Skip to main content

Beste,

ik heb een experiabox 10 met daarop 2 superwifi punten aangesloten.

nu heb ik begrepen dat ik dan wifi 6 zou moeten krijgen middels deze 2 superwifi versterkers.

echter dat zie ik niet.

kan het aan de experiabox 10 liggen?
 

in afwachting van uw reactie,

Edwin

Zijn het zwarte WiFi versterkers? 

Heeft u echt een v10 en geen v10a? 


Wat me opvalt bij V10 i.c.m. met Superwifi 2 (zwarte)
Is dat de wifi punten zich aan het modem aanpassen en zichzelf naar 802.11AC WiFi-5 zetten.
Je zou dit handmatig in de punten zelf moeten aanpassen door het IP-adres op te zoeken in het modem van de punten. Meestal http://192.168.2.151/ en dit naar protocol 802.11AX WiFi-6 te veranderen.
Echter weet ik niet hoe de V10 hierop reageert en of hij dit terug zet naar 802.11AC WiFi-5.

Tell me if im wrong.


@Pauwerful juist bij de v10 zonder a zijn de box geen invloed moeten hebben op de WiFi versterkers. Want WiFi gaat uit op dat ding. 


Het is de V10 waarop automatisch de WiFi op de V10 zichzelf uitschakelt. De twee superwifi schotels zijn zwart en kan ik op inloggen middels IP adres.

Ik las ergens op de site van KPN dat deze combinatie niet het WiFi 6 protocol ondersteunt.


Voor zover ik weet, gaat de wifi op de V10 uit. Er is dan 1 Superwifi punt "de master" in het netwerk. Superwifi punt beschikt over wifi 6. Ik heb navraag gedaan hier intern om duidelijkheid te kunnen verschaffen. 


Het is gelukt,

via de zwarte WiFi schotel (master) stond het WiFi 6 protocol a/n/ac/ax aan.

m.a.w. het werkt dus toch via de V10.

 

Hartelijk dank voor jullie support