Skip to main content

Wat heb ik:

BOX12 → GUI version 5.48.11. → Software version SGEJ1000060E

3 x Super WIFI (Zwarte) → elke verdieping 1, aangesloten (rechtstreeks) via UTP op het modem (Box12) 

  • Model: WE620242 (alle 3)
  • Firmware: 3.00.31 (alle 3)
  • 1x normaal mixed wifi 6 netwerk
  • 1x gast mixed wifi 6 netwerk
  • 1x domotica wifi 2,4 netwerk (extra wifi)

iPhone 13 Pro → iOS 16.5

Woon in een bunker (nieuwbouw), heb bellen over Wifi nodig, anders geen bereik.

 

PS: Snelheden zijn allemaal prima

 

=======================================

SuperWIFI MESH:

  • 3 x super wifi (zwart) → Roaming werkt slecht. De ene keer wel de andere keer niet. Als ik mijzelf verplaats, valt de verbinding weg, duurt het 5 min voordat de telefoon weer het wifi signaal oppakt. gevolg geen verbinding meer met de buitenwereld.
  • Vaste apparatuur zoals TV, iPad (ligt altijd beneden) Deurbel, 0 problemen, die zitten altijd op zelfde AP. 

Ik loop van beneden naar boven, dan valt de WIFI weg. Is dit een bekend probleem? Hebben hier meer last van? 

 

=======================================

Dashboard dingen:

  • Dashboard KPN modem - Hier zit echt geen gang in. Is daar een trucje voor om het sneller te maken? 
  • Dashboard laat niet alles zien, ene keer zie je wel de super wifis de andere keer niet, iemand een idee? AP’s staan aan. 

Zover ik weet is dit de nieuwste softwareversie en daar werkt mesh nog niet. 

 


Zover ik weet is dit de nieuwste softwareversie en daar werkt mesh nog niet. 

 

maar het heeft altijd gewerkt. Ik kon probleemloos bellend van boven naar benden lopen, wifi punten (roaming) pakte het naadloos van elkaar over. 

 

Opeens, ik heb niks veranderd aan het netwerk, is niks bij of af gegaan, werkt dit niet meer. Weet dus niet of er een software update is geweest.

Feit is dat dit SUPER irritant is, dit niet werkende SUPER wifi. 


Zover ik weet is dit de nieuwste softwareversie en daar werkt mesh nog niet. 

 

Firmware : SGEJ1000060E voor de kpn box 12 is niet de nieuwste firmware dus zou prima moeten werken met Mesh SWP2 Firmware 3.00.31


Dank @Cappuccino2 ik zat verkeerd inderdaad zie ik nu.


Wat heb ik:

BOX12 → GUI version 5.48.11. → Software version SGEJ1000060E

3 x Super WIFI (Zwarte) → elke verdieping 1, aangesloten (rechtstreeks) via UTP op het modem (Box12) 

  • Model: WE620242 (alle 3)
  • Firmware: 3.00.31 (alle 3)
  • 1x normaal mixed wifi 6 netwerk
  • 1x gast mixed wifi 6 netwerk
  • 1x domotica wifi 2,4 netwerk (extra wifi)

iPhone 13 Pro → iOS 16.5

Woon in een bunker (nieuwbouw), heb bellen over Wifi nodig, anders geen bereik.

 

PS: Snelheden zijn allemaal prima

 

=======================================

SuperWIFI MESH:

  • 3 x super wifi (zwart) → Roaming werkt slecht. De ene keer wel de andere keer niet. Als ik mijzelf verplaats, valt de verbinding weg, duurt het 5 min voordat de telefoon weer het wifi signaal oppakt. gevolg geen verbinding meer met de buitenwereld.
  • Vaste apparatuur zoals TV, iPad (ligt altijd beneden) Deurbel, 0 problemen, die zitten altijd op zelfde AP. 

Ik loop van beneden naar boven, dan valt de WIFI weg. Is dit een bekend probleem? Hebben hier meer last van? 

 

=======================================

Dashboard dingen:

  • Dashboard KPN modem - Hier zit echt geen gang in. Is daar een trucje voor om het sneller te maken? 
  • Dashboard laat niet alles zien, ene keer zie je wel de super wifis de andere keer niet, iemand een idee? AP’s staan aan. 

Aangezien er op elke verdieping een superwifi bekabeld staat zou u bij wijze van test eens de wifi op de v12 niet mee moeten laten draaien om te zien of dit de verstorende factor is. Wifi knop op de v12 ingedrukt houden totdat de wifi led uitgaat. De superwifis even herstarten en even paar dagen aankijken hoe dit mechanisme werkt met alleen de superwifi,s aan.

Als dit beter gaat dan is het een kwestie van wachten tot de nieuwste software voor de v12 arriveert. Dan kan die v12 wifi weer aan.


Zet bij de wifi instelling van je iphone de optie priveadres eens uit. Deze kan problemen geven met roaming.


Zet bij de wifi instelling van je iphone de optie priveadres eens uit. Deze kan problemen geven met roaming.

Bedankt voor deze tip… dit ga ik gelijk proberen. 


Wat heb ik:

BOX12 → GUI version 5.48.11. → Software version SGEJ1000060E

3 x Super WIFI (Zwarte) → elke verdieping 1, aangesloten (rechtstreeks) via UTP op het modem (Box12) 

  • Model: WE620242 (alle 3)
  • Firmware: 3.00.31 (alle 3)
  • 1x normaal mixed wifi 6 netwerk
  • 1x gast mixed wifi 6 netwerk
  • 1x domotica wifi 2,4 netwerk (extra wifi)

iPhone 13 Pro → iOS 16.5

Woon in een bunker (nieuwbouw), heb bellen over Wifi nodig, anders geen bereik.

 

PS: Snelheden zijn allemaal prima

 

=======================================

SuperWIFI MESH:

  • 3 x super wifi (zwart) → Roaming werkt slecht. De ene keer wel de andere keer niet. Als ik mijzelf verplaats, valt de verbinding weg, duurt het 5 min voordat de telefoon weer het wifi signaal oppakt. gevolg geen verbinding meer met de buitenwereld.
  • Vaste apparatuur zoals TV, iPad (ligt altijd beneden) Deurbel, 0 problemen, die zitten altijd op zelfde AP. 

Ik loop van beneden naar boven, dan valt de WIFI weg. Is dit een bekend probleem? Hebben hier meer last van? 

 

=======================================

Dashboard dingen:

  • Dashboard KPN modem - Hier zit echt geen gang in. Is daar een trucje voor om het sneller te maken? 
  • Dashboard laat niet alles zien, ene keer zie je wel de super wifis de andere keer niet, iemand een idee? AP’s staan aan. 

Aangezien er op elke verdieping een superwifi bekabeld staat zou u bij wijze van test eens de wifi op de v12 niet mee moeten laten draaien om te zien of dit de verstorende factor is. Wifi knop op de v12 ingedrukt houden totdat de wifi led uitgaat. De superwifis even herstarten en even paar dagen aankijken hoe dit mechanisme werkt met alleen de superwifi,s aan.

Als dit beter gaat dan is het een kwestie van wachten tot de nieuwste software voor de v12 arriveert. Dan kan die v12 wifi weer aan.

Als dat Prive adres niet werkt, ga ik dit proberen. 


Het uitzetten van het Prive adres blijkt te werken. Fijn dat het werkt maar niet wenselijk natuurlijk. 

 

Voor de laatste update deed dit het nog wel. Ik hoop dan ook dat KPN snel met een nieuwe update komt. 

Iemand een idee wanneer de volgende release is?


Fijn dat je in ieder geval een (tijdelijke) oplossing hebt gevonden, in onze product updates kun je de laatste informatie vinden over alle updates en je er ook op abonneren, zodra er iets bekend is zullen we dit daar delen.


Het uitzetten van het Prive adres blijkt te werken. Fijn dat het werkt maar niet wenselijk natuurlijk. 

Het gebruik van een privé (MAC) adres kan je instellen per wifi netwerk. Op ‘vreemde’ wifi netwerken een goede aanpak, maar op jouw eigen wifi netwerk voegt dat niets toe.


Het uitzetten van het Prive adres blijkt te werken. Fijn dat het werkt maar niet wenselijk natuurlijk. 

Het gebruik van een privé (MAC) adres kan je instellen per wifi netwerk. Op ‘vreemde’ wifi netwerken een goede aanpak, maar op jouw eigen wifi netwerk voegt dat niets toe.

Dank voor het verduidelijken