Skip to main content

Goedendag,

Ik lees al veel op het forum over een probleem met de thuis app in combi met super WiFi punten, maar niet dat mijn probleem opgelost is.

Sinds de update en nadat ik een melding ontving dat de modem zelf ook een super WiFi punt is, heb ik regelmatig uitdagingen in de thuis app. Ik zie mijn WiFi wachtwoord niet meer, of mijn WiFi punten zijn niet zichtbaar. Inloggen met beheerder wachtwoord naar modem lukt niet. En dan kan het zomaar zijn dat alles het opeens wel weer doet. Heel irritant omdat je er niet op kunt vertrouwen dat wannneer je het nodig hebt ook beschikbaar is. Volgens mij is dit een bekend probleem. Ik heb mijn modem als super WiFi al uitgezet omdat er een bekabeld naast de modem hangt. SW ding? app ding? Wat is de echte oplossing? Of komt er weer een update?

Alvast bedankt voor de hulp. 

Hi @Beije! Als ik je bericht goed begrijp doet de app het de ene keer dus wel en de andere keer niet? Ik zie inderdaad meer topics met Thuis app problemen, en tot nu toe is alles resetten en weer opnieuw installeren vaak de oplossing. 

  • Deinstalleer de KPN Thuis app
  • Reset de SuperWifi punten
  • Reset je Experia Box
  • Als je een glasvezel aansluiting hebt, haal deze dan ook van de stroom, wacht 2 minuten en sluit hem weer aan. 
  • Installeer daarna alles opnieuw, inclusief de app. 

Ik ben benieuwd of het dan wel goed bij jou gaat. Het is even wat werk, maar zo heb je alles weer ‘schoon’ opgestart en snapt de app hopelijk beter hoe alles werkt. 🙂


Beste Sanne,

Bedankt voor je bericht. Dit heb ik allemaal geprobeerd, maar het is echt verre van stabiel. De ene keer doet ie wel en de andere keer weer niet. Zou de app niet een keer een goede update moeten krijgen? Dit speelt allemaal nadat KPN de modem ook als Superwifi heeft geactiveerd. 

 

 


Aanvullend op voorgaand bericht. Ik heb nu ook maar de WiFi versterker die bekabeld aan de modem zat losgehaald en op de modem het WiFi weer aangezet. Dit WiFi punt knippert nu regelmatig blauw. Waar ik hem ook zet. Tips zijn meer dan welkom om weer een stabiel netwerk te krijgen en de app normaal te kunnen gebruiken. Bedankt! 


Heeft u een draadloze verbindingset in huis? Powerline? Devolo? Zoiets? 

 


Nee, de witte super WiFi punten. Nu draadloos op een V12 modem. 

 


Hmm, als het lampje blauw knippert dan is het punt of een update binnen aan het halen, of zit je op de webinterface van het SuperWifi punt. Klopt het dat je op dat moment bezig was met het installeren van het SuperWifi punt via de thuisapp of de webinterface? 

Als je al mijn tips al hebt geprobeerd op de volgorde dat ik ze heb aangeraden moet ik er ook wat dieper induiken. Ik maak zelden mee dat de app dan nog niet werkt. 😕 Wil je je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Hoi Sanne,

Wederom dank voor je snelle reactie en advies. Nee, ik was op dat moment negens mee bezig. Mogelijk dat de app op de achtergrond iets aan het doen was? Ik heb nu alles weer naar de oude situatie gezet en een superwifipunt bekabeld aangesloten. Ik heb de WiFi op het modem weer uitgezet. Het lijkt nu wat rustiger. Ik zie de punten nu in de app, maar gisteren ook weer een paar keer niet. Dan blijft hij laden. Het ging er mij om dat ik alles in de app zou zien. Dat doe ik nu. Ik laat anders wel even weten als de situatie verandert. Ik ga binnenkort ook weer proberen het eerste punt zonder kabel te laten draaien. Kijken of dan alles goed blijft gaan. Weet jij of de WiFi signaal sterkte van de V12 gelijk is aan het signaal van de superwifi punten? 

 

Groet


Helemaal goed, fijn dat het nu stabieler lijkt en laat het inderdaad gerust weten als je nog ergens vragen over hebt of hulp bij nodig hebt! Mochten de SuperWifipunten niet zichtbaar zijn in de app later, probeer dan ook een schone installatie van de SuperWifi punten. 

De signaalsterkte zou naar mijn weten hetzelfde moeten zijn, maar voor de handigheid kun je ook de specificaties van de Box 12 doornemen mocht je dit interessant vinden. 

 


Beste Sanne,

Het probleem is spontaan weer terug. De WiFi punten zijn weer niet zichtbaar in de app. Ik heb gelukkig wel alle lampjes aan kunnen zetten dus zie dat alles groen is en in orde. De WiFi lijkt het verder overal goed te doen. Alleen de app is dus weer niet te gebruiken. Nog steeds aan het laden…….. begint ie soms mee en dan niets meer dan een weergave van snelheid en dekking en internet instellingen. Laatste is via de app niet te bereiken. Hoor graag of we nog iets kunnen doen. 


He wat zuur @Beije. 😕 Heb je de schone installatie van de SuperWifi punten ook al geprobeerd sinds dit weer speelt? Zo ja, zou je dan eens de KPN Thuis app op een ander apparaat willen openen? Puur om te testen hoe het dan gaat, en of de apparaten dan wel te zien zijn. 


Ja gedaan. Op andere apparaten hetzelfde probleem. Ik heb nu het superwifipunt bij de modem ook maar van de kabel gehaald. Misschien dat dat helpt. Het valt mij op dat het netwerk helemaal niet stabiel is. Nu wel weer even zichtbaar geweest, maar dan opeens weer weg. Beetje jammer dat het niet lukt. Voor de update nooit problemen gehad. 


Nog een aanvulling. Mij valt nu ook op dat de punten constant switchen binnen het netwerk. Dus de ene keer is een punt gekoppeld aan de WiFi van het modem en de andere keer op een anders WiFi (bij het modem). Ook zie ik wisselingen tussen 2.4 ghz en 5 ghz. Wat is nu de beste opstelling? Eerste WiFi punt bekabeld en WiFi op V12 uit of juist niet en verder van elkaar? 


Check. Probeer zeker om één punt bekabeld aan te sluiten, dat is de meest stabiele verbinding en dan zou het met dat punt in elk geval een stuk beter moeten gaan. Kijk daarna waar je het andere SuperWifi punt plaatst, zodra het lampje oranje brandt is hij te ver weg van het eerste punt, dus op die manier kunt je het zelf afstellen. Hoe gaat het dan? 


Check. Ik heb nu een punt bekabeld en de WiFi van het modem uit. Alles is groen. Was eerst instabiel maar nu alweer 2 dagen stabiel. Ik wacht wel weer af. Kost veel tijd en het enige wat ik wil is stabiel internet. Snelheid minder relevant. 


In elk geval een goed begin, hopelijk blijft het nu stabiel. Zo niet, laat het hier gerust weten! 


Beste Sanne,

Weer zijn via de app op de telefoon de super WiFi punten niet zichtbaar. En dus ook de QR code niet. Weet jij of er weer een update bij KPN is geweest? Ik heb alles weer gereset e.d. maar het probleem blijft zich voordoen.

Hoor graag of jij iets weet hoe we het stabiel kunnen houden.

groeten!


Hi @Beije! Wat gek dat ze weer verdwenen zijn. Er is een update voor de SuperWifi punten geweest in april, maar daar hoor je niks van gemerkt te hebben. 😕

Wat als je de SuperWifi punten even herstart? Zie je ze dan wel weer?


Nee dat helpt helaas niet. Alles al een paar keer aan uit gezet. Lijkt toch echt steeds na een update iets van problemen te geven. 
 


Hmmmm, op een ander toestel zijn ze dus ook niet in de Thuis app zichtbaar? Zo niet, probeer dan een schone installatie van de SuperWifi punten. Een update zou er niet steeds voor moeten zorgen dat alles eruit knalt, dus hopelijk is nu dan de laatste keer. 


Nee, ook op een ander device werkt het niet (meer). Ook bij inloggen modem via de app geeft ie een foutmelding. Schone installatie al een paar keer gedaan. Om moedeloos van te worden dit steeds te moeten doen.


Dit hoort inderdaad niet zoveel problemen te geven. 

Welke foutmelding krijg je als je inlogt op je modem? Heb je je modem ook al even van de stroom gehad (2 minuten) en daarna weer aangesloten? Omdat je via het modem ook een foutmelding krijgt ben ik benieuwd of het hem daar dan in zit.Â