Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo en ik heb drie SuperWifi 2's beschikbaar die ik wil blijven gebruiken. 1 staat in de huiskamer, 1 op de eerste verdieping en 1 op zolder. De Ziggo modem staat in de meterkast.

Ik heb geprobeerd om alles te resetten, alle SW's eerst op de modem aan te sluiten, de SW's aan te sluiten op de juiste verdiepingen, eerst alles één voor één in te stellen, maar daarna ook allemaal tegelijkertijd. Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar.

Mijn doel is om de Ziggo wifi uit te schakelen en alleen de drie SW's te gebruiken als access points, dus met dezelfde wifi naam en wachtwoord. Echter telkens als ik ze probeer in te richten, dan wordt de eerste een master. Deze kan ik aanpassen qua wifi naam en wachtwoord. Maar alle opvolgende SW's die ik aansluit krijgen de status Slave en maken hun eigen wifi naam en wachtwoord. Hier valt vervolgens niets aan te wijzigen in de instellingen, ik vermoed omdat het een slave is. Volgens mij is het logisch dat ze de status Slave krijgen, maar ze dienen wel mijn Master's wifi over te nemen.

Op de een of andere manier is het me één keer gelukt om meerdere SW's op hetzelfde nieuwe netwerk te krijgen, maar zodra ik ze dan loskoppel van de modem en ze op de 1ste verdieping aansluit, staat er dat de wifi uitgeschakeld is.

Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft en die me op weg kan helpen? Ik heb het idee dat ik alle bronnen al heb afgezocht, inclusief enkele AI tools, maar ik kom er niet uit. Heel erg bedankt!

Het is me niet helemaal duidelijk, probeer je ze bekabeld aan te sluiten? Of draadloos?

Bedankt voor je reactie. Het liefst bekabeld, want zo had ik ze ook aangesloten met mijn KPN abonnement. Echter is het tot nu toe niet echt plug and play. 

Ik heb geprobeerd om alle SW's los te koppelen, daarna één op de modem aan te sluiten met kabel, deze te resetten en het wifi opnieuw in te stellen. Vervolgens een tweede SW te pakken, aansluiten op het modem, resetten en kijken of het als slave van de eerste SW wordt geregistreerd. Zo ja, proberen aan te sluiten op de eerst verdieping met een kabel die via een switch loopt en aansluit op de modem.

Dit is eigenlijk dezelfde setup als die ik bij KPN hanteerde en daar werkte het goed mee. Maar nu krijg ik de drie SW's niet in dezelfde wifi. Eén geeft wel aan dat het de master is en de andere twee slave, maar ze creeren alle drie een eigen netwerk.

Gebaseerd op je topic bij Ziggo ondersteund de software versie van jouw wifi punten (SW2.C.24.03.00) de standalone functie nog niet of niet officieel.

Zolang het nog niet mogelijk is om zelf de nieuwste updates op te halen zal je het huidige probleem blijven houden.

Reageer