Skip to main content

Hallo,

ik stap binnenkort over naar een concurrent, na een heleboel gedoe en waar ik niet over zal uitweiden hier.

graag zou ik mijn aangeschafte SW2 blijven gebruiken als stand alone, maar deze zitten nog op oude firmware. Omdat mijn V12 ook nog niet over is…

ik krijg langzaam het idee dat ik 2 jaar gedoe niet had hoeven hebben als ik de nieuwe firmware had gehad op de V12… maar dat is te laat nu.

hoe zorg ik dat ik de SW2 voor 15 oktober op de nieuwe firmware heb en zo de standalone functie kan gebruiken?

Persoonlijk vind ik ook dat ik op aangeschafte SW2 die update moet krijgen, maar dat gaat lastig als je geen KPN modem meer hebt…

Ik vrees dat dit zonder KPN modem niet mogelijk is, ik geloof zelfs dat het alleen via de KPN DNS servers en dus het modem moet. Het beleid is om geen updates op verzoek te pushen bij KPN.


Dan zal dat een gevalletje rechtsbijstand consument worden. Gezien ik mag verwachten dat de spullen werken. 
 

na al het gezeur, dat voorkomen had kunnen worden… 


Dan zal dat een gevalletje rechtsbijstand consument worden. Gezien ik mag verwachten dat de spullen werken. 

Dat doen ze ook. Daar heeft u die firmware update echt niet voor nodig.


Misschien kunt u beter iemand inhuren die verstand heeft van wifi e.d. Soms is het gewoon fijn om toe te geven dat het zelf niet lukt. Geeft zoveel rust😉.


Welke versie van de firmware staat er nu op jouw SW2's?


Dat gaat alleen door ze tijdelijk aan te sluiten(en te resetten) bij een kennis of familie met een kpn aansluiting en een kpn box al op de nieuwe software.


Misschien kunt u beter iemand inhuren die verstand heeft van wifi e.d. Soms is het gewoon fijn om toe te geven dat het zelf niet lukt. Geeft zoveel rust😉.

Sorry, maar dit is een antwoord waar ik niks mee kan… 


Dat gaat alleen door ze tijdelijk aan te sluiten(en te resetten) bij een kennis of familie met een kpn aansluiting en een kpn box al op de nieuwe software.

Dan moet je dus wel iemand hebben in je omgeving die nog is gebleven bij KPN 🫣😂


Dat doen ze ook. Daar heeft u die firmware update echt niet voor nodig.

Ik begreep uit andere topics dat ze nu niet stand-alone werken.


Ik begreep uit andere topics dat ze nu niet stand-alone werken.

Dat klopt niet. Dat doen ze al jaren. Achter een Experiabox v10 kunnen ze niet anders dan stand alone werken. Want die doet zelf niet mee.


Welke versie van de firmware staat er nu op jouw SW2's?

SW2’s 3.00.31

V12 SGEJ1000060E


@Dwlindeboom Ook bij oude FW versie is stand-alone mode actief indien je de SWs op een vreemde modem of een Experia Modem met uitstaande wifi aansluiten. Je kan alleen niet in de SWs in stand-alone instelling komen. De eerste bekabelde SW is dan automatisch de Master. Met de nieuwe FW kan de SW zelfs bepalen, welke de master is.


Je kan alleen niet in de SWs in stand-alone instelling komen. 

Hoe komt u daar nu weer bij? Gewoon inloggen op de webinterface. Dan is er vervolgens volledige toegang tot alle instellingen. 

 


Met de nieuwe FW kan de SW zelfs bepalen, welke de master is.

Wat bedoeld u daar mee?


Hoe komt u daar nu weer bij? Gewoon inloggen op de webinterface. Dan is er vervolgens volledige toegang tot alle instellingen. 

Ja, en kan je bij de Stand-Alone instelling komen bij de oude firmware? Die bestaat nog niet


Wat bedoeld u daar mee?

Bij een mesh systeem wordt de relevante wifi protocol door de master beheert, Zonder een beheer door master heb je bij meer dan 2 APs 2 aparte APs maar geen mesh systeem.


Ja, en kan je bij de Stand-Alone instelling komen bij de oude firmware? Die bestaat nog niet

Wat bedoeld u hier nu mee?


Bij een mesh systeem wordt de relevante wifi protocol door de master beheert, Zonder een beheer door master heb je bij meer dan 2 APs 2 aparte APs maar geen mesh systeem.

Bij de oude firmware is er ook gewoon een master. Dus ik snap niet wat u bedoeld. Ik gebruik de SuperWiFi's hier al jaren stand alone. Werkt gewoon prima.


Hoi @Dwlindeboom, je kunt de SW2's ook bij een andere provider gebruiken zoals je ziet aan de reacties van de anderen. Het updates is dan wel wat lastiger, doordat je niet bent verbonden met ons netwerk. Je hebt nu nog de oude software begrijp ik, die functioneert ook zelfstandig zoals al genoemd is. je kunt die gewoon meenemen en gebruiken bij een andere provider. 

Als je een Box 12 hebt en SW2's zal je wel op de lijst staan om binnenkort overgezet te worden naar de nieuwe firmware. Dat kunnen we een kans geven, als je daarvoor open staat. Of is de overstap al te ver gevorderd?


Hoi @Dwlindeboom, je kunt de SW2's ook bij een andere provider gebruiken zoals je ziet aan de reacties van de anderen. Het updates is dan wel wat lastiger, doordat je niet bent verbonden met ons netwerk. Je hebt nu nog de oude software begrijp ik, die functioneert ook zelfstandig zoals al genoemd is. je kunt die gewoon meenemen en gebruiken bij een andere provider. 

Als je een Box 12 hebt en SW2's zal je wel op de lijst staan om binnenkort overgezet te worden naar de nieuwe firmware. Dat kunnen we een kans geven, als je daarvoor open staat. Of is de overstap al te ver gevorderd?

 

 

11 oktober komen ze mij aansluiten, dus als het voor die tijd lukt om de firmware te pushen zou dat super zijn! 
 

ik heb behoorlijk vaak contact gehad met de klantenservice en oplossing was waarschijnlijk deze update geweest… waarom moet zoiets 2 jaar duren en moeten de frustraties zo hoog oplopen dat ik uiteindelijk alleen nog maar kan overstappen? Kreeg gewoon telkens alleen maar “even resetten meneer…” waarna ik weer een week lang naar herstartende SW2 punten zat te kijken.


Je hebt nu nog de oude software begrijp ik, die functioneert ook zelfstandig zoals al genoemd is. je kunt die gewoon meenemen en gebruiken bij een andere provider. 

@Jasper van KPN, Is in een latere instantie de nieuwe firmware dan alsnog te downloaden via de "Firmware update" button op de Access point status pagina?


11 oktober komen ze mij aansluiten, dus als het voor die tijd lukt om de firmware te pushen zou dat super zijn! 

Ik heb geen invloed op wanneer die update komt, dus ik hoop dat het voor die tijd gebeurt! 🤞

 

@Jasper van KPN, Is in een latere instantie de nieuwe firmware dan alsnog te downloaden via de "Firmware update" button op de Access point status pagina?

Dat durf ik niet te zeggen. Op dit moment is die knop er alleen in de nieuwe firmware om die bij te werken. In de oude firmware is die optie er niet. Ik weet niet of die later komt.


Jasper van KPN schreef:

Op dit moment is die knop er alleen in de nieuwe firmware om die bij te werken. In de oude firmware is die optie er niet. Ik weet niet of die later komt.

Heeft de huidige firmware voor de SW2 dan geen firmware update knop zoals de Experia WiFi?

 


Niet om naar de nieuwste firmware te gaan inderdaad. Die werkt zoals je weet nog niet goed samen met alle apparatuur, en zo kan die update niet per ongeluk worden geïnstalleerd zodat problemen kunnen worden voorkomen.


Ik wil niet zuur overkomen @Jasper van KPN, maar hoe voldoet KPN aan de wetgeving als je de WiFi punten niet kan updaten ? KPN is dit wettelijk verplicht te updaten.

 

Verkopers zijn per 27 april 2022 wettelijk verplicht om digitale apparaten en diensten werkend en veilig te houden. Consumenten hebben bij de aankoop van slimme apparaten zoals smart tv's en horloges, printers, camera's en babyfoons nu recht op software- en beveiligingsupdates.”


Even vanuitgaande dat er een beveiliging issue ontstaat met de SW2.

Bron:


Reageer