Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 paired, not synced

• July 18, 2025
  • 21 reacties
  • 1127 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Box 12 en 4 SW2 allen draaiend op nieuwste software.

3 SW2 bekabeld aangesloten en 1 SW2 draadloos aangesloten.

De draadloze brand netjes groen echter merk ik dat er geen apparaten koppelen met dit punt. Laatst lukte het wel maar werd ineens de wifi abrupt onderbroken. Een factory reset (paars lampje, 30 min bekabeld aansluiten) helpt niet. Ik zie in 'mijn modem' dat dit punt op paired staat ipv synced.

Wat te doen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@RJ Borst gewoon de modem/router even een herstart geven is mijn persoonlijke ervaring en van anderen binnen dit forum.

21 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • July 21, 2025

Aanvullend, er koppelt geen enkel apparaat aan dit SW punt.....

Wat kan ik nog doen? ​@Erik van KPN 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Beste ​@RJ Borst gewoon de modem/router even een herstart geven is mijn persoonlijke ervaring en van anderen binnen dit forum.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • July 21, 2025

Beste ​@JanD dank voor meedenken! Met herstart bedoel je stekker eruit en erin?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 21, 2025

Beste ​@JanD dank voor meedenken! Met herstart bedoel je stekker eruit en erin?

Beste ​@RJ Borst met herstart bedoel ik de aan/uitknop  of wat rugoureuzer de stekker er uit, 10 seconden wachten en de stroom er weer op.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • July 21, 2025

​@JanD het heeft geholpen! Dank je wel

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 21, 2025

​@JanD het heeft geholpen! Dank je wel

Beste ​@RJ Borst bedankt voor de update.

Goed om te lezen dat alles weer goed werkt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 21, 2025

Hoi ​@RJ Borst , dank voor jouw bericht en fijn om te lezen dat je probleem dankzij de input van onze Community reeds is verhelpen! En fijn dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, wordt heel erg gewaardeerd! Mocht je in de toekomst weer eens ondersteuning nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Ik heb hetzelfde probleem als RJ Borst:

Ik heb de volgende acties al geprobeerd:

• Stekker uit de Superwifi en later weer erin.
  • Superwifi gereset totdat uiteindelijk het lampje paars ging branden. Toen via een korte LAN kabel gekoppeld aan mijn modem en een uur gewacht. Lampje brand groen, maar niets koppelt en in dit overzicht staat het rood (paired i.p.v. synced).
  • Daarna de Superwifi losgekoppeld en op de modem de wireless sync ingedrukt en daarna ook op de Superwifi de wireless sync. Daarna weer een uur gewacht. Lampje weer groen, maar toch geen koppeling en in het overzicht wederom paired i.p.v. synced.

Het probleem is spontaan ontstaan. De verbinding heeft maandenlang goed gelopen.

Is er een methode om de instellingen van de modem (of een andere Superwifi) te clonen naar de niet functionerende Superwifi?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • July 24, 2025

​@mflameling de oplossing bij mij was de stekker uit modem halen voor 10 seconde.....(overigens is bij mijn de topologie pagina niet te benaderen)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Inderdaad ​@mflameling de modem even herstarten.

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Hoi RJ Borst en JanD, heel erg bedankt!
Ik had beter moeten lezen, want inderdaad hadden jullie al geschreven dat de stekker uit de MODEM moet i.p.v. uit de Superwifi. Zojuist heb ik de modem herstart en na een minuut of 5 werkt alles weer inclusief de lastige Superwifi.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hoi ​@mflameling en ook welkom hier op de KPN Community :)

Hoi RJ Borst en JanD, heel erg bedankt!
Ik had beter moeten lezen, want inderdaad hadden jullie al geschreven dat de stekker uit de MODEM moet i.p.v. uit de Superwifi. Zojuist heb ik de modem herstart en na een minuut of 5 werkt alles weer inclusief de lastige Superwifi.

Goed om te lezen dat een herstart van het modem het probleem in jouw geval ook heeft verholpen en ook fijn dat je dit hier nog even hebt willen delen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 8, 2025

​@Jan van KPN ​@JanD het is een paar weken goed gegaan, helaas sinds vanochtend opnieuw problemen. Steeds modem blijven herstarten lijkt me niet de bedoeling. Is het SW2 punt misschien defect? 

Hoop dat jullie een oplossing hebben.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 12, 2025

Jammer dat het tóch weer mis gaat nu ​@RJ Borst 😕

‘Paired’ in plaats van ‘synced’ betekent dat dit SuperWifi punt niet goed meedoet in het mesh wifinetwerk. Hij is niet defect, maar lijkt wel een beetje in de war te zijn, waardoor het dus niet helemaal soepel loopt. Steeds herstarten is inderdaad erg vervelend, dus wellicht kan je het volgende proberen om er voor te zorgen dat alles weer gekoppeld is (en ook blijft) zoals het hoort!

• Inloggen in de webinterface van het modem (ga naar mijnmodem.kpn of  http://192.168.2.254)
  • Het SuperWifi punt ontkoppelen (is een knopje op de pop-up die je krijgt als je het SuperWifi punt aanklikt in de webinterface)
  • Het SuperWifi punt daarna herinstalleren

Ik hoop dat dit lukt en een blijvend resultaat oplevert!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 16, 2025

​@Maja van KPN dank voor de tip, ook deze werkte maar even, inmiddels knippert dit SW2 punt weer rood ...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 16, 2025

​@Maja van KPN aanvullende info. Ik heb net de spanning maar weer van SW2 afgehaald, zie na opstarten dat IPv6 functie is uitgeschakeld.

Enkel het herstart (10 sec stroom eraf en erop) van modem lijkt een paar dagen te helpen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 16, 2025

​@Maja van KPN aanvullende info, ik heb een extra sw2 liggen en deze nu gebruikt (om uit te sluiten of de huidige defect is) helaas treed hier hetzelfde probleem mee op. De topologie (die enkel te benaderen is vanaf een MacBook en browser safari) laat dit zien:

Ik heb inmiddels ruim 3 keer een reset uitgevoerd en na verschijnen paarse led een half uur bekabeld laten staan

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 8, 2025

​@RJ Borst Is bovenstaand probleem bij jou opgelost? Ik heb hetzelfde probleem, maar zie dat KPN gestopt is met het beantwoorden van je vraag… Mocht je het hebben opgelost dan verneem ik graag hoe.

• November 9, 2025

Ik lees opeens dat je de wifi uit moet zetten op experiabox 12 als je Super wifi versterkers hebt, anders kan het zorgen voor conflicten. Dit is nieuw voor mij. Ik heb 1 super wifi versterker bekabeld en twee draadloos. Wifi toch uitschakelen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • November 9, 2025

​@RJ Borst Is bovenstaand probleem bij jou opgelost? Ik heb hetzelfde probleem, maar zie dat KPN gestopt is met het beantwoorden van je vraag… Mocht je het hebben opgelost dan verneem ik graag hoe.

Helaas niets concreets vernomen, enkel wachten op de volgende update......ik ben er zelf achter gekomen dat IPv6 uitschakelen niet helpt met het oplossen van sw2 paired not synced. Dit blijft precies na een week goed werken steeds terugkomen.

Op de laatste vraag van mij wanneer de update komt kreeg ik de reactie me vooral te abonneren op de productupdates :-(

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • November 9, 2025

Ik lees opeens dat je de wifi uit moet zetten op experiabox 12 als je Super wifi versterkers hebt, anders kan het zorgen voor conflicten. Dit is nieuw voor mij. Ik heb 1 super wifi versterker bekabeld en twee draadloos. Wifi toch uitschakelen?

Waar heb je dit gelezen?