Skip to main content

Hoe kan ik mijn wifi uitzetten , maar wel bereikbaar zijn vaste telefoon

U kunt de Wi-Fi van het modem uitschakelen door in te loggen op het modem http://192.168.2.254/


dank je is gelukt

 


Hallo Joep, is dat ook voor de 10a?


Ha @Peter47, dat klopt!


Ik wil ook graag mijn wifi uit kunnen zetten. 

Ik begrijp dat ik in moet loggen op het forum.

Alleen heb ik geen idee wat mijn wachtwoord is. Kunt u mij aub verder helpen?


Ik wil ook graag mijn wifi uit kunnen zetten. 

Ik begrijp dat ik in moet loggen op het forum.

Alleen heb ik geen idee wat mijn wachtwoord is. Kunt u mij aub verder helpen?

Inloggen op het forum is daar niet voor nodig. Wel moet je inloggen op jouw experiabox. Dit kan door op het volgende ip-adres te klikken (je moet je daarvoor wel in jouw thuisnetwerk begeven): http://192.168.2.254/

Zodra je je voor de eerste keer op jouw experiabox aan wilt melden moet je ook een wachtwoord aanmaken.  Schrijf dat wachtwoord gelijk op en bewaar het goed voor als je later nog eens in wilt loggen.


Toch lukt het niet met het WPA wachtwoord dat achterop de experiabox staat. Hoe kom ik aan het juiste wachtwoord?

 


Welk type modem heb je?


Experia V9

 


@PetraE 

Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken. 

Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.


en V9?

 


en V9?

 

Hetzelfde als de v10: eerste keer leeg laten.


Zelfde als V10 dus geen wachtwoord.


Die eerste keer ben ik al lang gepasseerd. Ik zie geen mogelijkheid een nieuw wachtwoord te maken. Zie alleen staan: username: ADMIN en password: ...


Dan op ok klikken. Dan vraagt ie een wachtwoord te maken. Als je dat in het verleden al een keer gedaan hebt en je weet het wachtwoord niet meer dan is resetten de enige oplossing.


Je hebt nog nooit ingelogd in je modem toch ? Dan laat je admin staan en vult niets in bij password, en geeft een enter !


Ja, gelukt! Ben in het LAN Netwerk. Hoe nu verder?


Het is allemaal net iets anders dan de screenshots die ik op dit forum zie.

Ik kan gaan yes or nog WLAN of SSID aanklikken. Wel enable een vinkje aan of uitzetten.

Is dat hetzelfde?


Sorry voor de typfouten: Ik kan geen Yes of No bij WLAN en SSID aanklikken…. Wel enable.


Ik heb intussen SSID het vinkje van hide aangeklikt. Maar hide klinkt niet als uitzetten. Welk effect heeft dit?

Ik vindt niets dat lijkt op WLAN Radio. 

Ik ben erg dankbaar als iemand mij hier verder mee kan helpen. 

 


Ik heb nu mijn WLAN op enable gezet. Heb ik nu de WIFI uitgezet?


Vinkje moet uit, oftewel disabled.


Gedaan. Veel dank voor jullie hulp!

Nu maar hopen dat hij ook echt uit staat. En niet meer wordt aangezet bij een update...

In de ideale, doorzichtige, eerlijke wereld zou KPN gratis stralingsmeters moeten uitdelen ipv van Smart-tools.

En het 100x makkelijker maken op je WIFI uit te zetten!


Wees maar niet bang, de v9 word niet meer geüpdatet. Hij is verouderd. Als u de WiFi Manager doet krijgt u een nieuwe.


Dank, blij dat ik dat niet deed;)