Skip to main content

beste,

 

ik heb contact gehad met KPN maar die kon mij niet helpen, ik heb v10 experiabox die wil ik instellen op 2.4ghz en 5ghz.

Hij staat nu in verband met mijn KPN wifi punten op 5ghz zou iemand mij  in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen welke stappen ik moet ondernemen om 2 kanalen te kunnen gebruiken.

ik ben namelijk bang als ik iets verkeerd doe dat mijn internet er helemaal uitligt want dan heb ik een heel groot probleem namelijk omdat ik vanwege corona thuis moet werken.

 

vast bedankt groet Sikke

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Welke WiFi punten heeft u?


Je wilt 2,4 en 5ghz scheiden?

Dit kan in een v10 inderdaad,  maar als je er Superwifi’s aan hebt hangen niet. In de Superwifi’s zijn 2,4 en 5ghz (nog) niet te scheiden. En de wifi op de v10 staat in dat geval uit. Of heb je een andere wifiversterker?


Die ronde de super wifi punten

 


Die ronde de super wifi punten

 

Dan is scheiden (nog) niet mogelijk. Waarom wou je dit gaan doen, heb je ergens problemen mee?

2,4 en 5ghz zijn beide actief. Je apparaat schakeld automatisch naar de juiste


Je kunt ze toch niet verschillende wachtwoorden geven? En je hebt toch maar 1 doorvoersnelheid afhankelijk van je abo naar je modem.

 

 

Van de Intel website, bronvermelding. Windows 11 heeft tegenwoordig netwerkdetectie uit geloof ik, maar het werkt dus niet in n mode...

 

 

 

 

Zal wel een hoofdpijndossier blijven, krijg verdorie de wifi van de overkant van de straat door….

 

Groeten,

.


Ik heb 2 smart lampen die op 2.4 ghz draaien en een beveiliging camera ook op 2.4 ghz deze aangeschaft omdat ik dacht dat deze kanalen gescheiden kon worden maar niets van 2.4 vind het modem 


Dag @Sikke1, wat @DennisA78 zegt, klopt. Op de Experia Box V10 kan je netwerken scheiden, maar op de SuperWifi is dit niet mogelijk. In principe zou dit ook niet nodig moeten zijn. De SuperWifi zenden wifi uit op 2.4 en 5 GHz, zij het onder dezelfde naam. Apparaten die alleen op 2.4 GHz werken zouden dit signaal ook gewoon moeten kunnen oppikken, evenals apparaten die alleen op 5 GHz werken dit signaal oppikken.


Goedemorgen, 

Ik kamp met hetzelfde probleem. Ik heb een Experia v10 en Super Wifipunten. Ik probeer mijn Atag One Zone thermostaat te verbinden maar die pakt het signaal dus niet (werkt op 2.4 ghz). Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?


Goedemorgen, 

Ik kamp met hetzelfde probleem. Ik heb een Experia v10 en Super Wifipunten. Ik probeer mijn Atag One Zone thermostaat te verbinden maar die pakt het signaal dus niet (werkt op 2.4 ghz). Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Hallo @cdegelder bij gebruik van KPN wifi-punten behoort de wifi van de V10 (automatisch) uit te gaan/zijn. Op de v10 inzake wifi iets instellen is dus zinloos.

Bij de wifi-punten kun je de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren met gescheiden 2.4- en 5.0-band en daar kun je dan je Atag mee verbinden.

 

 


Begrijp na wat gelezen te hebben dat met de Experia box V10 in combinatie met super WiFi van KPN de smart doorbell  van Action (2,4 GHz )   Niet te installeren is.
KLOPT DAT?

charles Etienne   


Begrijp na wat gelezen te hebben dat met de Experia box V10 in combinatie met super WiFi van KPN de smart doorbell  van Action (2,4 GHz )   Niet te installeren is.
KLOPT DAT?

charles Etienne   

Hallo @Charles Etienne nee, dat klopt niet. 

Bij gebruik van KPN wifi-punten behoort de wifi van de V10 (automatisch) uit te gaan/zijn. Op de v10 inzake wifi iets instellen is dus zinloos.

Bij de wifi-punten kun je de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren met gescheiden 2.4- en 5.0-band en daar kun je dan je Action deurbel mee verbinden.


Goedemorgen, 

Ik kamp met hetzelfde probleem. Ik heb een Experia v10 en Super Wifipunten. Ik probeer mijn Atag One Zone thermostaat te verbinden maar die pakt het signaal dus niet (werkt op 2.4 ghz). Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Hallo @cdegelder bij gebruik van KPN wifi-punten behoort de wifi van de V10 (automatisch) uit te gaan/zijn. Op de v10 inzake wifi iets instellen is dus zinloos.

Bij de wifi-punten kun je de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren met gescheiden 2.4- en 5.0-band en daar kun je dan je Atag mee verbinden.

 

 

Dag Jan, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn extra wifi geactiveerd met 2.4 band maar mijn thermostaat vind hem nog steeds niet. Wat gaat er mis?


Hallo @cdegelder , heb je bij de extra wifi de 5.0 band wel uitgeschakeld of een andere naam gegeven?


Hallo @cdegelder , heb je bij de extra wifi de 5.0 band wel uitgeschakeld of een andere naam gegeven?

Jazeker, 2.4 is ingeschakeld, 5.0 is uitgeschakeld. 


Hallo @cdegelder als je de zwarte ronde versterkers hebt,zet binnen de versterkers bij de basis wifi de wifi6 AX eens uit, dus bij de 2.4-band kiezen voor B/G/N en bij de 5,0-band kiezen voor A/N/AC en op apply klikken, zet bij de andere instellingen alles zoveel mogelijk op AUTO en op apply klikken.

Dan moet het toch echt lukken.

 


Bedankt Jan. Mijn instellingen stonden allemaal al correct, dus ik ben het verder gaan zoeken bij de thermostaat. Die heb ik een harde reset gegeven en nu werkt het wel. Hoera! Bedankt voor je hulp. 


Beste Jan D,

gaat het omzetten van de ronde zwarte super wifi op de super WiFi zelf of gaat dat anders?