Skip to main content

Hallo,

Welk type telefoon kan/moet ik aansluiten op een Experia Box V10?

Wil graag:

  • onbedrade oplossing, dus DECT?
  • 2 toestellen, 1 op begane grond, 1 op verdieping
  • Gigaset toestel

Heb ik een VoIP toestel nodig of IP DECT?

Welk Gigaset toestel kun je aanbevelen?

 

Vriendelijke groet,

Stef

 

Je kan gewoon een analoog dect toestel aansluiten. Er zitten (meestal,) twee groene RJ11 poorten op je modem. Hierop sluit je de basis aan en dan zouden de toestellen (los van eventuele instellingen,) moeten werken.  

Op mijn werk lopen we met Gigaset (voorheen Siemens) van Unify rond. Zijn prima toestellen met een groot bereik t.o.v. de basis. met zo’n toestel weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt. Zijn trouwens Gigaset S4 toestellen. Zijn nogal prijzig, maar betrouwbaar. Volgensmij heb je daarmee zelfs nog bereik aan het einde van je straat.


Hoi @Stef Hoffman
Alle Dect toestellen moet werken met je experiabox.  (edit: niet VOIP)
Het merk Gigaset hebben we helaas niet meer maar bij diverse electronicazaken kun je daarvoor nog wel terecht. Zolang het een Dect toestel is moet et werken op je experiabox!
Op deze pagina kun je alle toestellen vinden die wij zelf aanbieden. 


Alle Dect toestellen moet werken met je experiabox.

Nee, dat is beslist niet zo.
DECT zegt alleen iets over het systeem m.b.t. draadloze verbinding tussen basis station en de draadloze telefoon hand sets onderling. Het zegt verder niets over de wijze waarop het basis-station zelf connectie legt met de achterliggende telefonie structuur. Dat kan zowel analoog zijn, als via VOIP. (Of beide mogelijkheden).

Voor aansluiting met de Experia Box kunnen alleen die toestellen worden aangesloten, die een analoge connectie daarmee maken.

DECT basis stations op basis van “VOIP” (met alleen een RJ45 ethernet aansluiting) kunnen niet aangesloten worden op een Experia Box, als je van een telefoon-account gebruik wilt maken wat je hebt afgesloten als onderdeel van KPN internet. Wel indien een VOIP / SIP account elders afgesloten, en mogelijkheid hebt om andere poortnummers dan 5060 in te zetten om niet tegen onverwachte problemen aan te lopen.