Skip to main content

Ik stel deze vraagnamensmijn moeder. Ze gaat verhuizen en komt in een verzorgingshuis te wonen. Daar hebben ze gratis WiFi van kpn en alleen en vaste telefoonlijn op de kamers van KPN. Ze heeft alleen een vaste telefoon abb nodig. Kan dit en wat zijn dan haar kosten 

 

Als het goed is kunnen mensen in een tehuis via hun eigen kamer(nummer) een zelfstandig telefoonabo afsluiten bij een provider.

Vraag voor alle zekerheid even bij de verantwoordelijke daarover binnen het tehuis.

Je kunt ook een postcodecheck doen op www.kpn.com, daar geef je je postcode, huisnummer en als extra het kamernummer of anderszins in.

Succes.

 


Hallo @GJKKKK, voor een passend aanbod qua vaste telefonie kan er het beste gebeld worden met de klantenservice via het gratis nummer 0800-0402. De website bevat helaas niet heel veel informatie over de losse vaste telefonie abonnementen. 


De website bevat helaas niet heel veel informatie over de losse vaste telefonie abonnementen. 

Sterker nog, over alleen vaste telefonie zonder internet (PSTN dus) kan ik niets meer vinden. Vraag me zelfs af of zo'n abonnement nog af te nemen is. Behalve dan voor diegenen die het al hebben. Veel mensen nemen het ook niet omdat een mobiel abonnementje zonder internet véél goedkoper is. Zelfs inclusief onbeperkt bellen.
Een gewoon telefoontje met echte toetsen is nog te krijgen. Zelfs typetjes die toekomstbestendig zijn i.v.m. bellen via 4G (VoLTE). Bv Nokia Flip.

@Jeroen_dB .


De website bevat helaas niet heel veel informatie over de losse vaste telefonie abonnementen. 

Sterker nog, over alleen vaste telefonie zonder internet (PSTN dus) kan ik niets meer vinden. Vraag me zelfs af of zo'n abonnement nog af te nemen is. Behalve dan voor diegenen die het al hebben. Veel mensen nemen het ook niet omdat een mobiel abonnementje zonder internet véél goedkoper is. Zelfs inclusief onbeperkt bellen.
Een gewoon telefoontje met echte toetsen is nog te krijgen. Zelfs typetjes die toekomstbestendig zijn i.v.m. bellen via 4G (VoLTE). Bv Nokia Flip.

@Jeroen_dB .

PSTN is niet meer als nieuw af te nemen, er is echter volgens mij nog wel ergens een Voice-Only abonnement die niet standaard aangeboden wordt ter vervanging van PSTN. Dit is dan inclusief Experiabox en een bandbreedte van nog geen 1Mbps. Of dit nog echt bestaat weet ik niet maar ik vermoed van wel, vooral omdat klanten hier ook op termijn naar over zullen moeten in het kader van ‘Koper Uit’, al bestaat de mogelijkheid natuurlijk dat het hele netwerk op termijn wordt uitgeschakeld en er nog een enkele DSLAM voor PSTN actief blijft.


Van een kennis van mij in een verpleeghuis werden enkele maanden terug de vaste lijnen opgeheven. Telefonie netwerkstructuur was sterk verouderd, men ging over op volledige mobiele telefonie.

Bewoners zijn geïnformeerd, en er werd geadviseerd om zelfstandig een mobiel abonnement af te sluiten (met onbeperkte belminuten). Het schrijven was aangevuld met specifieke informatie / advies voor modellen die geschikt zijn voor senioren die slechts enkele voorkeurtoetsen gebruiken (met fotootjes) en een alarmtoets van het merk "Fysics".

Of bijv. te kiezen voor een bureau-toestel (meest gelijkend op een gewone telefoon), maar wel degelijk een mobiele uitvoering.

Is "simpel"weg het meest voordelig.  Pakweg  € 7,-  tot  € 8,-  per maand (SIM only).