKPN. Probeer vervolgens opnieuw de VoIP tool.

Als het dan werkt, dan kun je daarna het andere vaste abonnement weer opnieuw aan je MijnKPN koppelen. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Want dan moet ik hier waarschijnlijk even door een andere afdeling naar laten kijken.

 

@Erik_nogmaals hartelijk dank voor al je moeite. het is me nu gelukt. verbinding opnieuw gekoppeld en kan nu ook in service en heb de voip gegevens kunnen wijzigen.

Heel erg blij mee!


....en   met wijzigen van je VOIP gegevens, werkt het nu ??


@Babylonia ja alles werkt nu helemaal perfect. Zijn weer volledig bereikbaar en alles draait TOP!

Jij ook bedankt voor het mee denken ;)


Top! Goed om te horen, @dirk-144 :)

Dan kun je op dit punt, als je wilt, ook het andere abonnement weer koppelen (als je dat niet al weer gedaan had).