Skip to main content

We kunnen bellen, maar als iemand ons belt, gaat de telefoon niet over. Experia (v9) registreert het gesprek. Er is niets veranderd, alleen we zijn verhuisd van telfort naar KPN. Lokaal in huis is er niets veranderd.

Heeft u een suggestie om te proberen?

Ik dacht dat dit een soort helpdesk was. Kan iemand alsjeblieft helpen? Onze telefoon doet het al meer dan een week niet.


Ik kan inkomende en uitgaande oproepen zien in logboeken van Experia. Ik heb alle tests uitgevoerd vanaf KPN-web. Ik heb onze telefoon rechtstreeks op Experia aangesloten met een volledige kabel.

Ik zie dit de hele tijd in de status en de ringtest werkt niet:

 


I must say that KPN has extremely bad customer service. I tried chat, phone, forum, nothing. After forced move from Telfort our vaste phone doesn’t work (we do not hear when somebody calls) and DNS servers which we had in experia which probably pointed to Telfort stopped working that means all internet connection was not working until I have found out and search forums for IPs of KPNs DNS servers.

 

Is there nobody who has similar experience?


I did wait few hours on chat and got somebody to help. It seems no result. After factory reset of the router and re-registering the phone, still no ring tone when somebody calls.


@PeterG wrote in some other thread:

Tja, een v8 experia. Euvel had ik hier ook met de v8. Geeft dan geen belspanning; defecte SIP server. Niet op te lossen via reset of herstart. Vraag nieuwe experiabox aan en probleem zal verholpen zijn.

 

Maybe that is solution for me too, but how to get in touch with KPN? It sounds as impossible 2 hours on phone of 4 hour on chat…

 


Have you tried to call 0800-0402 ?

And you start here in perfect Dutch and now Englisch?

I will inform the KPN moderators on this topic. Possibly it slipped thru.

Did you fill in your adress, customernumber etc. in your profile? Then they can help you.


Hi Richo, welkom hier/welcome here. 

Ik begin voor het gemak in het Nederlands, net als jij dit hebt gedaan. :wink:

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 


Bedankt @PeterG en @Alex_P ik heb mijn profiel aangepast.

 


 

And you start here in perfect Dutch and now Englisch?

Ik dacht misschien is mijn Nederlands niet goed en daarom niemand reageert.

Bedank voor help met moderator informeren.

 


Bedankt @richo, ik zie dat er inderdaad iets niet helemaal lekker loopt met het telefonie gedeelte, ik krijg dat zelf niet opgelost en ook de collega van de technische dienst die ik aan heb gesproken krijgt het niet voor elkaar. Het is ons niet helemaal duidelijk of dit probleem in de Experia Box zelf ligt, of dat er iets anders aan de hand is. Daarom is er nu eerst een nieuwe experia Box naar je onderweg, laat je weten hoe het gaat met het gebeld worden als je die aan hebt gesloten? 


Bedankt @Maja_ voor je hulp.

Ik ben niet zeker wanneer zal Experia hier komen maar ik ben vanaf morgen voor paar weken weg. Ik ben niet zeker als iemand wie thuis blijf kan het aansluiten. Ik ga zeker dat doen as ik thuis terug ben en kom ik hier resultaat melden.


Als er maar iemand is om hem in ontvangst te nemen, dan komt het vast helemaal goed :slight_smile:

Laat je het weten als je hem aan hebt gesloten, als je weer terug bent?


@Maja_ experia box is goed ontvangen. Nu moet ze nog wachten as ik terug thuis ben. Ik laat je weten as die aangesloten is.


Top! Ik hoor over een paar weken graag weer van je :slight_smile:


@Maja_ Ik heb Experia Box v10 aangesloten en telefoon werk nu perfect. Bedankt voor je hulp.

Ik heb maar een vraag: As Experia Box is gereboot of stroom uitschakelend zijn alle mijn instellingen weg. Dat was niet vroegen met v8. Heb ik iets niet goed gedaan of moet ik noch iets doen om dat te oplossen?

Bedankt.


Ah heel fijn dat het met de telefoon helemaal goed gaat nu! :smiley:

Welke instellingen zijn weg na het herstarten? Alle instellingen horen te blijven staan, tenzij je het modem terug zet naar de fabrieksinstellingen.


Welke instellingen zijn weg na het herstarten? Alle instellingen horen te blijven staan, tenzij je het modem terug zet naar de fabrieksinstellingen.

@Maja_ Alles is terug na fabriek instellingen. Ik heb IP adres verandert, wifi uitgezet, DHCP uitgezet, paar porten tunnel gezet. Naar spanning verlies is s alles terug na fabriek instellingen en ik zien ook geen optie voor back-up te maken van alle opties.

 


Dat is best vreemd :thinking: Wat is er precies gebeurd waardoor de spanning er af is geweest? Kan het zijn dat de aardlekschakelaar er ook uit is geweest? In dat geval, kan het zijn dat het modem piekspanning heeft gekregen toen de spanning er weer op kwam en daar kunnen we wel eens van in de war raken :grimacing:


@Maja_ mee dat is niet geval. Ook as ik modem reboot van UI gebeur dat. Ook as ik knop Power uit en later aan gedaan heb. Experia box herinnerend setting niet. Ik zal dat nog en kier proberen vanavond. Maar eergisteren toen ik experia box eerste keer aangesloten had. Moet ik minimaal vijf keer alle opties op nieuw instellen.

Heb Experia langer tijd nodig om alles ergens op netwerk van KPN opslaan of slaan dat in eigen geheugen?


Goedemiddag @richo, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het geholpen heeft en gelukt is? Dit is ter aanvulling op jouw suggestie@Maja_ .


@fame29 Waarom zal ik Experia naar fabriek instellingen terug zetten? Ik wil precies iets anders, Ik wil dat Experia herienerd mijn instellingen ook as die van stroom af gaan.


@fame29Waarom zal ik Experia naar fabriek instellingen terug zetten? Ik wil precies iets anders, Ik wil dat Experia herienerd mijn instellingen ook as die van stroom af gaan.

@richo misschien helpt dit dan wel:

Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

Laat je me nog even weten of het zo wel gelukt is? 


Dit hoort niet @richo, als je iets wijzigt in het modem, horen die wijzigingen te blijven staan tenzij het modem echt een fabrieksreset krijgt. De wijzigingen die jij benoemt worden alleen in de Experia Box zelf opgeslagen. 

Voordat je er weer mee aan de slag gaat, mag je hem nu wel zo'n fabrieksreset geven. Als er ergens een foutje in de software geslopen is waardoor de gegevens veel te snel gewist worden, wordt dat door een reset hopelijk hersteld :slight_smile:


Bedankt @Maja_ voor het uitleg. Ik ga dat vanavond testen. Nu hebe  wij internet voor onze werk nodig.


Helemaal prima, ik hoop dat het na het resetten gewoon goed blijft!