Skip to main content

Hallo,

 

Ik wilde graag meer weten over een fragment van mijn laatste telefoonspecificatie en wel;

 

Het volgende gesprek bij de 0900 Servicenummers ;

 

2 juli jl  Tijd 18.28 uur Duur 30.52 minuten Gekozen nummer 1819-      afgeschreven bedrag 28.81.

 

Daar mij toch niet logisch voorkomt zou ik gaarne willen weten welk nummer dit beeft. 0900-1819-   ??????

 

Alvast mijn hartelijke dank

 

Fred Bos

Wormerveer

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat nummer lijkt onbekend bij de ACM :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=09001819&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=

Maar 1819 bestaat wel :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=1819&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=1819&nrnummertm=1819&nrbestemming=toegang%20tot%20gratis%20of%20betaalde%20abonnee-informatiediensten

  • Relatienaam

    DTG B.V.

dtgbv.nl 

?


Hallo Kees,

 

Kan ik hier aktie op ondernemen???

 

Groet

 

Fred Bos 


Nummer 1819 is een nummerinformatie en doorverbind service. Moest je toen een bedrijf of iemand hebben waarvan je het nummer niet had? En nummerinfo 1819 gebeld? En ook doorverbonden? Dan blijf je verbonden met 1819 en dat kost dus 1 euro per minuut; ook het doorverbonden gesprek!

Ik bel die nummers uiteraard nooit. Mogelijk staat het onder de rubriek 0900 op je factuur. Want nummer 0900-1819 bestaat niet. 1819 wel. Jij hebt het ook zonder 0900 gebeld:

Gekozen nummer 1819-

Overigens komen we dit hier vaker tegen m.b.t. 1819. Kennelijk een dienst die snel boven komt als je zoekt via Google. Tel.nrs. kun je echter beter zoeken met detelefoongids.nl, zeker met je mobiel. Want dan kun je automatisch direct zélf bellen; het gezochte nummer staat dan gelijk in de telefoonapp.

Het is geen KPN nummer, dus vergoeding zit er niet in.

Kan ik hier aktie op ondernemen???

Het is gewoon een gebeld nummer. Het nummer kiest niet zichzelf op je telefoon.


Ja verdomd Peter er gaat mij een groot licht branden. Ik heb inderdaad die 1819 gebeld voor een telefoonnnummer. Jee dat is gewoon oplichting dat je met die gasten verbonden blijft

 

Maar goed nou weet ik hoe het in elkaar steekt en dit zal mij nooit meer gebeuren.

 

Dank je

 

Fred 


Fijn dat het helder is. Jammer dat je het op dat moment niet door had.

Bij bellen van dat nummer heb je wel verplicht het tarief te horen gekregen.

Je kunt ze dus wel bellen, maar laat je nooit doorverbinden. Dat is het grote verdienmodel van de wel 20 nummerinfodiensten die er in Nederland zijn.

Mij wilden ze (andere nummerinformatiedienst) vorig jaar doorverbinden met T-mobile nadat ze me het nummer had verteld. Dat bleek een 0800 nummer te zijn en ik ben gekke henkie niet. Was uiteindelijk maar iets meer dan een euro kwijt voor opvragen van het nummer (had toen nog geen smartphone; nu zoek ik het zelf via detelefoongids.nl. Super makkelijk.


Reageer