Skip to main content

Hallo,

Ik krijg de wifi punten niet op de juiste manier gereset? Bekabeld aansluiten, voeding erop, resetten van de super wifi, dit lukt niet goed, duurt ook veel te lang volgens mij. Echt minuten lang het pinnetje erin. Blijft maar groen knipperen, continu, langzaam, soms rood. Weet echt niet wanneer ik de pin los kan laten.

Ook geprobeerd via de app. Lukt ook niet, na de code gescand te hebben, kan steeds het wifi punt niet vinden.

Heb wel een willekeurige utp kabel gebruikt. Er is wel verbinding.

Iemand een suggestie?

Dank, Charles

Hallo @Aertsen28 

 

Je kan het beste even helemaal overnieuw beginnen lijkt mij, in onderstaande procedure staat ook hoe je op de juiste wijze een SuperWifi punt reset:
 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

Bron:

 


Mooi! Alvast bedankt, ga ermee aan de slag. Is het (dan) ook nog mogelijk om de WiFi punten in de KPN app te krijgen en/ of te installeren?

Charles.


Goedemorgen,

Alles is goed gegaan en gelukt. Zijn beide in de lucht en ook geïnstalleerd in de app.

Nogmaals bedankt!

Charles


Bij mijn superwifi punten blijft de update klok stoppen op 1 seconde. Kan dan niet meer verder.


Misschien een idee om je telefoon ook eens opnieuw op te starten.

 


En dit moet ik dan een paar keer per dag herhalen? Wat een troep van KPN


Ik druk pin erin tot rood en laat los. Dan groen knipperen. Na minuutje paars. Maar is maar 2 seconde paars en knippert gelijk weer groen en dan constant groen. Maar wifi punt is verder niet bereikbaar. Hoe reset ik hem nou echt?


Heb je de kabels er wel uitgehaald?

Pas als het Wifi-punt paars knippert moet je de datakabel inpluggen, wacht totdat het punt even blauw wordt (dan pas worden de nieuwe gegevens opgehaald), na een tijdje wordt het constant groen. Het is belangrijk dat je dan nog ca. 20 min wacht.

Waar ik achter ben is dat de Wifi punten niet om kunnen gaan met een aangepaste netwerknaam en nieuw wachtwoord. Het viel mij op dat bij inloggen op het Modem het net ingestelde wachtwoord niet werkte. Dus als de modem zich reset/herstart, valt deze terug naar de fabrieksinstellingen, dit is ook het moment waarop de Wifi punten weer contact proberen te maken. Daarna haalt de Modem de ingestelde gegevens op via het KPN-netwerk, de Wifi punten hebben inmiddels de fabrieksinstellingen op gehaald. Maar omdat het modem inmiddels geen fabrieksinstellingen meer heeft kunnen  de Wifi-punten geen contact meer maken en moeten deze gereset worden.

Oplossing: laat de fabrieksinstellingen staan in het Modem, dan worden de gegevens ook niet meer gewijzigd en kunnen de Wifi-punten na uitval/herstart van het Modem ook weer zelf contact maken.

Sindsdien heb ik geen problemen meer, het geleverde Modem is eigenlijk geen geschikte combi met de geleverde Wifi-punten, tenzij deze bekabeld aangesloten worden.


Ja kabels waren er allemaal uit. Ik ga morgen nog maar een keer proberen


Het knopje lang vast houden. Misschien wel zowat 20 seconden.Â