Skip to main content

Beste KPN,

Sinds 6 weken ben ik een redelijk tevreden klant, niet alles gaat goed sinds mijn overstap van Ziggo maar goed, dat kan gebeuren. Echter zit ik wel met een groot probleem.

Probleem: Sinds mijn overstap van Ziggo naar KPN kunnen alle mensen met een ziggo (vaste aansluiting) mij niet meer bereiken. Ze horen dan: "Nummer is niet in gebruik”.

Wat is er al gedaan?

  •  Meerdere malen per chat contact gehad met KPN. Ze hebben een melding gemaakt maar niemand vindt iets, ik moet contact opnemen met ziggo.
  • 2 maal is KPN Monteur thuis geweest, probleem ligt bij Ziggo.. KPN doet hier niks mee.
  • Ziggo per chat en mail gesproken. Probleem ligt hem in de portering KPN moet dit via Ziggo regelen en niet de EX klant.
  • KPN monteur bevestigd: Ziggo heeft nummer vrijgegeven maar niet juist geporteerd, hierdoor ontstaast dit probleem. Ziggo moet dit oplossen
  • Wederom ziggo gebeld, zie antwoord puntje 3. 

Wat verwacht ik?: 

Dat KPN nu eindelijk eens actie onderneemt en zorgt dat Ziggo nummers mij weer kunnen bereiken. Nu zit ik met het probleem dat o.a. het ziekenhuis, de huisarts ons niet kunnen bereiken omdat ze ziggo klant zijn. Ook familie en vrienden kunnen ons niet meer bereiken op de vaste lijn.

 

Notitie:
KPN heeft ook nooit contact opgenomen met ons omtrent probleem, terwijl dit altijd beloofd is. 

Notitie 2:
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908 Hier heeft ook KPN het probleem verholpen, zelfde verhaal.


Toch weer geprobeerd met de chat; weer dezelfde stappen en vertrekken dan gewoon..!? Waarom Helpt KPN ons niet?!?! Wij zijn klant bij KPN EN NIET BIJ ZIGGO!

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.

Ik: Problemen met vast bellen

Digitale Assistent: Er zijn een aantal eenvoudige stappen die je kan uitvoeren via onze website om dit probleem mogelijk op te lossen.Belproblemen oplossen

Ik: Nee

Digitale Assistent: Oké. Laat het weten als ik nog iets voor je kan doen.

Ik: Live chat

Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?

Ik: Wiel

Digitale Assistent: Wat is je achternaam?

Ik: (...)

Digitale Assistent: Wat is je postcode?

Ik:  (...)

Digitale Assistent: Dank je. Wat is je huisnummer?

Ik: (...)

Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.

Ik: Problemen met vast bellen

Digitale Assistent: Er zijn een aantal eenvoudige stappen die je kan uitvoeren via onze website om dit probleem mogelijk op te lossen.Belproblemen oplossen

Ik: Nee

Digitale Assistent: Oké. Laat het weten als ik nog iets voor je kan doen.

Ik: Live chat

Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?

Ik: Wiel

Digitale Assistent: Wat is je achternaam?

Ik: Kleuters

Digitale Assistent: Wat is je postcode?

Ik: (...)

Digitale Assistent: Dank je. Wat is je huisnummer?

Ik: (...)

Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Bennie: Welkom! Je chat met Bennie. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

Bennie: Goedemorgen Wiel, ik begrijp dat je problemen hebt met vast bellen. Dat is niet fijn, wat is er aan de hand?

Ik: Goedemorgen

Ik: Daar ben ik weer, voor de 50ste keer ofzo

Ik: Ziggo klanten kunnen mij nog steeds NIET bellen. Er zijn 2 monteurs geweest en die zeggen ligt niet aan straatkast of modem maar aan portering

Ik: Ik moest ziggo maar bellen

Ik: Ik heb Ziggo gebeld; die kunnen NIKS.. KPN moet dit oplossen en KPN kan ziggo bellen

Ik: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-516072?postid=1126950#post1126950\

Ik: Hier heb ik mijn hele verhaal gezet

Ik: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908 <-- hier zie je zelfde probleem van een kpn klant.. dat KPN heeft opgelost!

Bennie: Dit hoort ook op te lossen te zijn, uiteraard. Moment, ik ben enkele zaken erbij aan het pakken en aan het controleren. Voor de zekerheid wil ik ook graag je vaste telefoonnummer weten :)

Ik: (…)

Ik: Straatkast, modem is gecontroleerd

Ik: Het moet aan de portering liggen.. KPN moet dit oplossen hun kunnen dit bij Ziggo aankaarten dit gaat niet via de klant (ik dus)

Bennie: Druk bezig voor je, dit kost wat tijd

Ik: Neem de tijd probleem speelt pas 6 weken :P

Ik: die paar minuten kunnen er nog bij

Bennie: Als je zelf uitbelt, komt dan wel het vaste nummer correct naar voren?

Ik: Ja

Ik: Probleem speelt ook alleen bij Ziggo nummers die ons willen bellen

Ik: Zoals doktor, ziekenhuis en familie met ziggo

Ik: mijn zoon en dochter kunnen mij gewoon bereiken en als iemand via mobiel belt ook

Ik: ziggo zegt portering is niet goed

Bennie: Het nummer is overgenomen, staat bij ons in de systemen, maar is vermoedelijk niet goed geupdate voor ziggo nummers. Dat betekent over het algemeen dat er iets in ziggo systemen niet goed gaat, aangezien het voor andere providers wel lukt. Ik kijk of ik dit nog verder kan laten controleren aan onze kant.

Ik: Ja, dat kan kloppen

Ik: Maar dit moet door KPN met Ziggo worden besproken

Ik: zie ook https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908

Ik: daar is t ook kpn die dit heeft opgepakt

Ik: Ziggo helpt mij niet, dit moet niet via klant gespeeld worden zeggen ze heb 3 maal gebeld..

Ik: kpn monteur zegt ook kpn moet dit aankaarten bij ziggo

Ik: want alles is in orde

Bennie: Ik verwijs ook nog niet naar ziggo, even voor de duidelijkheid :)

Bennie: Ik dien vanuit mijn systeem een modem reset te doen (om telefonie gegevens opnieuw in te laden,maar ik verwacht niet dat het probleem daar zit. Zit je op dit moment te chatten via de verbinding met het modem?

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Hallo @WielK, welkom op het KPN forum. Helaas is je vraag door grote drukte hier even blijven liggen, mijn excuses daarvoor. Wat enorm vervelend dat je geen inkomende gesprekken van Ziggo klanten ontvangt, dat is niet de bedoeling. Dat moet zo snel mogelijk opgelost worden. Ik zie dat mijn collega Bennie een ticket voor je heeft aangemaakt om het te kunnen verhelpen, daar is actie op ondernomen. Kun jij bevestigen dat Ziggo nummers jou weer kunnen bereiken?


Hallo @Nadia,

Nee, het probleem speelt nog steeds. Via familie hebben wij Ziggo al onderzoek laten doen, ze kunnen het niet vinden en geven aan dat KPN probleem is omdat het 1 KPN nummer is waar dit probleem speelt. Ze geven aan dat wellicht portering is maar KPN en Ziggo dienen dit samen op te pakken

Bennie was weg, hij heeft alleen ticket aangemaakt met altijd dezelfde vragen.
1. Reset modem
2. Monteur langs sturen

Dit is allemaal al gebeurd! KPN moet contact opnemen met Ziggo, zie ook de link van andere KPN gebruikers die dit probleem hebben na hun overstap, KPN lost het altijd op.. Behalve nu!


Bedankt voor je reactie @WielK! Ik help al even gespiekt en vind zo 1..2..3.. geen oorzaak. Ik ga er ook vanuit dat je de oplossing bij ons moet zoeken. Ik wil graag een aantal metingen doen om te achterhalen waar het probleem vandaan komt en hoe dit opgelost kan worden. Waarschijnlijk moet dit d.m.v. eem ticket worden opgelost. Voordat ik een ticket kan inschieten, wil ik graag het e.e.a. uitsluiten. Ik wil wat metingen doen met het modem, waarna hij een of meerdere keren opnieuw opstart. Vind je dit goed? Het kan dus zijn dat je wat hinder ervaart als ik bezig ben. Mocht je dit ná 22.00uur lezen, dan pakt een collega het morgenochtend/-middag op! 


@Lisa 

Waarom iets doen dat al in 6 weken tijd 10 keer is gedaan? Metingen, herstarts modems, monteurs.. Daar ligt het niet aan.. Het is een porteringsprobleem dat KPN met Ziggo moet oplossen. Ziggo geeft aan dat dit niet via de klant moet maar juiste partij binnen KPN.

Maar goed, jullie mogen gewoon metingen en resets uitvoeren voor het aanmaken van een ticket. 


Goede vraag, @WielK. Het is zo dat het technische systeem dat wij gebruiken er vaak op staat dat er een reset wordt uitgevoerd. Daar kunnen we dan niet altijd om heen.  Op dit moment lukt het ons systeem niet om de telefoonverbinding goed uit te lezen, waardoor hij alleen maar uitkomt op een reset. Ik wil je vragen om een reset dan toch nog een keer uit te voeren. Wil je vervolgens ook 2 of 3 Ziggo nummers die jou niet kunnen bereiken in je forumprofiel noteren? Dit mag in het veld persoonlijke opmerking. Reageer hier even weer als je dit hebt gedaan, dan gaan we aan de slag om dit uit te zetten bij de juiste afdeling. In plaats van weer een monteur en dergelijke. 


@Erik_ 

We hebben reset knop ingedrukt. Probleem speelt echter wel nog steeds..

Heb 2 ziggo nummers als voorbeeld die ons niet kunnen bellen
-0455454444
-0455324517

Wat gebeurd er nu?


Dankjewel, ook voor de voorbeelden. Dit is inderdaad een probleem in de routering die vaker voorkomt bij klanten die van Ziggo komen. Je hoeft nu zelf niets meer te doen, ik heb dit samen met de voorbeelden doorgezet naar onze technische dienst. Wacht dit dus alsjeblieft even af. 


Bij Z. is men vergeten om een instelling weg te halen, dat is zeker niet de eerste keer, hier een vd vele berichten er over :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908?postid=571382#post571382

  • 2 maal is KPN Monteur thuis geweest, probleem ligt bij Ziggo.. KPN doet hier niks mee.

Dan weet KPN toch ook op voorhand al dat het probleem niet bij je thuis ligt, totale tijdsverspilling dus.

 


@Alex_P 

Dan gaan we maar weer afwachten, wie gaat mij deze onkosten vergoeden? KPN neem ik aan? 2 keer verlof voor monteur..  meermaals continu op de chat.. stress en frustratie dat het niet werkt.

 

@KeesYagi 

 

En wij hebben vanaf begin gezegd dat dit probleem is, maar altijd wilden ze hetzelfde doen. Probleem speelt nu al 2 maanden 


@Kpn 

Is er al iets bekend? We zijn weer aantal dagen verder en probleem speelt nog steeds.


Het lijkt wel een hetze van Liberty Global tegen overstappers naar KPN. Dit gebeurt niet alleen bij Ziggo → KPN maar ook bij Vodafone → KPN.

Dan '’vergeten'’ ze gewoon het routeringsvinkje weg te halen.

Ziggo bellers bellen dus nu je nummer; vervolgens zoekt dat netwerk alleen op het Ziggo-net ivm het vinkje “eigen nummer". En daarop is het niet in gebruik.


Wanneer lost kpn het dan op? want dat is niet onze taak

 


Wanneer lost kpn het dan op?

De fout zit bij Ziggo. KPN kan dat alleen doorgeven aan hen en dan is het ook aan hen.


Peter,

Is dat mijn probleem als klant? Wat gaat KPN nu doen dan om te zorgen dat Ziggo deze fout oplost? KPN zegt het gebeurd vaker bij meerdere nieuwe klanten, die hebben dus allemaal nog dat probleem? Want als niet opgelost wordt ben ik dus verplicht terug te gaan naar Ziggo want ik ben nu niet bereikbaar voor veel mensen.

KPN biedt een overstapservice aan, alles zou worden overgezet.. Dat is niet gebeurd want het werkt niet.. Ik wil dus graag duidelijkheid


alles zou worden overgezet.. Dat is niet gebeurd want het werkt niet.. Ik wil dus graag duidelijkheid

Dt is dus wel gebeurd. Andere vaste aansluitingen en met een mobiel kan iedereen je bereiken namelijk. Alleen bellers via een vaste aansluiting van Ziggo niet.
Want Ziggo heeft in hun centrale voor vast nog niet het vinkje “eigen nummer” eraf gehaald. Waardoor Ziggo bellers niet op het publieke net worden geschakeld.

Bel Ziggo toch eens zelf en klaag over deze slechte service.
0900-1884 (standaard belkosten, dus met mobiel binnen de bundel)

Zelf gebruik ik al 8 jaar geen vaste telefoon meer. Veel te duur. Te hoge belkosten en ook de Belonbeperkt optie is best duur. Duurder dan met mobiel.


Peter,

Dat hebben wij al 100 keer, ziggo zegt het ligt bij KPN en ik ben geen klant dus helpen ze mij niet. Wanneer gaat KPN contact opnemen met Ziggo zodat het vinkje wordt weggehaald?


@Alex_P 

Kan er bij Ziggo nou es een beetje druk op de ketel gezet worden?

 

Een ander nummer nemen om weer bereikbaar te zijn voor Ziggo-bellers is ook zo wat….


Ander nummer gaan wij niet nemen, hebben dit nummer al 30 jaar.. Ik ga niet bij alle bedrijven, instanties etc mij nummer aanpassen. Wat ik wil is dat KPN zich inzet om dit probleem op te lossen.. Dat het bij ziggo ligt maakt mij als klant van KPN niet uit

 

ik ben nu klant bij KPN en nu werkt het niet


KPN

Is er al meer bekend, dit kan toch niet zolang duren? We zijn niet bereikbaar voor doktors en ziekenhuizen!


Wauw!

Wat je niet allemaal moet doen om dit geregeld te krijgen. Nadat we een aangetekende brief hebben verstuurd werden we opeens netjes door KPN gebeld kregen we een vast contact persoon met telefoonnummer die het binnen 12 uur heeft opgelost!

Ze schaamde zich over hoe het allemaal is verlopen.


Hi Wiel, ben zelf een paar dagen vrij geweest. 

Ik zie nu ook een privébericht van jou, is het nu wel of niet opgelost? Anders ga ik daar zeker werk van maken. 


@Alex_P 

Nadat we een brief hebben gestuurd naar KPN aangetekend werden we door iemand bij KPN gebeld die het binnen 12 uur heeft opgelost, probleem is dus weg.

Jou collega Danielle heeft ons zelf een mooie vergoeding gegeven voor de ellende.


Welk nummer moet ik bellen omdat ik hetzelfde probleem heb. Met vriendelijke groet Ton.