Skip to main content

ik heb een wandaansluiting die het ineens niet meer doet voor de normale telefoon. dat is een kunstof deksel met 4 gaatjes 

hoort dit mij thuis of is dit een probleem van kpn? 

Dit lijkt mij een storing van de PSTN aansluiting. Ik neem namelijk aan dat je geen internet van kpn hebt. Je hebt je telefoon-set (dect ?) al even bij de buren (mits ze nog vaste telefoon hebben) getest om die uit te sluiten?

Bij storing kun je het best bellen met kpn via 0800-0402 (er is altijd wel een andere telefoon die het wel doet, bijvoorbeeld je mobiel)

Zeg dan tegen het voice response systeem bijvoorbeeld “mijn telefoon aansluiting doet het niet” of iets in die richting. Je krijgt dan een persoon. Krijg je die niet bel dan binnen 15 minuten nogmaals vanaf hetzelfde nummer. En zeg ja op de vraag of je over hetzelfde belt.


Dankje Peter, ik heb meerdere aansluitingen en 1 doet het wel. 
gisteren gebeld met kpn , zit in mijn huis dus monteur voor eigen rekening, geen probleem .

monteur begreep de vraag niet en aansluiting is van kpn . 


1 doet het wel

Oh, dan sluit je daar toch het DECT basisstation op aan. Je hebt met DECT maar één werkende aansluiting nodig. 

Heeft de andere aansluiting het überhaupt wel gedaan terwijl je er woont?

Maar er komt nu een monteur?

 

monteur begreep de vraag niet

Die moet toch nog komen?


Het deed het altijd , degene die het wel doet zit ander de bank , niet handig .

monteur wilde weten wat te doen en dat kon ik niet goed uitleggen 


Er zal wel een draadje los zitten. Want de verbinding met de centrale met je woning werkt gewoon (die achter de bank werkt wel).

Je kan toch zeggen dat de telefoon aansluiting die je altijd gebruikt het niet doet. Degene die het wel doet zit voor jouw op een onhandige plek. (al neem ik aan dat de telefoon nu “even” daarin zit)


Klopt , die doet het . Ik ga nog even aan de slag met kpn 


Hi @Jansi, fijn dat Peter je al op weg geholpen heeft. Ben je er uit gekomen via onze klantenservice? Zo niet of als je vragen hebt, laat het gerust weten.


Nee , nog geen duidelijkheid, wel info gekregen vanuit xs4all. Beetje vervelend via via maar kunnen nu wel tegen monteur zeggen wat er mis is. 


@Jansi Als XS4ALL klant kan je nog steeds terecht bij de klantenservice van XS4ALL inderdaad! Zij zorgen ervoor dat er een monteur ingepland wordt, zodat hij dit probleem met de wandcontactdoos voor je kan oplossen.


zij geven aan dat ik een betaalde monteur moet boeken omdat het binnenshuis is. leek mij vreemd omdat het waarschijnlijk probleem met de fritzbox is.


@telefoonaansuiting bent u @Jansi ?