Skip to main content

Hallo,

 

Ondertussen ben ik een halve dag bezig om de juiste persoon aan de telefoon te krijgen en is dit mijn laatste redmiddel alvorens ik de handdoek in de ring gooi.

 

Afgelopen zaterdag kwamen we er tijdens graafwerkzaamheden achter dat er een telefonie kabel dwars door de achtertuin loopt. Los van de discussie dat dit helemaal niet mag heb ik toen de klantenservice van “provider” KPN gesproken, deze gaven aan me hier niet mee te kunnen helpen en stuurde me door naar KPN netwerk.

 

Vanmorgen contact gehad met de klantenservice van KPN netwerk en deze vertelde me dat ze enkel over glasvezel gingen en ik toch echt weer naar de provider KPN moet. 

 

Net dus wederom iemand van deze klantenservice gesproken en die gaven me een nummer van Volker Wessels en KPN Infra. Na deze beide partijen gesproken te hebben en wederom het antwoord gekregen te hebben dat ik bij hen niet aan het juiste adres ben dus hier het verzoek of iemand me kan wijzen op het juiste nummer van KPN om die kabel weg te krijgen.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet, John

 

Hoezo mag die kabel niet dwars door de achtertuin lopen dan, zie niet waarom het niet mag.

Maar voor verplaatsen moet je toch bij het netwerk bedrijf zijn, die kabels zijn van hun, is die van jezelf en in gebruik, moet je hem doorhalen en kijken wie er komt om hem te herstellen.


. . .

Vanmorgen contact gehad met de klantenservice van KPN netwerk en deze vertelde me dat ze enkel over glasvezel

. . .

Dat heb ik zeer onlangs in een andere soortgelijke vraag hier ook gezien.

Het antwoord weet ik niet meer, wie kan die nog terugvinden ?

 


Hi Doornekamp, dit is me verteld door de netbeerders die ik ondertussen heb gesproken. Schijnt dat kabels altijd in een kabelbed onder de stoep moeten lopen.


Het zou ook een oude kabel kunnen zijn. Is na te zoeken via een klic melding.

En die kabels liggen er vaak al vele 10-tallen jaren en in die tijd is er veel veranderd, in allerlei opzichten.


Dat is nu, maar in het verleden ging dit heel anders, ik heb hele bossen van KPN en  Ziggo onder het huis doorlopen, ze komen bij mij binnen en gaan onder de huizen door naar de rest.

Glasvezel ligt wel netjes zoals het naar de huidige maatstaven moet voor het huis langs en recht naar de meterkast.


Helder, wellicht handig om te vermelden dat deze wijk in 2009 is gebouwd en dat het voorheen een weiland was. Maar terug on topic ben ik eigenlijk op zoek naar een nummer wat ik kan bellen om de juiste KPN afdeling te pakken te krijgen.


Helder, wellicht handig om te vermelden dat deze wijk in 2009 is gebouwd

Aha, dat geeft al een ander beeld.

en dat het voorheen een weiland was.

Zonder oude weg in de buurt ? of althans de kabel is nieuw (foto ?) dan is dat wel vreemd ja.

 


De kabel ziet er vrij recent uit.

 


Heb je het al bij de gemeente geprobeerd. Al die kabellegers moeten toestemming van de Gemeente krijgen. Daar wil nog wel eens eerder naar worden geluisterd. 

(Dus dat is ook weer een ambtenarenloket, maar soms kunnen die heel adequat zijn)


Ik zie de foto, gaat die kabel naar je huis ? Dan is dat wel te verklaren, alhoewel, de andere kabels komen via de andere kant binnen ?

Goede grond cq zand daar kun je zo wat opzetten zonder dat het direct wegzakt, de kabel iigt daar idd suboptimaal zo te zien, nog een geluk da-tie nog heel is, gebruik je ‘m ook trouwens ?


Nee, de kabel loopt hier van de achterkant van het huis / zijkant van het perceel (geen idee aangezien ik niet weet hoe de kabel verder loopt) weg naar de straat aan de zijkant van het huis. Lijkt erop dat ze de hoek hebben afgesneden. We hebben een hoekhuis.

 


Hi Doornekamp, dit is me verteld door de netbeerders die ik ondertussen heb gesproken. Schijnt dat kabels altijd in een kabelbed onder de stoep moeten lopen.

Onzin. In heel veel situaties is er niet eens een stoep. Heeft u een klic melding gedaan?

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Ik citeer:

"Gaat u (laten) graven met een machine? Dan bent u wettelijk verplicht vooraf een KLIC-melding te doen."


 

Hi Doornekamp, dit is me verteld door de netbeerders die ik ondertussen heb gesproken. Schijnt dat kabels altijd in een kabelbed onder de stoep moeten lopen.

Onzin. In heel veel situaties is er niet eens een stoep. Heeft u een klic melding gedaan?

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Ik citeer:

"Gaat u (laten) graven met een machine? Dan bent u wettelijk verplicht vooraf een KLIC-melding te doen."

Dank voor je reactie, helaas focus je op het verkeerde deel van de vraag en is dit niet echt behulpzaam voor het vraagstuk waar ik mee zit. Graafwerk is uitbesteed en gezien ze machinaal gegraven hebben ga ik er vanuit dat ze een KLIC melding gedaan hebben. 

 

Waar ik daadwerkelijk naar op zoek ben is de juiste afdeling binnen KPN die die kabel kan verleggen.


Zo te zien is de kabel keurig heel gebleven. Kan zomaar wezen dat ze wisten dat die kabel daar zat. Ik weet niet hoe de communicatie met die grondwerkers was? Heeft u er een praatje mee gemaakt? Wat zeiden die over de kabel? Die hadden u ook wel verder kunnen helpen denk ik.


 

Hi Doornekamp, dit is me verteld door de netbeerders die ik ondertussen heb gesproken. Schijnt dat kabels altijd in een kabelbed onder de stoep moeten lopen.

Onzin. In heel veel situaties is er niet eens een stoep. Heeft u een klic melding gedaan?

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Ik citeer:

"Gaat u (laten) graven met een machine? Dan bent u wettelijk verplicht vooraf een KLIC-melding te doen."

Dank voor je reactie, helaas focus je op het verkeerde deel van de vraag en is dit niet echt behulpzaam voor het vraagstuk waar ik mee zit. Graafwerk is uitbesteed en gezien ze machinaal gegraven hebben ga ik er vanuit dat ze een KLIC melding gedaan hebben. 

 

Waar ik daadwerkelijk naar op zoek ben is de juiste afdeling binnen KPN die die kabel kan verleggen.

Ik gaf je het advies om contact op te nemen met de Gemeente, die kunnen je dat ongetwijfeld geven. Het klopt dat KPN NetwerkNL een wat misleidende naam is het is het oude RegFiber. Je moet de afdeling hebben verantwoordelijk voor het koperdraadnetwerk. 


Dank allen voor de reacties. 

 

Mocht er iemand tegen eenzelfde soort probleem aan lopen is het volgende de meest efficiënte oplossing. Maak een verwijder/verplaats aanvraag aan via mijnaansluiting.nl, zij zullen de aanvraag doorsturen naar de relevante netbeheerders.

 

Uiteindelijk bleek het toch VolkerWessels Telecom te zijn die namen KPN NetwerkNL zorg draagt voor deze kabel.