Skip to main content

Op 15 mei, mijn abonnement omgezet naar vrij bellen, dus zonder gesprekskosten. Wij zijn nu de derde rekening verder waarbij alle gesprekskosten in rekening zijn gebracht, ik ben dus nu ook zo'n 400 Euro verder. Heb ongeveer meer dan 20 medewerkers aan de lijn gehad, ben minimaal 6 uur telefoneren verder.Verder?? De laatste medewerker, ik ben echt nog steeds vriendelijk geweest tegen hem , de arme jongen kan het niet helpen dat het bedrijf waar hij werkt zo incompetent is, vertelde mij dat nu echt het vinkje gezet was. Helaas ben ik een beetje wantrouwend geworden. Helemaal toen mij verteld werd dat ik mijn geld alleen maar terug krijg( wellicht) door een klacht in te dienen. Terwijl diverse anderen mij verzekerd hebben dat het bij de volgende rekening verrekend zou worden. Ben dus nu al twee rekeningen verder en ze trekken maar af. Ik heb trouwens godzijdank de bevestiging dat mijn abonnement met ingang van 15 MEI omgezet zou zijn in vrij bellen.

Waar ik een klacht kan indienen is mij onduidelijk ook waarom dit niet gewoon recht gezet kan worden. Ik heb 40 jaar onderwijs gedaan en als mijn bedrijf zo gewerkt had( ministerie van onderwijs dus) had geen kind zijn eindexamen gehaald. De woede spuit uit mijn oren. Kan iemand mij helpen,graag

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Loop de stappen door die via de volgende link worden aangeboden. Op deze manier kunt u een klacht indienen.

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

Vul verder u profiel aan met alle relevante gegevens zodat een KPN medewerker binnen enkele dagen ook een reactie kan geven.


Welk abonnement heeft u om laten zetten naar vrij bellen? Een mobiel abonnement?  Of een thuis abonnement? 


vast thuis abonnement


Nu wordt ik al gecensureerd ook, goede PR heeft de KPN, dat klopt wel. De titel van mijn verhaal is : FRUSTRATIE DOOR INCOMPETENTIE ( van de KPN uiteraard, ik zet het er maar bij)


Ik kijk met een dubbel gevoel naar dit topic. In verband met de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast terwijl KPN medewerkers er vaker voor kiezen om klanten af te splitsen die een soortgelijke vraag of probleem hebben en ze een eigen topic geeft. In dat geval is een titel aanpassen dus zinloos.

Daarnaast snap ik een bepaalde mate van frustratie. De titel waarmee je begint gaat het probleem niet oplossen en vooral met hoofdletters typen maakt dat  het verhaal niet echt volwassen overkomt.

Ik heb u een link gestuurd waarmee u een klacht kunt indienen en als u het profiel aanvult kan een KPN medewerker uiteindelijk kijken wat zij voor u kunnen doen.


Beste Jeroen, je hebt gelijk als ik in mijn woede met hoofdletters ga typen, dat is niet professioneel. ( hoewel het misschien voor een titel mag, maar dit terzijde). Het feit dat je grijpt in een emmer waar het zand tussen je vingers doorloopt maakt dat een mens zich in een onwezenlijke wereld voelt, zie Kafka. Mijn enige hoop is dat door die titel het management van de KPN kan inzien wat ze mensen aandoen.

Dit lost mijn probleem inderdaad niet op. Ik heb de moed niet meer om opnieuw te moeten uitleggen waar het om gaat, ( bij nader inzien heb ik nog meer medewerkers gehad, die zeiden dat het nu , echt eerlijk allemaal in orde was). Ik zal nog eens bellen en dan inderdaad die klacht versturen.

Anderzijds als ik vanaf mei in gebreke was gebleven met betaling hadden ze mij allang afgesloten, overigens dank voor je cool down Karin


U heeft een bewijs en daarmee zullen extra kosten niet voor u rekening moeten komen. Althans dat verwacht ik wel van KPN dat zij dit oplossen. U heeft er terecht minder vertrouwen in.

Vul u profiel aan en een KPN medewerker zal binnen enkele dagen reageren en meekijken in u account. De meeste medewerkers hier proberen echt hun best te doen voor klanten (het is ook zichtbaar voor alle klanten namelijk) en ik hoop/denk dat er een snelle oplossing voor u gaat komen.

 


Beste Jeroen, helaas heeft de KPN mijn klacht afgewezen


@Karin Hovius Welkom op het forum. 

Wat een ontzettend vervelende situatie zeg, vooral omdat je al zo lang bezig bent. 

Omdat je het over vrij bellen heb ik het vermoeden dat het gaat om een vaste analoge telefoonlijn? Klopt dit inderdaad? 

Mocht dat het geval zijn dan kan ik daarvoor helaas geen gegevens inzien of wijzigingen uitvoeren. Dit wordt gedaan door een andere afdeling. Zij zijn inderdaad alleen telefonisch te bereiken. 

Wat ik wel bijzonder vind is dat je klacht is afgewezen, hoe heb je het bericht ontvangen dat je klacht is afgewezen? 


Hoi Rutger, dat klopt wat je zegt. , vaste analoge lijn. Ik ben inmiddels bij medewerker 28, ik houd het nu bij Totale gespreksduur 7 uur. Door een sympatieke eerste lijns medewerker is mij verteld, toen ik mij beklaagde over het afwijzen van mijn klacht, zonder argumentatie waar ik meen recht op te hebben, dat de desbetreffende afdelingen niet met elkaar communiceren. Voor factureren is het wat binnenkomt en als dat niet klopt is dan is dat niet hun zaak. Zij factureren alleen. Ik kom uit management op een grote scholengemeenschap, dit is werkelijk onvoorstelbaar voor mij. sorry. Het vinkje bij mijn abonnement schijnt nog steeds niet goed gezet te zijn. Dit is voor mij zo langzamerhand een zen oefening. Maar ik prefereer het praktische. IK heb nu responder 28 die ( voor de zoveelste keer zegt vertrouw mij. ) ik bel maandag terug en dan is alles geregeld. Tot nu toe heeft nooit iemand teruggebeld.

Trouwens ik heb bericht ontvangen via email dat de klacht is afgewezen, interne info leert mij dat de afdeling fakturering zich niet aangesproken voelde, maar mij is dat nooit medegedeeld.  dank voor je mail Karin hovius


Op een vaste analoge PSTN-lijn (dus zonder dat de telefoon op een Phone aansluiting van het modem zit) is het een heel ander abonnement. Daarop zijn deze mogelijk:

Belbudget (vooral bedoeld als er weinig uitgaand gebeld wordt)

Belbasis (deze heb je waarschijnlijk nu)

En je wilt nu het Belvrij Altijd abonnement. Heb je dat zo ook gecommuniceerd?
Belvrij Altijd kost 48,50 per maand (factuur per 2 maanden)

Er zijn ook nog Belvrij Avond&Weekend en Belvrij Weekend.

N.B.
1 alleen gewone netnummers en mobiele nummers vallen onder deze bundel. Van de landen in Nederland, Zone E.U. en Zone Voordeellanden (zie pdf)
2 Heb je een mobiel en bel je alleen binnen de E.U. dan kun je nog overwegen mobiel te gaan bellen met onbeperkt min./sms bundel.

3 Ook bellen via Whatsapp (hele wereld zolang andere partij ook Whatsapp heeft) is mogelijk. Kost alleen beetje internet als je via 4G/5G belt. Thuis via wifi niks. Kan alleen met smartphone.


Hallo peter, dank voor je reactie, ik heb het bewijs, dat ik een belvrij abonnement heb afgesloten voor48,50 in de maand in mei Ik heb daarmee uitsluitend netnummers en mobiele nummers binnen de EU gebeld, no mistake. Het schijnt dat er een vinkje niet goed staat maar niemand kan er wat aan doen. Heb weer een paar keer gebeld vandaag. Het afwijzen van mijn klacht zonder argumentatie is mij nu duidelijk. Dat behoort niet tot de afdeling faktureren, enige communicatie met andere afdeling is kennelijk uitgesloten. Faktureren doet wat het als hapklare brokken aangeboden krijgt. Het is werkelijk onvoorstelbaar, maar ik blijf netjes. Wellicht wordt er maandag teruggebeld in deze soap, niemand heeft eerder teruggebeld, dus ik houd jullie in afwachting van het vervolg. Het is echt spannend Karin

Fijn dat je tevreden bent Peter, ik zou het ook zo willen, maar ik moet waarschijnlijk nog een paar medewerkers passeren, ik haal de 30 wel, of meer jeroen en Rutger dank voor jullie commentaar


@Karin Hovius We snappen je frustratie ook echt wel. Zou ook gek worden. Over het algemeen kunnen ze via het forum veel voor klanten betekenen. Helaas soms ook niet. Hou je ons op de hoogte? Medewerkers kijken mee en kunnen tot een bepaalde hoogte ook een vinger aan de pols houden.


weet je Jeroen, medewerkers kunnen bij de KPN maar een heel beperkt gebied aftasten en dan breekt alles in elkaar aangezien er geen of laat ik beleefd blijven nauwelijks communicatie tussen afdelingen mogelijk is. Dat zeggen mij ook die eerste lijn medewerkers expliciet. : hier heb ik geen toegang, : hier krijg ik geen antwoord, hier word je in gesprek gegooid. Ik heb een klant nr dat zou voor elke afd toegankelijk moeten zijn. Helaas. Ik wou dat ik wat kon communiceren met de desbetreffenden over hoe hun communicatie zou kunnen verbeteren. Het lijkt echt wel , laat mij weer beleefd blijven, antiek. Geen bedrijf kan zich zo iets toch veroorloven anno 2021. Ik ben een gepensioneerde docente, maar ik hoefde echt niet bij mijn leerlingen ( in mijn werkzame leven) mij zo te profileren. Daar hadden zij ook recht op. Op motivatie, eerlijkheid, uitleg en evt correctie, wij houden jullie op de hoogte, tot maandag


Als je alleen Nederland en E.U. belt is een mobiel abonnement met onbeperkt bellen écht veel goedkoper. Al vanaf € 15 per maand mogelijk.


dank voor de tip, wist ik niet , na deze ellende ga ik er mee aan de slag