Skip to main content

Goedendag, volgens de installatie procedure worden het tweede en derde superwifi punt draadloos aangesloten (nadat deze eerst bedraad zijn ingesteld.) is het mogelijk om deze superwifi punten bedraad aangesloten te laten. 

 

ik heb gemerkt bij mijn ouders thuis die sinds kort zonnepanelen hebben dat deze erg storen op het wifi signaal en wil deze superwifi punten daarom per verdieping bedraad aansluiten, echter wordt volgens de installatie handleiding alleen de eerste bedraad aangesloten.

 

is dit mogelijk?

 

 

Ja, natuurlijk kun je ze bedraad aangesloten laten. Dat is ook veel beter dan draadloos 👍


Superwifi’s kunnen zowel bekabeld als draadloos gebruikt worden.

Per modem verschilt het of de 1e perse bekabeld moet blijven of niet.

Uiteindelijk is bekabeld aansluiten altijd beter dan draadloos. Bekabeld heb je geen verlies van snelheid tussen de Superwifi’s, plus geen evt verstoringen. Daarmee stralen ze de max snelheid uit.

Puur voor gemak en anti kabel kunnen ze ook draadloos prima werken, mits goed geplaatst en afhankelijk van wat er allemaal tussen staat.

Dus draadloos kan prima, maar heb je de mogelijkheid tot bekabelen? Altijd doen.


@Nick83 en @DennisA78 

bedankt voor het antwoord.

 

ik ben zelf een groot voorstander van bekabeld aansluiten maar omdat de installatie procedure anders voorstelt wist ik niet zeker of dit mogelijk was met deze wifi punten.

 

ik ga dit nu zeker doen en nu maar hopen dat deze wifi punten ook ooit QOS gaan ondersteunen zodat ik op elke smart tv of crhomecast met google tv enkel de itv app kan gebruiken.

 

scheelt weer wat kabels naar de decoders :)


Volgens mij is er ook geen QOS op de app van je TV als je deze op LAN aansluit 

Dus of WiFi dan nog QOS doet maakt ook niet uit.

 


Volgens mij is er ook geen QOS op de app van je TV als je deze op LAN aansluit 

Dus of WiFi dan nog QOS doet maakt ook niet uit.

 

QOS zal idd met name in het modem ingesteld moeten worden.

ik ben sind kort de itv app aan het testen op mijn smart tv,

maar wat ik bedoel is QOS instellen per ip dus lan of wifi maakt dan niet uit.

maar wat ik merk is dat als ik tv kijk op mijn smart tv (aangesloten via lan) via de app en dan bijv. op mijn laptop (via WIFI) een game download stopt het afspelen op mijn tv.

via de decoder kijken heb ik daar geen last van.

er is dus wel een QOS meer enkel gereserveerd voor de decoders.


Klopt. Itv via de tv ontvanger krijgt voorrang op internet verkeer.

Via de itv app is het gewoon internet verkeer en dus te verstoren als je daar meer op doet.

 


Als je twee superwifi punten bekabeld aansluit op box 12 kan je dan die twee ook direct op de juiste plaats neerzetten en daar laten "inlezen". 


Als je twee superwifi punten bekabeld aansluit op box 12 kan je dan die twee ook direct op de juiste plaats neerzetten en daar laten "inlezen". 

 

Jazeker. Bekabeld is bekabeld. 


Ik dank je voor de snelle reactie. Scheelt weer wat werk. 

Groetjes Leo. 


Wanneer je super wifi punten bedraad aansluit kan je hier dan 1 wifi naam van maken?


Wanneer je super wifi punten bedraad aansluit kan je hier dan 1 wifi naam van maken?

Het is standaard 1 wifinaam en wachtwoord, zowel voor de modem als de wifipunten.

Maar dat geldt ook als je ze draadloos aansluit.

 


Wanneer je super wifi punten bedraad aansluit kan je hier dan 1 wifi naam van maken?

Ja, sterker nog: het is onmogelijk om verschillende namen in te stellen 😄


Wanneer je super wifi punten bedraad aansluit kan je hier dan 1 wifi naam van maken?

Het is standaard 1 wifinaam en wachtwoord, zowel voor de modem als de wifipunten.

Maar dat geldt ook als je ze draadloos aansluit.

 

Dank, is het dan de bedoeling dat je de Wifi van het modem uitzet of kan deze ernaast aan blijven staan?


Wanneer je super wifi punten bedraad aansluit kan je hier dan 1 wifi naam van maken?

Het is standaard 1 wifinaam en wachtwoord, zowel voor de modem als de wifipunten.

Maar dat geldt ook als je ze draadloos aansluit.

 

Dank, is het dan de bedoeling dat je de Wifi van het modem uitzet of kan deze ernaast aan blijven staan?

Dat gaat automatisch als u de Experiabox 10 of ouder heeft. Als u de KPN Box of Experiabox v10a heeft kunt u niet eens het WiFi van de box uitzetten. 


@Nick83 gaat dat ook automatisch bij de box 12?


@Nick83 gaat dat ook automatisch bij de box 12?

Bij de KPN Box12 blijft de standaard wifi ook gewoon geactiveerd, dat is het voordeel van de mesh-functie, ze werken allemaal samen.

 


Als beide punten bedraad zijn aangesloten via een switch, kan ik dan wifi op de experiabox v10 weer aanzetten om ook van deze dekking gebruik te maken als punt 1 en 2 verder weg worden gezet. Wifi van de Experia v10 box is nu toereikend voor de woonkamer het is zonde om dit nu over te nemen met een super wifi punt dat naast de experiabox komt te staan. Ik plaats die liever bekabeld verder weg.


Dan heb je geen roaming en mesh netwerk...


En dat houd in?  Roaming: dan maakt mijn telefoon niet automatisch verbinding met een super wifi punt als ik daar in de buurt kom? Geen Mesh: geen idee wat ik dan mis.

Het gaat er mij om dat ik op plaatsen ver van de experiabox een bekabeld accespoint wil om overal goed wifi te hebben. Hiervoor heb ik de 2 superwifi zenders voor nodig, maar als dit niet goed werkt ga ik op zoek naar echte accespoints.


Wat u wil kunt u juist met de SuperWiFi's doen. Het hele huis doorlopen zonder ook maar één keer de verbinding te verliezen.  Hoe staan de SuperWiFi's nu opgesteld? En u moet wel heel groot woning om meer dan twee SuperWiFi's nodig te hebben. 


Als beide punten bedraad zijn aangesloten via een switch, kan ik dan wifi op de experiabox v10 weer aanzetten ...

Nee. U kunt het wel aanzetten, wellicht werkt het ook een poosje. En misschien werkt het nog goed ook. Maar de kans is groot dat het automatisch weer uitgezet word.


En dat houd in?  Roaming: dan maakt mijn telefoon niet automatisch verbinding met een super wifi punt als ik daar in de buurt kom?

Dat is correct. Maar ... als het SuperWiFi punt maar ver genoeg weg staat, dan is het ontbreken van roaming functionaliteit waarschijnlijk helemaal geen probleem.


Wat u wil kunt u juist met de SuperWiFi's doen. Het hele huis doorlopen zonder ook maar één keer de verbinding te verliezen.  Hoe staan de SuperWiFi's nu opgesteld? En u moet wel heel groot woning om meer dan twee SuperWiFi's nodig te hebben. 

De experiabox staat in het kantoortje vanaf hier heeft de huiskamer goede dekking, maar de slaapkamers boven niet. Als ik het eerste wifi punt langs de experiabox zet, blijft de dekking hetzelfde. Nu kan ik bedraad het tweede wifi punt bedraad boven zetten maar ik heb in de aanleunwoning tegen het huis aan alleen in de woonkamer dekking vanuit het kantoortje maar voor de slaapkamer heb ik dan een derde wifi punt nodig. Daarom wilde ik de experiabox wifi gewoon blijven gebruiken. Ik heb het tot nu toe opgelost met 2 oude routers die ik alleen gebruik als accespoint, maar deze zijn oud en moeten wel blijven werken.  Inderdaad als de superwifi punten bij opnieuw opstarten de wifi van de experiabox weer uit gaan zetten, gaat het niet werken en ben ik echt aangewezen op nog een extra super wifi punt te kopen.