Als ik het goed begrijp heeft de KPN Box 12 ook een ingebouwde superwifi punt, en kan het dus fungeren als een superwifi versterker. Je kunt dus de superwifi versterker (ik heb de ronde witte versie) die eerst aangesloten stond (en moest blijven) op de modem dus loskoppelen en ergens anders plaatsen?
Ik heb een nieuwe modem (box 12) gekregen 3 weken geleden, ik heb gedaan wat de handleiding zei en de installatie afgerond, en het werkte de eerste week allemaal goed, maar nu heb ik dus steeds een oranje lampje op de superwifi versterker die op de 1e verdieping staat (en daar altijd heeft gestaan).
Voorheen had ik de experia box v9, met een (primair) superwifi punt aangesloten op de v9 en een 2e superwifi boven op de 1e verdieping. Nu staat er dus maar 1 boven en gebruik ik de box 12 als primair punt.
De superwifi punt geeft dus steeds oranje aan sinds een week, ja ik heb hem initieel bij de installatie opnieuw met een kabel aangesloten op de box 12. Ik heb hem ook geprobeerd nog te verplaatsen, hielp niet, tenzij ik hem praktisch naast de box 12 zet beneden, maar daar heb ik niks aan. Ik heb hem meerdere malen opnieuw opgestart, en gereset (ook weer via de kabel op de box 12), losgekoppeld, werkt prima naast de modem, maar zodra ik hem verplaats en boven aansluit gaat het weer naar oranje…
Ik heb een medewerker gebeld van de klantenservice en die vertelde mij dat de box 12 alleen een modem is en dus geen superwifi punt versterker heeft/is. Ik heb het meerdere malen gevraagd, ik zie zelfs in mijn KPN app dat er staat dat mijn modem ook een superwifi (versterker) punt is, maar de medewerker bleef erbij dat dat niet zo is… en ik dat mijn superwifi punt aangesloten moet houden op de box 12.
Klopt dit… ? Ik was sowieso al van plan om terug te gaan naar de oude situatie waarop ik mijn superwifi punt aangesloten wil houden op de modem (in dit geval de box 12 ipv de experia v9), om te kijken of dat het oranje lampje gaat verhelpen. Dan moet ik de wifi op de box 12 ook uitzetten, heb ik ook gedaan, maar mijn vraag is dus:
- Klopt het wat de medewerker zegt, dat er altijd 1 superwifi punt aangesloten moet blijven op de box 12?
- Dat gedaan te hebben, klopt het dan ook dat er in mijn KPN app nog steeds staat dat mijn box 12 het primaire punt is? Met de v9 stond het label “primair” juist bij mijn superwifi punt die was aangesloten op de modem.
- Zijn er nog bepaalde “voordelen”. van de box 12 (wifi) die ik dan misloop als ik in feite alleen de superwifi punten gebruik als primaire bron?
Dankjewel alvast!