Skip to main content
Antwoord

Na laatste update modem blijven wifi punten offline

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 116 keer bekeken

DaavidV
Topper
Forum|alt.badge.img

Tijdens mijn vakantie is er een update uitgevoerd op mijn Experia Box V12.

Toen ik thuiskwam, merkte ik dat mijn wifi erg slecht werkte.

Na onderzoek bleek in de webinterface van de modem dat al mijn wifi-punten offline waren.

Ook de led-indicatoren zijn uit.

Wanneer ik de stroom eraf haal en opnieuw aansluit, komen de wifi-punten soms kort online, maar vallen daarna weer uit.
Ik heb alle wifi-punten teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw aangesloten, maar het probleem blijft bestaan.

Alle wifi-punten zijn bekabeld aangesloten (één per verdieping). Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds de update functioneert het niet meer.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@DaavidV.

Wat vervelend dat je wifi-punten na de update van je Experia Box V12 niet meer goed werken, zeker omdat het eerder probleemloos ging.

Op basis van je uitleg lijkt er iets mis te gaan tussen de modem en de SuperWifi-punten. Je kunt de volgende stappen proberen:

1. Modem en wifi-punten opnieuw opstarten

• Haal de ExperiaBox V12 minimaal 1 minuut van de stroom en start hem daarna opnieuw op.

• Sluit de SuperWifi-punten één voor één weer aan, zodat ze opnieuw gekoppeld worden.

2. Controleer de bekabeling

• Kijk of alle netwerkkabels goed vastzitten en niet beschadigd zijn.

• Sluit de punten eventueel tijdelijk direct op de modem aan om te testen of ze stabiel blijven.

3. Schone installatie van de SuperWifi-punten

• In het topic hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Als het probleem na deze stappen nog steeds niet is verholpen (wifi-punten blijven offline of worden rood), kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Mijn collega’s kunnen dan verder met je meedenken en een oplossing aanbieden.

We volgen dit graag met je mee, dus laat ons weten wat er gebeurt nadat je deze stappen hebt geprobeerd.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • August 30, 2025

Gaat het hier om Superwifi punten? Zo ja, welke?

DaavidV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 30, 2025

Ja de witte SuperWifi 1 

DaavidV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 30, 2025

zojuist factory reset van de modem gedaan en van de 3 wifi punten.. zijn 30min online en vervolgens rood of onbereikbaar in de webinterface van de modem.

en Offline in de mijnKPN APP

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hoi ​@DaavidV.

Wat vervelend dat je wifi-punten na de update van je Experia Box V12 niet meer goed werken, zeker omdat het eerder probleemloos ging.

Op basis van je uitleg lijkt er iets mis te gaan tussen de modem en de SuperWifi-punten. Je kunt de volgende stappen proberen:

1. Modem en wifi-punten opnieuw opstarten

• Haal de ExperiaBox V12 minimaal 1 minuut van de stroom en start hem daarna opnieuw op.

• Sluit de SuperWifi-punten één voor één weer aan, zodat ze opnieuw gekoppeld worden.

2. Controleer de bekabeling

• Kijk of alle netwerkkabels goed vastzitten en niet beschadigd zijn.

• Sluit de punten eventueel tijdelijk direct op de modem aan om te testen of ze stabiel blijven.

3. Schone installatie van de SuperWifi-punten

• In het topic hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Als het probleem na deze stappen nog steeds niet is verholpen (wifi-punten blijven offline of worden rood), kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Mijn collega’s kunnen dan verder met je meedenken en een oplossing aanbieden.

We volgen dit graag met je mee, dus laat ons weten wat er gebeurt nadat je deze stappen hebt geprobeerd.