Skip to main content
Vraag

Yealink service via aansluiting van KPN

  • 22 June 2024
  • 6 reacties
  • 157 keer bekeken

Ik heb van KPN: KPN Internet 100 Mbits/s/Glas/Module Vast bellen. KPN verzekerde mij dat dit bellen dus IP telefonie is. Ik heb via derden nu IP Yealink spullen gekocht. WP52P Base IP-Dect station; CP930W IP-Dect conference toestel en W56H IP-Dect handset. Nu het nog operationeel en dus aan de praat krijgen. Dat is voor een digibeet als ik nagenoeg onmogelijk. Weet iemand of KPN ook monteurs levert om dit aan de gang te krijgen (tegen betaling uiteraard) of een deskundig bedrijf(je) in de buurt van Arnhem?

Waarom zo ingewikkeld. Zeker als je er ook niks van weet.

Bij kpn vaste telefonie is geen speciale IP apparatuur nodig.

Gewoon een standaard dect set aansluiten op de analoge (!) telefoon poort 1 van het kpn modem. 

 

Toch al dat spul gebruiken schakel dan de SIP in het modem uit. Spulletje aansluiten op utp poort.

Voor instellen lees

http://kpn.com/eigenmodem (vast bellen)

 


IP Yealink spullen gekocht. WP52P Base IP-Dect station;
CP930W IP-Dect conference toestel
en W56H IP-Dect handset.

 

Weet niet of de CP930W IP-Dect ook samenwerkt met het  WP52P  Dect basis station?
Volgens info gevonden hier:
https://yealinkshop.nl/conferentie-oplossing/897-yealink-cp930w-hd-ip-conference-phone.html

Zou je mogelijk het latere  W60B  Dect basis station moeten hebben?
(welke inmiddels ook al is geüpdatet naar nieuwere modellen).

Maar omdat de genoemde apparaten al wat ouder zijn, zou het ook best kunnen,
dat het wel gewoon samenwerkt met het eerdere  WP52P  Dect basis station.

Zeker als je die apparaten bij elkaar hebt gekocht, zal het wellicht op elkaar zijn afgestemd.

Voor configureren zie:
 

 


Toeb we bij KPN EEN nog de W56H hadden werkte we samen met het W60B basisstation, maar inmiddels zijn we geüpdatet naar de W70B basisstation en modernere toestellen. Maar zoals peter terecht zegt is dit zwaar overkill, een gigaset setje is voldoende en plug-and-play. KPN zal voor consumenten geen monteurs voor een yealink. Dat is niet iets waar we support op leveren.


Overkill of niet, de topic starter heeft die spullen toch.
Waarom dan niet gebruiken?


Overkill of niet, de topic starter heeft die spullen toch.
Waarom dan niet gebruiken?

Omdat meneer aangeeft te willen betalen om het aangesloten te krijgen, en het voor hem of haar zelf onmogelijk is omdat topicstarter een digibeet is. Dan kan je het beter eventueel verkopen en voor ongeveer 3 tientjes heb je een duo dect setje welke je in de telefonie poort stopt en het werkt.

Verder kan meneer voor ondersteuning niet bij ons aankloppen terwijl dit met een dect toestel wel kan.


Die ondersteuning is er al, door simpel de eerder gegeven link te volgen, en de instellingen over te nemen die daar worden getoond / beschreven. Als hij het zelf niet kan, kan diens partner of buurman die net iets meer dan digibeet verstand heeft dat nog wel voor hem oplossen.

Niet geschoten is altijd mis.

Voor 3 tientjes heb je geen CP930W IP-Dect conference toestel met die “conferentie” mogelijkheden. Daar is het hem kennelijk ook om te doen, anders had hij die niet afgenomen.


Reageer