Skip to main content

Ik loop vermoedelijk achter deels omdat we bijna nooit voicemail hebben via de vaste lijn.

Nu lees ik in een topic van twee jaar geleden dat het afluisteren van voicemail via de eigen aansluiting nooit zonder kosten is geweest. Ik weet zelf niet beter of luisteren via de eigen aansluiting was ook altijd kosteloos. 

 

De 18 eurocent is het bedrag niet echter die verbruikskosten te zien verbaasde mij.

Hallo @Galdor68 ,

Wat kost het beluisteren van VoiceMail?

VoiceMail is een gratis onderdeel van je abonnement. Je betaalt alleen het standaardtarief binnen de regio voor het beluisteren van je voicemail. Voor het terugbellen betaal je de start- en gesprekskosten binnen of buiten je regio.

bron : 

 


Dat had ik inderdaad ook gevonden. Ik vraag mij dus af of het afluisteren van voicemail ooit in het verleden wel kosteloos is geweest.

 

De vraag is dus niet zozeer wat het kost, maar eerder was het afluisteren via de eigen aansluiting ooit wel zonder kosten. Ik weet dat het per provider verschilt, doorgaans als je het vanaf een ander toestel wil afluisteren heb je wel belkosten.


Zover ik weet is dat bij Vast Bellen nooit gratis geweest. Wel bij mobiel bellen, dat geeft misschien wat verwarring. 

Ik vond deze info nog bij eenzelfde vraag van een paar jaar terug: 

 

Situatie bij mobiel bellen: 

 


Dat eerste topic is de aanleiding van mijn topic, ik weet het gewoon niet meer voicemail is er natuurlijk best lang.

Ik durf met redelijke zekerheid te schrijven dat het beluisteren via Telfort niks koste. Bij Ziggo is het beluisteren via de eigen aansluiting ook zonder kosten.

 

 

 


Het kosteloos raadplegen van de voicemail is ongeveer 2 jaar geleden omgezet naar betaald afluisteren van de voicemail, vandaar dat ik toentertijd een Giga DECT set kocht met ingebouwd antwoordapparaat.

Nu kun je weer kosteloos de voicemail raadplegen door voicemail in email aan te zetten.

Dan krijg je een mail met een geluidsbestand van het ingesproken bericht en hoef je nooit meer naar de voicemail te bellen en door het geluidsbestand heb je meteen alles zwart-op-wit @Galdor68 en @Noordzee 

 


Zwart op wit uiteraard niet maar ik snap je punt JanD. Dus inderdaad niet altijd al, daar ging het mij om. 

Bepaalde kennis vervaagt wat dat betreft heel snel.