Skip to main content

Stand alone modus (waarbij je de SuperWifi kunt aansluiten op en gebruiken met een niet-KPN (software) router), komt in een latere update weer terug. Daarna kun je, met stand alone modus actief, in de SuperWifi 2 de wifi-instellingen aanpassen.

 

Ik zou mijn superwifi2 punten graag weer standalone willen maken, ondanks de laatste firmware update.

Dit heeft altijd super goed gewerkt, op mijn oude witte wifi punten, nu overgestapt naar de 2.0 versie.. en nou kan ik ze niet langer als AP aan mijn netgear nighthawk plaatsen, terwijl ik juist de nighthawk kwa wifi functionaliteit wilde uitschakelen en de KPN AP superwifi2 het volledige WIFI over wilde laten nemen, met de nighthawk als main router/DHCP server en overige zaken ;-)

KPN modem staat ervoor, zonder wifi ingeshakeld. alleen de TV module/box is daar aangesloten.

 

Wie kan me helpen?! @Bram_ ?

Super mooi product, bes aardig voor thuis en tuin gebruik, maar dit is nou zoooo ontzettend jammer..

 

grt.

Dhr Janssen

Het is zaak om de SW2.0 niet aan een kpn v12 modem te verbinden die inmiddels om is naar de nieuwe generatie software dan gaan deze ook om naar de nieuwe software die inderdaad niet stand-alone kan werken op dit moment. 

Is dit op deze manier gebeurt of is er iets anders voorgevallen? 


De SW2.0 zijn geupdated.

ze zijn aangesloten achter mijn eigen router, maar toch zijn ze geupdated , er zit een KPN modem ervoor.

deze draait de laatste versie.

allemaal niet mijn keuze overigens, updates zijn automatisch gegaan.

 

KPN modem ↔️ Nighthawk router ↔️ SW2.0

 

 


Als de v12 en de sw2 beide op de nieuwe software zitten dan kunnen de sw2 alleen nog maar als slave onderdeel samenwerken met de v12. Zelfstandig gaat niet meer. Dit komt wel terug in een latere update maar niet zodanig snel dat daar even op te wachten valt. Dus of de combi met de v12 draaien of alles moet fysiek omgewisseld worden door inclusief de v12 modem voor een ouder type. Zodra een andere v12 wordt aangesloten gaat deze direct weer door naar de nieuwe software.


Oke,

maar is het dan een hele gekke vraag, dat ik graag zou weten WANNEER die update staat gepland, dat de standalone terug komt?

Ik zie namelijk, -met zelf wat verder onderzoek- dat dit al in de versie daarvoor eruit is gehaald.

Ik vind dit gewoon niet kunnen. 

Kan bes begrijpen (als ICTér) dat er door een update er eerst iets eruit gehaald wordt, maar ik ben toch echt wel verplicht om een tijdslijn aan te geven wanneer die functionaliteit weer terug komt. ik zou dit niet verkocht krijgen, -kijk maar.. wanneer we het terug erin stoppen-  

 

En stel dan, 

ik zou alles moeten (laten?) omruilen voor oudere apparatuur.. en hoe dan? wie moet ik daarvoor bellen?

komt toch op hetzelfde neer… de v12 modem gaat zich weer updaten en dus ook de AP's?

 

niet om hierover te gaan discussieren, maar ik vind dit allemaal maar erg gemakkelijk.

beetje verwachtingsmanagement zou fijn zijn in de vorm van een datum wanneer deze functionaliteit terug komt. een antwoord:”dat weet ik ook niet” is prima, maar wie kan dat dan wel duidelijk in geven?

 

Hoogachtend, en met vriendelijke groet, Dhr Janssen.

 

 


Dat is aan KPN om hier duidelijkheid in te verschaffen. Ze hebben gekozen voor een gefaseerde aanpak qua uitrol. Dus een forum moderator zou hier meer over moeten kunnen vertellen.


Vanaf deze update zou je de SuperWifi 2 weer als Standalone moeten kunnen gebruiken. Citaat uit de link:

  • Optimalisatie voor gebruik in stand-alone opstelling*

*De stand-alone modus van de SuperWifi 2 punten is nog niet officieel ondersteund, maar kan wel al functioneren. 


 

Vanaf deze update zou je de SuperWifi 2 weer als Standalone moeten kunnen gebruiken. Citaat uit de link:

  • Optimalisatie voor gebruik in stand-alone opstelling*

*De stand-alone modus van de SuperWifi 2 punten is nog niet officieel ondersteund, maar kan wel al functioneren. 

Dat kan, dat wilt niet zeggen dat het zo is.


Reageer