Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag inloggen op de wifi-versterker (super wifi 2), als ik op 192.168.2.151 in wil loggen, krijg ik de mededeling dat het te lang duurt en dat de pagina niet geladen kan worden:

 Hoe kan ik dit oplossen?

Volgens mij kun je niet inloggen in de superwifi versterker, alleen in de modem via mijnmodem.kpn 


Ps als je inlogt in mijnmodem.kpn kun je wel klikken op de superwifi punten en dingen aanpassen zoals naam en led uitzetten 


Hi @G de Laat en welkom op het forum! Ik help je hier graag bij. Allereerst ben ik benieuwd of je de stappen voor inloggen op de SuperWifi 2 volgt. Voor de handigheid zet ik ze ook hier neer: 

  • Je krijgt als volgt toegang tot de SuperWifi 2:
  • Start je browserprogramma op.
  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.150
  • Tip: Als dit IP-adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere SuperWifi 2 zal er een ander IP-adres worden toegewezen. Een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP-adres kun je vinden op de Experiabox via http://192.168.2.254
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord in (wachtwoord staat op de sticker aan de achterkant van je SuperWifi 2).
  • Kies Inloggen.
  • Je hebt nu toegang tot de webinterface van de SuperWifi 2.

Let op: Als je de SuperWifi 2 gebruikt met de KPN box 12: In de meeste gevallen neemt de SuperWifi 2 de gegevens over van de KPN Box 12 (meegeleverd met OWL (Mesh)), dus gebruik altijd de inloggegevens van je modem.

Ik hoop dat het zo lukt! 


Hallo,

Ik wil graag inloggen op de wifi-versterker (super wifi 2), als ik op 192.168.2.151 in wil loggen, krijg ik de mededeling dat het te lang duurt en dat de pagina niet geladen kan worden:

 Hoe kan ik dit oplossen?

Het is eerst van belang om te weten welk type modem er is aangesloten. Zodra er een v10a of v12 aanwezig is dan kan je niet meer rechtstreeks verbinding maken met de superwifi,s. Indien geen v10a of v12 dan is het adres 192.168.2.151 geen vast gegeven maar kan bij elk thuisnetwerk een ander adres zijn. Om dit te achterhalen kan er in bv bij windows in de netwerk omgeving gekeken worden. Elke superwifi adverteert zichzelf met gegevens waaronder het ip adres wat op dat moment actief is.

Andere snelle manier is om een app zoals fing app te gebruiken en een netwerkscan te doen. Alle superwifi,s zitten er dan ook tussen met alle relevante gegevens.