Skip to main content
Beantwoord

Voormalige telefoonaansluiting heractiveren om internet te kunnen gebruiken

  • 13 July 2024
  • 8 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik verblijf zomers in een stacaravan waar vroeger een vaste telefoonlijn in zat. Door de jaren heen is die kabel ergens in de grond verdwenen. Ik wil die kabel graag weer in ere herstellen om deze te gebruiken voor een internetaansluiting. 

  1. Is het mogelijk om te checken of en waar die kabel nu begraven ligt?
  2. Is het mogelijk om die aansluiting weer te activeren voor een internetaansluiting? 
  3. Waarschijnlijk betreft het hier een koper-aansluiting. Zijn die nog steeds bruikbaar? 

heeft die caravan een normaal adres ? 

 

zo ja probeer eens op te kpn site te kijken of er internet mogelijk is 

 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?icid=quicktile3


Let wel: een vaste internet aansluiting is wel 12 maanden per jaar. Niet te pauzeren voor de maanden dat je er niet bent.

Is onbeperkt* internet op de mobiel voor die periode geen oplossing. Via Hotspot telefoon ook wifi voor andere apparaten.

*met oudere abonnementen 10 GB per dag; nieuwe vanaf 5-2-24 hebben 20 GB per dag.

Verder gewoon aanvraag doen voor die locatie. En gratis installatiemonteur erbij vragen.


Misschien kan het “Kabel en Leidingen Informatie Centrum”  je verder helpen om 

je kabel te helpen opzoeken.  Kijk  maar op de onderstaande URL’s, 

 

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. incorrecte links


Ik denk eerder aan dit


Ik verblijf zomers in een stacaravan waar vroeger een vaste telefoonlijn in zat. Door de jaren heen is die kabel ergens in de grond verdwenen. Ik wil die kabel graag weer in ere herstellen om deze te gebruiken voor een internetaansluiting. 

  1. Is het mogelijk om te checken of en waar die kabel nu begraven ligt?
  2. Is het mogelijk om die aansluiting weer te activeren voor een internetaansluiting? 
  3. Waarschijnlijk betreft het hier een koper-aansluiting. Zijn die nog steeds bruikbaar? 

Probeer samen met de campingeigenaar te bepalen wat het adres kan zijn van de caravan. Naar ik aanneem heeft deze geen eigen officieel adres dus het is postcode en huisnummer van de camping. Daarna gaat het vooral over de mogelijke toevoeging. Bijvoorbeeld een standplaats nummer of zoiets.

En ga daarmee experimenteren op de website van KPN.com. 


Hi @Josecoach,

Er is al aardig wat informatie gedeeld als reactie op je vragen, top! Ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Als je nog verder vragen hebt, horen we ze uiteraard graag 😊


Misschien kan het “Kabel en Leidingen Informatie Centrum”  je verder helpen om 

je kabel te helpen opzoeken.  Kijk  maar op de onderstaande URL’s, 

 ( NB. onduidelijk,  of dit een overheids-website is )

 

 

Voor wie dit nu of later leest: NIET DOEN.

Uiteraard moet of kan je altijd een KLIC melding doen bij voorgenomen werkzaamheden maar niet via de link die hier getoond wordt. Dat is een commerciële app die voor te veel geld er tussen probeert te zitten en waarbij je vast zit aan een abonnement.

 

Dit is de goeie link van het Kadaster die KLIC beheert (waarbij het normaliter 11 euro kost):

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

 

Zou een administrator in dit topic de links naar die klic-app kunnen verwijderen? We willen als KPN geen mensen onnodig op kosten jagen door ze naar een malafide organisatie te verwijzen.


Heel goed Ward.

Dat onderstreept mijn verbazing maar weer eens, waarom zijn de site’s van de overheid zo slecht (of niet) te onderscheiden, een eigen extensie bv.


Reageer