Skip to main content
Beantwoord

Wat is het maximaal aantal gesprekken tegelijk op 1 telefoon nummer via Fritzbox 5590?

  • 5 May 2024
  • 26 reacties
  • 313 keer bekeken

Ik heb een Fritzbox 5590 rechtstreeks aangesloten op glasvezel, en sip van KPN ingesteld. Volgens AVM kan er met mijn Fritzbox acht gesprekken tegelijk worden gevoerd. Dus ben ik nieuwsgierig hoeveel gesprekken er tegelijk gevoerd kunnen worden op 1 KPN Nummer (Consument Vast Bellen)

bron AVM: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/421_Maximaal-aantal-gesprekken-via-FRITZ-Box/

Ik heb inmiddels zelf een test gedaan, en kon 4 gesprekken tegelijk voeren over 1 KPN nummer. (Omdat ik maar 4 apparaten had waarmee ik kon bellen.) Het lijkt erop dat KPN geen limiet heeft ingesteld op gelijktijdige gesprekken. 

@Thomas van KPN volgens mij als je originele modem van KPN gebruikt heb je een beperking tot 1 gesprek omdat het nummer wordt toegewezen op maar 1 analoge poort. Je kunt trouwens wel een Wisselgesprek voeren via de centrale van KPN.

Maar een FritzBOX heeft een ingebouwde telefooncentrale waardoor je meerdere apparaten kan koppelen aan 1 KPN nummer. Dus ook meerdere gesprekken te gelijk kan voeren. (Mits KPN dit niet blokkeert)


Reageer