Ik had een Glasvezelaansluiting van Telfort
Gelukkig bleef na de migratie van Telfort naar KPN alles gelukkig normaal werken, tot afgelopen maandag. Toen werd de snelheid van mijn aansluiting geüpgraded naar 100/100.
Ineens viel alles weg en er kwam geen signaal door naar de Fritzbox.
KPN gebeld ("nee hoor, niets gewijzigd, ligt aan de Fritzbox").
Nog een keer gebeld, monteur langsgekomen, nieuwe KPN-Experiabox aangesloten, werkt. ("zie je wel, jouw FritzBox is stuk. Sluit je oude Experiabox maar weer aan!").
Nadat de monteur vertrokken is heb ik mijn oude Telfort-Experiabox van de zolder gehaald. Ook die bleek niet meer te werken!
Weer KPN gebeld, weer monteur langsgekomen. Opnieuw KPN -Experiabox aangesloten, werkt.
Ik opperde dat er waarschijnlijk een verschil is in een Telfort en KPN glasvezel aansluiting. ("nee hoor die is exact hetzelfde").
Ik heb toen in de Fritzbox de aansluiting van Telfort-glas naar KPN-glas gezet. En tot verbazing van de KPN monteur werkte alles weer, BEHALVE.....
Ik heb enkele buitenlandse SIP accounts in mijn FritzBox en het lijkt erop dat de KPN-aansluiting die gewoon blokkeert!
Zou dat kunnen? Ook een VOIP-telefoon met een buitenlands SIP account werkt nu ineens niet meer.