Skip to main content
Beantwoord

Werkt terug bellen bij bezet nog?

  • 21 August 2024
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Vroeger, toen een vaste lijn nog bestond uit een rood-blauw gemarkeerd aderpaar, met in rust +/- 42 volt DC spanning erop, kon je, als een opgeroepen nummer bezet  was, een ‘vijf’  in toetsen, en dan werd je terug gebeld, als het betreffende nummer weer vrij was.

Vraag:  Bestaat deze faciliteit nog steeds ?    Zo ja,  kan het nog steeds met het toetsen van een  '5’  ?

Of met een andere ( ster ) code ?

Nee, dat bestaat niet meer @Xenomatrix2 

 


Dat is jammer.  Mag ik hieruit concluderen, dat al die handige faciliteiten uit het verleden, dus

uitgaand nummer onderdrukken ( *31 )  Doorschakelen bij bezet ( *67 )  Doorschakelen bij geen antwoord ( *62 )  allemaal verleden tijd zijn ?  En dat alleen het kale doorschakelen met *21 nog werkt ?

Wel jammer.  Niet elke ‘vooruitgang’   is ook echt een verbetering.  😐


Dat is ( wat ik noem ) weg-gemoderniseerd  :-/


Doorschakelen met die verschillende mogelijkheden kan nog steeds via *21*, *67* en *61*, zie https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

Anoniem bellen voor 1 gesprek kan ook nog maar dan via #31#, zie https://www.kpn.com/service/ugs/nummerweergave

*31* werkt zo te zien niet meer, dat moet je via je toestel regelen volgens de pagina uit de link hierboven.

 

Nog even nagezocht, terugbellen bij bezet is 15 jaar geleden al verdwenen.
Ik kan me nog herinneren dat vroeger ook gebruikt te hebben.
Ook schijnt het bij sommige VoIP providers nog wel te werken.


Ah wat jammer, ik was zelf ook helemaal vergeten dat dit vroeger kon, ik heb er de afgelopen 15 jaar ook niet echt aan gedacht moet ik bekennen. Jammer dat het niet meer kan.


Toets bij bezet is juli 2009 al opgeheven. 

In onderstaande codes: → = beltoets

Op vaste telefoon:

Eenmalig anoniem bellen: ✽31✽telefoonnummer → (net nog uitgetest)

Altijd anoniem bellen: stel in het menu van je telefoonset ✽31✽ als ‘voorkiesnummer’ in.

Doorschakelen: bij voorkeur via MijnKPN of de app in je mobiel (vaste doorschakelen dus)

Wat ook nog kan

doorschakelen na aantal keren overgaan (instelbaar via MijnKPN) ✽61✽telefoonnummer#→ 

doorschakelen bij bezet / onbereikbaar (bv stroomuitval)✽67✽telefoonnummer → 

doorschakelen direct ✽21✽telefoonnummer# → 

Uitschakelen respectievelijk ✽21# → , ✽61# → , ✽67# → .

Nota bene: doorschakelen via MijnKPN is altijd bij niet aannemen en bij bezet! Ongeacht ingestelde aantal keren van 0 (=dus eigenlijk direct) tot 9 x.

EENMALIG ANONIEM BELLEN vanaf MOBIELE:

#31#telefoonnummer → .


Heel vroeger,  toen ik nog bij Ericsson werkte, had de MD110  een aanvullende dienst beschikbaar,

nl. *28*  Daarmee kon je een toestel wat doorgeschakeld was, alsnog bellen op het originele nummer,

bijv. als een collega van een andere afdeling vergeten was de doorschakeling weg te halen.

Heeft dit bij KPN ook zo gewerkt ?


Terugbellen bij bezet werkte bij KPN door tijdens het bezetsignaal een 5 in te toetsen en dan de hoorn neer te leggen. Zodra de beller ‘vrij’ was ging bij jou de telefoon over.

Piet.


Reageer