Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 werkt niet meer na de update van de Box 12

• 29 mei 2025
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Goedenmiddag,

Ook bij mij doen de superwifi 1 punten het niet. Vandaag echt alle stappen die je maar kunt bedenken nagelopen en nog steeds doen ze het niet. Ze zijn bij mij bekabeld, toendertijd door een kpn monteur gemonteerd. Al die tijd goed gewerkt maar nu constant haperende wifi. Ook mijn bekabelde beveiligings homebase heeft regelmatig internetstoring, dit was al voor de update ook ad hand. Na de update erger geworden. Mijn beveiligingscamera werkt op wifi zonder kabel. Op dat punt staat mijn superwifi maar dat loopt via de coaxkabel met speciaaltussen kastje. Dus geen extra poort voor bekabeling.

De superwifipunten hebben wekenlang groen geknipperd, ook al geprobeerd te herstellen maar toen niet alles uitgeprobeerd.

Vandaag wel de tijd gehad maar geen van alle stappen die benoemd zijn op de kpnsite en hier op het forum hebben gewerkt.

Boven staat er nu nog 1 bekabeld groen(inmiddels alleen nog paars) te knipperen en degene bekabeld direct aan het modem blijft paars, wat ik ook doe. 

De meeste apparaten in huis zijn bekabeld maar uiteraard een aantal niet en deze hebben nu probleem.

Wat kan ik nog meer dan dit? Of ben ik toe aan nieuwe? Wij gaan hoogstwaarschijnlijk juni/juli over naar glasvezel. Heeft dit nog invloed.

Mvg Linda

Beste antwoord door Lindalovesangel

Hai Erick,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben inmiddels afgelopen zaterdag een kpn monteur laten komen. Het bleek dat er geen goede software op de modem stond. Dus opnieuw erop gezet. En mijn wifipunten werkten niet meer goed. Dus heb nu 3  nieuwe zwart wifipunten gekregen.

Dus de monteur is niet voor niets gekomen. Dar had ik nooit voor elkaar gekregen.

Bvd Linda

Bekijk origineel

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 2 juni 2025

Hey ​@Lindalovesangel, welkom! In de basis zou ik bij bekabeld aangesloten SuperWifi 1 niet echt problemen verwachten. Dus ik wil graag bij het begin beginnen met je. Zodat we dit hopelijk kunnen gaan oplossen.

Je noemt een bekabelde boven die groen knippert, en eentje beneden bekabeld die paars blijft. Zijn dit alle punten of heb je er nog meer?

Die groen knipperende, dat is degene die verbonden zit met een coaxkabel en een omzetkastje? Kun je iets meer vertellen over hoe deze precies zit aangesloten? Vooral hoe de kabels gaan, en waar de omzetkastjes dan zitten.

Groen knipperen wil zeggen dat de SuperWifi verbinding probeert te maken met het modem en dit lukt niet. Dat wijst erop dat iets in die hele verbinding niet klopt. En dat kan dan fysiek zijn, maar het kan ook een software ding zijn vanuit de SuperWifi 1. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de details van de manier van aansluiten.

Paars knipperen wil zeggen dat de SuperWifi op de fabrieksinstelling zit. En bij een rechtstreeks bekabeld aangesloten SuperWifi zou die dan gelijk contact moeten maken met het modem en dan de juiste instellingen overnemen en vervolgens netjes groen gaan branden en werken. Rechtstreeks verbinden is hierbij wel belangrijk. Zorg dat er ook geen switch of iets dergelijks tussen zit.

Wat verder erg belangrijk is om te weten, is of jouw SuperWifi 1 ook netjes mee geüpdatete zijn toen jouw Box 12 een update kreeg. Wil je eens inloggen op je Box 12, dit kan via 192.168.2.254, mijnmodem.kpn of instellen.local. Eenmaal ingelogd, ga naar Thuisnetwerk. Daar zie je dan een overzicht van je aangesloten apparaten, waaronder je SuperWifi. Klik op een, dan opent een pop-up, en zie je op het tabblad Apparaatinfo de firmwareversie. Dit zou 24.13.06 moeten zijn. Herhaal dit voor de andere.

Zie je een of beide van de SuperWifi 2 daar niet, kijk dan onder Verbonden Apparaten, daar zie je alles. Klik dan op het potlood achter de SuperWifi om de pop-up te openen. 

Wat precies de vervolgstappen gaan zijn hangt af van of jouw SuperWifi wel of niet geüpdatete zijn.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 2 juni 2025

Hai Erick,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben inmiddels afgelopen zaterdag een kpn monteur laten komen. Het bleek dat er geen goede software op de modem stond. Dus opnieuw erop gezet. En mijn wifipunten werkten niet meer goed. Dus heb nu 3  nieuwe zwart wifipunten gekregen.

Dus de monteur is niet voor niets gekomen. Dar had ik nooit voor elkaar gekregen.

Bvd Linda

Goedendag,

Ik heb toch nog een vraagje over de coaxkabel en de daarbijbehorende kastjes. De monteur van afgelopen zaterdag zei dat dit achterhaald is en heeft de boel losgekoppeld in de meterkast. 

Deze nieuwe zwarte superwifipunt is nu niet bekabeld.  

De reden dat de kpnmonteur 2 jaar geleden deze mogelijkheid heeft gebruikt omdat wij geen kabels door konden trekken, naar dat punt vd woonkamer. (Na de bouw van ons huis bleek nl dat alle lege leidingen vol zaten met puin).

Is het idd niet nodig om de zwarte versterker te bekabelen? Op de 1e en 2e zijn ze wel bekabeld.

Gr Linda

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29123 reacties
  • 5 juni 2025

Goed om te horen dat de monteur het zo goed opgelost heeft, Linda!

En, allebei de soorten SuperWifi, wit en zwart, kunnen draadloos aangesloten worden, mits gecombineerd met een modem die dat ondersteund. De Box 12 is zo'n modem, ook voor de recente updates al. Dus ja, je kunt prima deze SuperWifi zo draadloos aangesloten hebben 👍🏻

Reageer