Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 Punten werken niet meer na update V12

• 5 februari 2025
  • 4 reacties
  • 181 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Hallo allemaal, 

Ik heb een v12box met twee SW2 punten die altijd goed gewerkt hebben, gister kreeg ik een melding dat er een update zou komen. Update zou gedaan moeten zijn, echter werken beide mijn SW2 punten nu niet meer. Ik heb als eerste beide punten opnieuw opgestart. Dit werkte niet. Daarna heb ik beide punten gereset en opnieuw ingesteld en ze beide 15 minuten aan de ethernet kabel laten hangen. Ze worden dan groen en blijven groen, maar zodra ik de kabel eruit haal direct rood. Daarna heb ik ze beide opnieuw gereset, en m’n modem ook opnieuw gereset. Een half uur gewacht tot de modem opnieuw ingesteld was. Toen ben ik begonnen met een punt opnieuw in te stellen en een anderhalf uur aan de kabel gelaten. Ook hier blijft het licht groen totdat ik de ethernet kabel eruit haal, daarna blijft deze rood. Graag ontvang ik advies

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23298 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Jwam, welkom op onze community. 

Voor de zekerheid, heb jij de SuperWiFi's zo opnieuw ingesteld zoals via de link hieronder aangegeven? Gaat het lampje gelijk rond branden als je de kabel verwijderd? Dus ook naast de modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Hey ​@Alex van KPN . Ik heb die precieze instructies gevolgd. Zodra ik naast de modem mijn  ethernet kabel uit de sw2 haal, blijft het lampje 1 seconde groen, en word deze daarna direct rood. Als ik inlog op mijn modem zie ik dat de modem wel al op de 05.08 update is. Ik zie dat als de SW via Ethernet verbonden zijn, deze worden herkend als wifi hub en niet als extender. De firmware is dan ook niet te zien. Verder kan ik in mijn app ook niet in ‘manage wifi network’ komen, aangezien deze niet laad. App al verwijdert en opnieuw gesinstalleerd, in en uitgelogd, verschillende apparaten etc. Graag ontvang ik advies 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23298 reacties
  • 11 februari 2025

Dat is wel vreemd. Zou je ook willen kijken of de SuperWiFi 2 ook de nieuwste software heeft? Dit zou dan SW2.C.24.07.04 moeten zijn. Je kunt dit eventueel ook zelf doen onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

​@Alex van KPN beide  mijn sw2 punten hebben dezelfde en nieuwste firmware. Ik heb alles wat er mogelijk gedaan kan worden al uitgevoerd. Ik heb inmiddels een punt aan het werk gekregen door met de wifi instellingen van het sw2 punt te kloten, deze instellingen overgenomen en ook op het andere punt geprobeerd echter deze blijft rood

Reageer