Skip to main content

Heb een experiabox v10a en 2x experia wifi units.  Deze units vallen regelmatig uit ( rechtse led uit ) . Die moet ik dan een spanninsreset geven willen ze het dan weer een paar dagen doen. Ik heb ongeveer 35 wifi devices ( googl ed.) Please help.

Grtz.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.

@Leo Pa3hfp U kunt de Experia wifi's het beste een reset naar fabrieksinstellingen geven via deze instructies.


Ik moest er toevallig vanmorgen ook even 1 opnieuw opstarten. M'n foon zat op 4G zag ik. Komt normaal gesproken niet vaak voor.


Het zijn "experia wifi" units. geen versterkers of repeaters. . Als het rechtse ledje uit is zijn er ook geen wifi connecties meer..


@Leo Pa3hfp Dus u bedoelt niet deze ?

 


Jawel, dat is hem..

 


@Leo Pa3hfp Om ze te resetten kijk even naar de uitleg in dit topic :

hoe zet je Experia WIFI versterkers aar Fabrieksinstelling | KPN Community


Hoi @Leo Pa3hfp, welkom op ons forum! Is het nog gelukt je experia wifi's te resetten? En werkt alles weer?


Nog even een paar dagen afwachten, of ze stabiel blijven.

 


De experiawifi units blijven om de paar dagen hun wifi connecties verliezen.(rechtse led is dan ook uit). Na een power-reset zijn er dan weer  connecties mogelijk.

Blijft dus tobben...


Ah dat is balen zeg! @Leo Pa3hfp. De reset die Hans hierboven had genoemd had je al wel geprobeerd?
Kun je ook toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je naast je experiabox en experia wifi's?


Reset van deze units gaat niet zoals beschreven…

Na een reset heb ik alleen een groene powerled over (eerst knipperen er 3 groene leds) dan zie ik de wifi ssid, maar kan ik met het password op de sticker van de BWA-1D1236
niet inloggen (fout password).

Naam is wel gereset.

Sluit ik heb dan weer aan op de UTP van de experiabox dan is hij er weer zichtbaar in het topologieoverzicht van de experiabox, maar nu op de experiawifi alleen maar een groene powerled en geen wifi meer.. (ben nu nog verder van huis).

Ik kan ook nier meer met de browser naar het ipadres van de experiawifi unit… dan wordt ik geredirect naar https://mijnmodem.kpn/index.htm.

 

Baal hier goed van,,  kost zoveel tijd. denk dat ik maar naar een andere provider ga met google mesh systeem of zo.


Als het rechtse ledje uit is, dan betekent dat er geen active WiFi verbindingen met apparaten zijn. Dat wil nog niet zeggen dat er iets aan de Experia WiFi mankeert.


Reset van deze units gaat niet zoals beschreven…

Na een reset heb ik alleen een groene powerled over (eerst knipperen er 3 groene leds) dan zie ik de wifi ssid, maar kan ik met het password op de sticker van de BWA-1D1236
niet inloggen (fout password).

Naam is wel gereset.

Sluit ik heb dan weer aan op de UTP van de experiabox ...

Ik begrijp hier uit dat u verbinding probeert te maken met de Experia WiFi terwijl die niet met utp-kabel aangesloten is op de Experiabox. Waarom probeert u dat? Wat is daar het nut van? Want ... een verbinding met internet gaat u zo nooit krijgen.


Ik kan ook nier meer met de browser naar het ipadres van de experiawifi unit… dan wordt ik geredirect naar https://mijnmodem.kpn/index.htm.

Ja, dat hoort zo. De Experia WiFi's werken samen met de Experiabox. De Experiabox bestuurt de Experia WiFi's. 


@Leo Pa3hfp Om ze te resetten kijk even naar de uitleg in dit topic :

hoe zet je Experia WIFI versterkers aar Fabrieksinstelling | KPN Community

Partick in dit topic heeft waarschijnlijk een Experiabox v9. Gezien zijn andere topic. 

Leo heeft echter een v10a. Dat werkt net even anders...


Heb graag vaste ipadressen, en niet via dhcp.

Dan kan ik op basis van ip-ping mijn devices in de gaten houden of ze nog bereikbaar zijn.

 

Vandaar dat ik in het begin mijn 2 experiawifies een vast ipadres had gegeven 192.168.2.240 en 241.

Nu wilde ik deze terug zetten daar de geresette experiawifi weer via de dhcp van de experiabox een ander ipadres gekregen had.

Ik vraag me dan alleen af hoe ik de vorige keer de experiawifies een vast ipadres gegeven heb?

 

maar ondertussen is alles weer in rust gekomen (de experiabox V10a zag ik zichzelf een reset geven)

(rode, blauwe en groene knipperingen van de voorste led)

Nu is alles stabiel, en zie weer verbindingen verschijnen op mijn geresette experiawifi (via de kpn-thuis app).

Alleen is er nog geen blauwe led, zoals ik dat bij mijn andere nog niet geresette experiawifi nog wel heb?

Nu nog maar een paar dagen afwachten of de geresette experiawifi stabiel blijft werken.

Als hij stabiel blijft, zal ik ook de andere experiawifi gaan resetten (dan maar geen vast ip-adres meer voor deze ook.)

gegroet en alvast fijn weekend

 


Na een Reset van een van mijn ExperiaWiFi's en wat blauwe led problemen ben ik weer hier terug.

Het probleem van de "vastgelopen” ExperiaWiFi's is weer terug.

Na een paar dagen zijn ze alle twee weer vastgelopen en de devices die met WiFi ermee verbonden waren is geen verbinding meer. (domotica werkte dus voor een groot gedeelte niet meer in mijn huis).

Alleen de devices die met wifi verbonden waren met mijn router( V10a) werken nog wel.

Na een power-reset komen ze weer “in de lucht".

 

ps. alle met utp verbonden devices hebben geen problemen., ook niet de devices die via utp aan mijn experiaWiFi's aangesloten zijn!

Hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen of mij de goede kant heen te wijzen naar de oplossing.