Toch weer geprobeerd met de chat; weer dezelfde stappen en vertrekken dan gewoon..!? Waarom Helpt KPN ons niet?!?! Wij zijn klant bij KPN EN NIET BIJ ZIGGO!
Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.
Ik: Problemen met vast bellen
Digitale Assistent: Er zijn een aantal eenvoudige stappen die je kan uitvoeren via onze website om dit probleem mogelijk op te lossen.Belproblemen oplossen
Ik: Nee
Digitale Assistent: Oké. Laat het weten als ik nog iets voor je kan doen.
Ik: Live chat
Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?
Ik: Wiel
Digitale Assistent: Wat is je achternaam?
Ik: (...)
Digitale Assistent: Wat is je postcode?
Digitale Assistent: Dank je. Wat is je huisnummer?
Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.
Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.
Ik: Problemen met vast bellen
Digitale Assistent: Er zijn een aantal eenvoudige stappen die je kan uitvoeren via onze website om dit probleem mogelijk op te lossen.Belproblemen oplossen
Ik: Nee
Digitale Assistent: Oké. Laat het weten als ik nog iets voor je kan doen.
Ik: Live chat
Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?
Ik: Wiel
Digitale Assistent: Wat is je achternaam?
Ik: Kleuters
Digitale Assistent: Wat is je postcode?
Digitale Assistent: Dank je. Wat is je huisnummer?
Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.
Bennie: Welkom! Je chat met Bennie. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
Bennie: Goedemorgen Wiel, ik begrijp dat je problemen hebt met vast bellen. Dat is niet fijn, wat is er aan de hand?
Ik: Goedemorgen
Ik: Daar ben ik weer, voor de 50ste keer ofzo
Ik: Ziggo klanten kunnen mij nog steeds NIET bellen. Er zijn 2 monteurs geweest en die zeggen ligt niet aan straatkast of modem maar aan portering
Ik: Ik moest ziggo maar bellen
Ik: Ik heb Ziggo gebeld; die kunnen NIKS.. KPN moet dit oplossen en KPN kan ziggo bellen
Ik: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-516072?postid=1126950#post1126950\
Ik: Hier heb ik mijn hele verhaal gezet
Ik: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908 <-- hier zie je zelfde probleem van een kpn klant.. dat KPN heeft opgelost!
Bennie: Dit hoort ook op te lossen te zijn, uiteraard. Moment, ik ben enkele zaken erbij aan het pakken en aan het controleren. Voor de zekerheid wil ik ook graag je vaste telefoonnummer weten :)
Ik: (…)
Ik: Straatkast, modem is gecontroleerd
Ik: Het moet aan de portering liggen.. KPN moet dit oplossen hun kunnen dit bij Ziggo aankaarten dit gaat niet via de klant (ik dus)
Bennie: Druk bezig voor je, dit kost wat tijd
Ik: Neem de tijd probleem speelt pas 6 weken :P
Ik: die paar minuten kunnen er nog bij
Bennie: Als je zelf uitbelt, komt dan wel het vaste nummer correct naar voren?
Ik: Ja
Ik: Probleem speelt ook alleen bij Ziggo nummers die ons willen bellen
Ik: Zoals doktor, ziekenhuis en familie met ziggo
Ik: mijn zoon en dochter kunnen mij gewoon bereiken en als iemand via mobiel belt ook
Ik: ziggo zegt portering is niet goed
Bennie: Het nummer is overgenomen, staat bij ons in de systemen, maar is vermoedelijk niet goed geupdate voor ziggo nummers. Dat betekent over het algemeen dat er iets in ziggo systemen niet goed gaat, aangezien het voor andere providers wel lukt. Ik kijk of ik dit nog verder kan laten controleren aan onze kant.
Ik: Ja, dat kan kloppen
Ik: Maar dit moet door KPN met Ziggo worden besproken
Ik: zie ook https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908
Ik: daar is t ook kpn die dit heeft opgepakt
Ik: Ziggo helpt mij niet, dit moet niet via klant gespeeld worden zeggen ze heb 3 maal gebeld..
Ik: kpn monteur zegt ook kpn moet dit aankaarten bij ziggo
Ik: want alles is in orde
Bennie: Ik verwijs ook nog niet naar ziggo, even voor de duidelijkheid :)
Bennie: Ik dien vanuit mijn systeem een modem reset te doen (om telefonie gegevens opnieuw in te laden,maar ik verwacht niet dat het probleem daar zit. Zit je op dit moment te chatten via de verbinding met het modem?
*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy
Hallo @WielK, welkom op het KPN forum. Helaas is je vraag door grote drukte hier even blijven liggen, mijn excuses daarvoor. Wat enorm vervelend dat je geen inkomende gesprekken van Ziggo klanten ontvangt, dat is niet de bedoeling. Dat moet zo snel mogelijk opgelost worden. Ik zie dat mijn collega Bennie een ticket voor je heeft aangemaakt om het te kunnen verhelpen, daar is actie op ondernomen. Kun jij bevestigen dat Ziggo nummers jou weer kunnen bereiken?
Hallo @Nadia,
Nee, het probleem speelt nog steeds. Via familie hebben wij Ziggo al onderzoek laten doen, ze kunnen het niet vinden en geven aan dat KPN probleem is omdat het 1 KPN nummer is waar dit probleem speelt. Ze geven aan dat wellicht portering is maar KPN en Ziggo dienen dit samen op te pakken
Bennie was weg, hij heeft alleen ticket aangemaakt met altijd dezelfde vragen.
1. Reset modem
2. Monteur langs sturen
Dit is allemaal al gebeurd! KPN moet contact opnemen met Ziggo, zie ook de link van andere KPN gebruikers die dit probleem hebben na hun overstap, KPN lost het altijd op.. Behalve nu!
@Alex_P
Dan gaan we maar weer afwachten, wie gaat mij deze onkosten vergoeden? KPN neem ik aan? 2 keer verlof voor monteur.. meermaals continu op de chat.. stress en frustratie dat het niet werkt.
@KeesYagi
En wij hebben vanaf begin gezegd dat dit probleem is, maar altijd wilden ze hetzelfde doen. Probleem speelt nu al 2 maanden
Het lijkt wel een hetze van Liberty Global tegen overstappers naar KPN. Dit gebeurt niet alleen bij Ziggo → KPN maar ook bij Vodafone → KPN.
Dan '’vergeten'’ ze gewoon het routeringsvinkje weg te halen.
Ziggo bellers bellen dus nu je nummer; vervolgens zoekt dat netwerk alleen op het Ziggo-net ivm het vinkje “eigen nummer". En daarop is het niet in gebruik.
alles zou worden overgezet.. Dat is niet gebeurd want het werkt niet.. Ik wil dus graag duidelijkheid
Dt is dus wel gebeurd. Andere vaste aansluitingen en met een mobiel kan iedereen je bereiken namelijk. Alleen bellers via een vaste aansluiting van Ziggo niet.
Want Ziggo heeft in hun centrale voor vast nog niet het vinkje “eigen nummer” eraf gehaald. Waardoor Ziggo bellers niet op het publieke net worden geschakeld.
Bel Ziggo toch eens zelf en klaag over deze slechte service.
0900-1884 (standaard belkosten, dus met mobiel binnen de bundel)
Zelf gebruik ik al 8 jaar geen vaste telefoon meer. Veel te duur. Te hoge belkosten en ook de Belonbeperkt optie is best duur. Duurder dan met mobiel.
Ander nummer gaan wij niet nemen, hebben dit nummer al 30 jaar.. Ik ga niet bij alle bedrijven, instanties etc mij nummer aanpassen. Wat ik wil is dat KPN zich inzet om dit probleem op te lossen.. Dat het bij ziggo ligt maakt mij als klant van KPN niet uit
ik ben nu klant bij KPN en nu werkt het niet