Ik heb een probleem met mijn vaste telefoon. Ik kan wel bellen, maar ik kan niet meer gebeld worden. In het verleden heeft het wel gewerkt. Sinds wanneer dit is, weet ik niet precies. Mogelijk sinds de update van de modem vorige maand.
Ik heb een Experia Box v8 modem
Gigaset AS405 telefoon
Heb zowel modem als telefoon gereset, maar niet opgelost. Kabeltje tussen modem en telefoon vervangen, geeft ook geen verschil.
Wanneer ik met mijn mobiel mijn vaste telefoon bel, gaat hij op mijn mobiel gewoon normaal over. Mijn vaste telefoon doet alleen niks. Vanaf mijn vaste telefoon bellen werkt wel gewoon.
Heb bij een ander topic iets gelezen over een defect in de modem die dit veroorzaakte. Een ander topic weer waar de oplossing was op van lijn 1 naar lijn 2 over te zetten. Zijn dit opties?
Ga zelf ook nog even kijken of ik ergens een telefoon kan lenen, om uit te sluiten dat het toestel defect is. Gezien ik nooit een probleem met het toestel heb gehad, verwacht ik overigens niet dat dit het zal zijn.
Â
Daarnaast issue 2. Ik wilde inloggen op http://192.168.2.254/ om wat gegevens in te zien, ook rond het bellen (kwam dit ook weer in een ander topic tegen). Ik krijg dan alleen een inlogscherm waarbij de Login ID al vast staat ingevuld op Admin (kan ik niet veranderen). Password moet ik invullen, alleen heb ik niet. Heb van alles geprobeerd (leeg, Admin, admin) maar kom er niet in.
Â
Oorspronkelijk een Telfort abonnement gehad, tot zover nooit een probleem gehad met internet/TV/bellen.
Â
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Alvast bedankt!