Skip to main content

Welk type nummerherkenning heeft de Gigaset Comfort 550 IP Flex? Ik kan dit nergens terug vinden in de handleiding. Ik krijg namelijk geen nummers meer te zien bij inkomende gesprekken, terwijl mijn oude Gigaset de nummers wel liet zien.

Dat staat ook helaas nooit in de handleiding. 

Als ik bij bol.com kijk zou deze wel geschikt voor Nederland (lees kpn) moeten zijn.

KPN heeft dtmf nummer weergave. Andere providers fsk. Converters zijn helaas overal uitverkocht. Ik verwacht ook niet dat die weer komen. 


Volgens https://www.onedirect.nl/producten/gigaset-comfort-550ip-flex gebruikt de Gigaset Comfort 550 IP Flex voor nummer weergave het FSK protocol. Zouden er misschien twee versies zijn?


Nogal verwarrend inderdaad. Bol.com geeft aan zowel DTMF als FSK en het andere linkje spreekt alleen over FSK. 


Heeft het te maken met het feit dat er bij Bol.com 550A staat en bij Onedirect alleen 550?


Dat zou heel goed kunnen. Ik denk dat het bij Onedirect dus een import versie betreft. Die gaat nooit nummers aangeven op kpn want hééft dan gewoon geen dtmf nummer weergave aan boord. 


Heeft het te maken met het feit dat er bij Bol.com 550A staat en bij Onedirect alleen 550?

Als jij dan de 550 versie hebt zonder A, vrees ik dat de nummerweergave niet gaat werken. Die versie kan enkel met FSK overweg. 


Volgens de handleiding ondersteunt de 550 GFSK, dus geen DTMF, waar KPN mee werkt @senseisyl 

Zie ook www.gigaset.nl

 


Die A achter het type staat vrijwel zeker voor Antwoordapparaat, elke Gigaset die ik tot nu toe gezien heb heeft die zonder A geen antwoordapparaat en die met A wel een antwoordapparaat.

 

Bij die aangeboden wordt bij Bol klopt het type niet lijkt mij, er staat dat hij geen antwoordapparaat heeft, ook ontbreekt de A in de meeste afbeeldingen op het basisstation (bij 1 plaatje staat die er wel.), de leverancier biedt hem op zijn eigen website alleen zonder A aan.

Ook staat er bij Bol wel vaker dat toestellen FSK en DTMF ondersteuning hebben terwijl dat niet zo is.
De Comfort 550 IP lijkt i.i.g. geen DTMF te ondersteunen.

 

@senseisyl Je zou ook een ander (los) basisstation kunnen kopen waarin wel DTMF ondersteuning zit, bijv. de N300A, die heb je al voor onder de €55.


KPN verkoopt deze. Geen IP maar wel op de phone poort aan te sluiten natuurlijk. En geschikte nummerweergave.

Ik zit wel ineens nu ik dit typ met het “IP".

Stel je verbindt de 550 IP via de SIP gegevens van kpn… zou de nummerweergave dan wel werken? @GeSp ?

Bij het v10, Box12 en Box14 modem is het mogelijk de interne SIP uit te zetten en externe te gebruiken.


. . . , terwijl mijn oude Gigaset de nummers wel liet zien.

Is die (echt) stuk of alleen de oplaadbare batterijen ?
Die zijn heel eenvoudig te vervangen (meestal, altijd ?).

 


Dat zou i.d.d. ook een optie zijn @PeterG om het via IP te laten werken, volgens mij moet nummerherkenning dan wel werken.
Het is i.i.g. het proberen waard.


Inmiddels de Gigaset

. . . , terwijl mijn oude Gigaset de nummers wel liet zien.

Is die (echt) stuk of alleen de oplaadbare batterijen ?
Die zijn heel eenvoudig te vervangen (meestal, altijd ?).

 

Het oplaadstation laadt niet meer op. De batterijen had ik reeds vervangen. Maar dank je wel.


Inmiddels de 550 vervangen door de 550A. En inderdaad, nu werkt nummerherkenning wel.

Bedankt voor jullie input!