Beste medegebruikers van dit forum,
ik heb een ‘probleempje’ met mijn SuperWifi 1 (witte dus!) punt in combinatie met een KPN Box 12.
Ik heb inmiddels aardig wat gelezen op de forum maar de aangedragen oplossingen voor anderen lijken bij mij niet te werken, vandaar mijn vraag om hulp.
Eerst even de achtergrond. Ben sinds 2014 Telfort klant geweest, werd toen (in 2020?) automatisch KPN klant. In vorige woning problemen met de WiFi op werkkamer wegens gewapend betonnen schoorsteen in huis. Eerst na aanhoudend zeuren een upgrade gekregen van ExperiaBox V9 naar V10, bracht slechts marginale verbetering. Toen met korting SuperWifi punten kunnen bestellen. Bekabeld aansluiten van het eerste punt en door middel van een lange kabel meer vrijheid krijgen in de plaatsing heeft toen het probleem opgelost. Al dan niet met 2e SuperWifi punt. Ben nog niet zo lang geleden verhuisd en heb een nieuw abonnement genomen op mijn nieuwe adres.
Ik heb nu een Box 12 en heb matige WiFi op mijn werkkamer. Aangezien de SuperWifi punten eigendom zijn, dacht ik weer mooi te kunnen (her) gebruiken. Volgens de kennisbank artikelen op dit forum zou de Box 12 een mesh moeten kunnen vormen met de SuperWifi punten, waarbij de WiFi op de Box 12 aanblijft (in tegenstelling tot die van de V9). Ik ben uiteraard begonnen met een factory reset op het SuperWifi punt en vervolgens de stappen doorlopen zoals vernoemd in het kennisbank artikel:
Bekabeld aansluiten, laten staan etc etc. Dat werkt ook allemaal, totdat ik de UTP kabel eruit trek. Dan gaat het lampje op rood, en blijft rood…
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Nogmaals SuperWifi resetten. Opnieuw installeren. Een hele nacht bekabeld aangesloten laten. Factory reset op de Box 12 en beide apparaten geüpdatet naar de volgende firmwares:
Box 12: V12.C.24.05.08
SuperWifi punt: 1.00.22
Ik snap het niet, de WiFi van de Box 12 zou toch aan blijven en het SuperWifi punt zou verplaatst kunnen worden? Dat is wat ik op dit forum lees. HELP!