Skip to main content

Hallo,

 

ik heb de kennisbank al doorlopen, maar geen resultaat. Het volgende probleem:

sinds vorige week ging mijn 2e KPN super wifipunt plotseling snel groen knipperen zonder dat er een aanwijzing voor was. Uit- en aangezet, zonder resultaat. Vervolgens bekabeld gereset en bekabeld ging het groene lampje constant groen branden. Wifipunt uitgezet en bekabeling verwijderd. Weer aangezet en vervolgens weer het oude resultaat van groen snel knipperen weer terug. Afstand 2e punt tov experiabox 10 en ook 1e super wifipunt is 1 meter. Dus dichterbij is niet de oplossing

Hai @joscho56, welkom terug!
Dit moet opzich wel op te lossen zijn met het resetten en opnieuw installeren van je Superwifi, had je alleen het “probleem-superwifipunt” gereset of alles? Het werkt het beste als je alles reset en vanaf het begin af aan alles herstalleert. Als dat het niet oplost, kun je hem ook eens omwisselen met je andere superwifipunt?

Voor de compleetheid link ik ook nog even naar het kennisbankartikel 😊

Als je hier liever direct contact over hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402


Hallo, ik heb de beide super wifi punten zowel omgewisseld als ook gereset. Het nieuwe 1e wifi punt (was het 2e) bekabeld en gereset, doorloopt de stappen en brand uiteindelijk keurig groen. Daarna de 2e wifi punt (was het 1e) bekabeld gereset en ook hier worden de stappen doorlopen t/m continue groen.

2e punt vervolgens uitgezet en de internetkabel verwijderd en het oude probleem keert terug: snel groen knipperend lampje (afstand experiabox 10 en 1e wifi punt bedraagt 2 meter !!!

Ga vanmiddag de experiabox resetten en daarna de super wifipunten (vanaf fabrieksinstellingen). Hopelijk is dat de oplossing, maar ik heb mijn twijfels


inmiddels heb ik de volgende stappen doorlopen:

  • Experiabox 10: “Herstel” uitgevoerd (2 sec. herstelknop ingedrukt houden): resultaat: Internet en wifi deden na deze herstart helemaal niks meer
  • KPN klantenservice gebeld: op afstand is de Experiabox 10 gereset: Experiabox werkt weer goed
  • Super wifi 1; gereset knop ingedrukt t/m rode lampje, daarna bekabeld aangesloten en installatieproces doorlopen: werkt goed (groen lampje constant)
  • Super wifi 2: gereset knop ingedrukt t/m rode lampje, daarna bekabeld aangesloten en installatieproces doorlopen: werkt goed (groen lampje constant)
  • super wifi 2: uitgeschakeld (power knop), internet kabel en stroomkabel verwijderd en op gewenste plek neer gezet. Stroomkabel aangesloten en groen lampje brand weer constant.

Probleem lijkt dus nu opgelost


Ah top! Mooi opgelost!
Bedankt voor je terugkoppeling @joscho56!


Hallo KPN,

 

Na 4 dagen prima te hebben gewerkt, begon het feest gistermiddag weer opnieuw. Eerst een geel lampje dat constant brandde. Super wifi uitgezet en weer aangezet. Groen lampje was er weer; ik blij. Maar helaas voor korte duur. Gisteravond begon het groene lampje weer snell groen te knipperen. Super wifi uitgezet en dichter bij de Experiabox geplaatst (2 meter afstand) . Helaas geen resultaat. Het lampje gaar ook daar weer snel groen knipperen. HELP ik weet het even niet meer. 

 

Alles heeft een jaar prima gewerkt. De ellende is begonnen nadat er problemen waren met mijn internet verbinding en KPN iTV. Mijn Experiabox 9 is toen omgewisseld door een monteur naar versie 12. De experiabox 12 gaf  ook diverse (bij KPN bekende) problemen. Door KPN is toen de experiabox 12 omgewisseld voor een 10.


Er is dus één super wifi met een kabel aangesloten op het modem en het wifi lampje op het modem is uit.  Klopt dat?