Skip to main content

Hier ook zelfde probleem. Ik heb geen Experia versterkers maar van Tp Link. Ik heb ze voor de update niet echt nodig gehad maar nu zijn ze noodzakelijk anders geen wifi in huis tenzij je er naast staat. Smart apparaten uitgezonderd, die worden geweigerd sinds de update. Gaat om Smart tv van Samsung die ik 2 jaar in huis heb staan en iRobot robotstofzuiger. De robotstofzuiger en smart tv staan letterlijk naast wifi router en ze lezen allebei een zwak en vertraagd signaal, onvoldoende om goede wifi verbinding tot stand te brengen. Voor de update was deze sterk en snel. Dus smart tv is ni met internetkabel verbonden en de robotstofzuiger is verbonden met de versterker, welke in een andere kamer (8m verderop) bevindt.

Ik woon in een kleine oude flat met boterzachte muren, daar kan het niet aan liggen. Ps: ik heb glasvezel. En maak er gebruik van. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik had dit met mijn Home Wizzard smart power plugs, na de update (in mijn geval de V14) waren ze allemaal rood.
Resetten van de Power plugs was gek genoeg de oplossing, inmiddels zit ik weer op de Fritz!box, ik had het KPN router alleen ff draaien om de update te testen.


Vervelend zeg, dat je sinds de laatste update problemen met jouw wifi verbinding ervaart, @Meltjuh91. Heb je jouw modem al eens 10 seconden stroomloos gemaakt? Vaak wil dit al helpen. Lost dit het probleem niet op? Dan kan een reset van het modem helpen. Hoe je dit doet, lees je hier: reset je modem.

Daarnaast kan het helpen om de Wifi Manager eens te doorlopen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.


Reageer